Ik mag misschien een shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: Ik mag misschien een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:38

Sigrid_Hvj schreef:
Hey ik mag misschien een shetje kopen. Ik was dan van plan hem op een weitje met ene goede schuilstal t zetten. Ik probeer iedere dag even langs hem te gaan, en in vakantie's en na school misschien laat ik me zusje (onder mijn aanwezigheid) op hem rijden. Nu vroeg ik me af of een shetje het hele jaar door op een goede schuilstal zou kunnen staan met wei? (We kunnen ook gewoon een stalletje met stro bouwen). Ik zorg der ook voor dat iemand uit de buurt de shet 2x per dag kan voeren.

WAT ONTZETTEND LEUK VOOR JE Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:09

door smeken tot je een grotere mag en als dat niet lukt gewoon een shet nemen er zijn genoeg redenen om een shet te kopen je kan er genoeg leuke dingen mee doen

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:51

Marigold schreef:
ja tuurlijk, een hond.
en dat kost zeker per difinitie minder in de mand dan een shet?
en kan je op een hond rijden?
nee ook niet.
ik snap echt niks van dat gedoe altijd, van koop dan een grote pony etc.
mijn ervaring ís dat een shet goedkoper in onderhoud is,
makkelijker te plaatsen in een weitje bij iemand,
en dat je ontzettend van kan genieten, van een eigen pony.
om te rijden kan TS toch een bijrijd pony zoeken?
shet kan ook voor de sulky, das ook hartstikke leuk.

en daarbij, als bokt iedereen maar blijft afraden een shet te kopen,
mooi is dat, waar vinden die shetjes dan een leuk tehuis?

shetjes kunnen heus wel een leuk huis vinden maar ik vind niet dat je er aan moet beginnen als iemand anders al voor je moet gaan voeren enzo.
Plus dat de ts wil rijden wat ze zelf aangeeft wat je dan vaak ziet is ow ik ben toch te groot voor een shet nou dan doen we er maar niks mee en laten we hem wegrotten in een landje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:06

juist rossebol, en dat was precies wat ik bedoelde Knipoog

of nee, dan heb je van die mensen 'oh, maar dan knup ik hem wel voor 't karretje', en dan op zo'n onkundige manier, dat we binnen de kortste keren weer zo'n topic op bokt krijgen met een onveilige wagen en het tuig op een abnormale manier vastgeknupt... Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:08

ja oke Joycie en Rossebol
als je het zo bekijkt..
dan moet ik jullie gelijk geven.
dan is het beter voor haar om een grotere (bijrijd) pony te zoeken.
ik ging even uit van mezelf denk ik,
en kan me niet helemaal voorstellen dat iemand als je niet kan rijden verder niet met de pony bezig zal zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:10

Nee, tuurlijk, dat snap ik ook. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ze er niets mee doet, maar ze geeft aan dat ze persé wil afvallen om op die shet te gaan rijden.

Ten eerste is het dan nog steeds 'arme shet' want áls ze al zou afvallen, is ze er alsnog te groot en te lang voor.
Ten tweede kun je dan een half anorexiapatientje verwachten.... Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:29

In dat oogpunt ben ik het ook met jullie eens, ik bekijk het namelijk net als marigold vanuit mijzelf en ik heb echt lol aan mijn twee frutsels. En ik mag het van mezelf niet zeggen maar misschien wel meer als met een groot paard. Sonja uitgezonderd, dat is gewoon mijn lieverd. Ik mis namelijk ook het rijden helemaal niet wel het mennen, maar zaterdag gaat Jimmy voor het eerst voor het karretje en daar verheug ik me echt op. Ik denk inderdaad dat als je perse wilt rijden dat je geen shet moet kopen, maar om lekker te knuffelen, wandelen en dergelijke of onder goede begeleiding te gaan mennen, tja waarom niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:00

Ik bekijk het juist niet vanuit mezelf, daarom Lachen Inderdaad, ik mis het rijden ohz. hélemaal niet, ik ben zelfs nog meer verslingerd aan de mensport dan aan het rijden ohz. Knipoog

En de mensport, tsja, dat bedrijf ik het liefste met mijn shettebollen.

