Fietsen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fietsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:32

achenback dus? ja dat ken ik ook niet Bloos wil ik zeker nog wel leren

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:46

Ik heb toevallig gister nog met mijn shet gefiets.
Ik begon toen hij bijna 2 was geloof ik, Hij was veel te vet, en stond op een groene wei.
van de 1 op de andere dag heb ik hem er naast gedaan, en ben gaan fietsen. (wel iemand erbij)
Het opbouwen van conditie, Gewoon elke keer een stukje langer. beetje longeren en ook andere dingen doen, voor de afwisseling.

Mijn andere shet Jack. is echt een heet hoofd. als ik met hem ga fietsen, word ik mee gefietst. Hij is bijna niet rustig te krijgen, Hij luisterd wel dat wel hoor, maar wil graaag lopen, dus in het begin is het elke keer terug houden en afremmen, net zolang tot hij wel doet wat ik zeg.
deze loopt makkelijk een half uur zonder stap naast de fiets zonder dat hij moe is.

Met de bovenste fiets ik meestal met een hoofdstelletje, Dan heb je toch wat meer te vertellen.
met de onderste fiets ik nog alleen met halster.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:47

Achebach is mij laatst op les nog uitgelegd. pfff lastig is dat. Kan het wel vasthouden maar sturen homaar. Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:50

ja, maar ik rijd ook niet echt achenbach hoor Knipoog vooral op wedstrijden is het helemaal niet handig. gebruik wel bepaalde grepen van achenbach (bijv. de noodgreep)

maar heb wel mijn eigen variant om alle leidsels en zweep in één hand te houden... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:04

grote handen? Clown hihi nee geintje. ik kan veel tegelijk maar en teugels en zweep vind ik wel knap

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:08

Ik heb net even op WIKI gekeken en hier dus jou houding gevonden denk ik Knipoog Alles in de linkerhand.

De linkerleidsel (in fietsend geval de teugel) in de linkerhand op de wijsvinger tegen de handpalm. De rechterteugel ook in de linkerhand maar dan tussen je middelvinger en ringvinger. En dan vervolgens de uiteinden tussen je overgebleven vingers klemmen.

Heeft net geoefend met een stekkerdraadgeval Lachen Nu nog op de pony Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:44

Achenbach met het fietsen? Verward
Ik fiets ook met mijn pony's, wat overigens super gaat...Santa is echt een rolvoorbeeld voor alles op 4 benen haha.
Maar ik vind het veel fijner om het halstertouw losjes in mijn hand te hebben, moet dan echt geen achenbach erbij hebben.
Dat doe ik wel bij het mennen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:51

Snowdon; is lezen moeilijk? Knipoog ik gebruik gééen achenbach op de fiets, maar een 'eigen bedachte' variant...

Paulusjuh: ik houd met het fietsen alles aan de rechterkant, omdat de pony ook altijd aan de rechterkant loopt (dus fiets ik aan de binnenkant v/h verkeer, vind ik veiliger).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:52

Nou ik kon het er niet echt goed uithalen eerlijk gezegd Clown

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:11

JoyCiej007 schreef:
Snowdon; is lezen moeilijk? Knipoog ik gebruik gééen achenbach op de fiets, maar een 'eigen bedachte' variant...

Paulusjuh: ik houd met het fietsen alles aan de rechterkant, omdat de pony ook altijd aan de rechterkant loopt (dus fiets ik aan de binnenkant v/h verkeer, vind ik veiliger).

Uhmm ja das waar. De pony loopt altijd rechts (bij mij overigens ook). Dan zou het andersom moeten, maar hoe zit jou methode in elkaar dan? Clown

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:31

Ik ben vorige week begonnen met fietsen met m'n shetjaarling.
De eerste keer is een vriendin op mijn fiets gegaan en ben ik met hem ernaast gaan lopen. Dit ging heel goed, dus ben ik op m'n fiets gegaan en een stukje verder de straat doorgefietst (waar geen verkeer kan komen). Ging heel goed!
Ben gister alleen met hem langs de weg gegaan, dat ging ook heel goed