Maar als je het objectief bekijkt, lijkt me het gewoon geen goed idee, op de manier waarop TS tegen het hebben van een eigen pony aankijkt, ongeacht of we het hier over een shet of een wat grotere pony hebben.

Tel daar bij op dat ze graag wilt rijden, maar waarschijnlijk een shet neemt vanwege het aloude cliché; 'ja maar die zijn goedkoper!'....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:05

Ik ben het helemaal met je eens.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:11

Sigrid_Hvj schreef:
lique schreef:
jaaa laat ik een shetlander kopen !!! dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een ''eigen '' pony heb!!!!,

sorry hoor,maar als je nou een shet wou omdat je het een geweldig ras vind of er lekker mee wou gaan mennen,kon ik het nog begrijpen,maar afslanken om op je pony te kunnen rijden...toe es he!!!

Doen jullie goddomme is normaal! En lees toch is goed!! Tjesus!! Dan zie je dat ik dr hooguit op zit om te stappen omg!! En ik mag niet met jullie in discussie en donder dan ajb uit mn topic op! Verward

wow wat een agressie zeg...
als je al de motivatie hebt om af te vallen zodat je kan stappen op je shet,daar mag ik toch best mn mening over geven dacht ik zo...want zo begint de ellende!! eerst een rondje stappen,na een paar keer ga je toch een stukje draf proberen want je pony kan het makkelijk aan (denk je dan) en voor je het weet doe je dit dagelijks....
misschien ga je dr wel echt niet op rijden,dat vind ik dan heel goed van je,maar als je dit soort opmerkingen plaats kun je verwachten dat je daar reactie op krijgt,
en dan gelijk te beginnen schelden en mensen te bevelen op te donderen uit je topic,werkt een beetje averechts hoor,daar zijn we op bokt namelijk niet van onder de indruk..
heel veel succes met je pony

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:07

Marigold schreef:
ja tuurlijk, een hond.
en dat kost zeker per difinitie minder in de mand dan een shet?
en kan je op een hond rijden?
nee ook niet.
ik snap echt niks van dat gedoe altijd, van koop dan een grote pony etc.
mijn ervaring ís dat een shet goedkoper in onderhoud is,
makkelijker te plaatsen in een weitje bij iemand,

en dat je ontzettend van kan genieten, van een eigen pony.
om te rijden kan TS toch een bijrijd pony zoeken?
shet kan ook voor de sulky, das ook hartstikke leuk.

en daarbij, als bokt iedereen maar blijft afraden een shet te kopen,
mooi is dat, waar vinden die shetjes dan een leuk tehuis?

niet elke shet is zo te houden in een weitje.. (shetlanders zijn vaak snel hoefbevangen)
en denk dat er ook aanligt waar je woont... hier scheelt me nauwelijks.. en er zijn weinig stallingen die shetten aannemen.
en er word niet afgeraden om een shet te nemen maar als je hem als rijpony wil gebruiken terwijl je zelf al te zwaar ben en omdat het goedkoop is , dan vraag ik me af waar je mee bezig ben?
en ze had geloof al ergens gezegt dat er in de buurt geen vz-pony zijn Vork

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:16

ja dan ligt het aan de buurt,
toendertijd kon je overal wel een stukje land vinden voor je shet
maar als je met een rijpony aankwam dan was het gelijk heel anders (das meer een páárd, snap je, in de ogen van mensen).
dus nee met stalling heb je niet te maken dan.
idd als TS wil rijden, kan ze beter op zoek naar een slag groter..

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:45

hey,
ik heb precies dezelfde fout als deze meid gemaakt, ben zelf ook 12.
ik kocht op me 10e een shetlander. nou, werd bijterig. kon niet rijden. en betaalde 60 euro per maand,stallingkosten omhoog,160 euro per maand. toen een tinker gekocht,en shet weggedaan. en heb nu mn tinker voorf 200 euro per maand staan.
ik droom nog steeds over een shet. mmaar mn tinker is me alles.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:50

*tem*
Oud topic.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:18

ivm de leeftijd van het topic en TS inmiddels al antwoord heeft gekregen op haar vraag, plaats ik hier een slotje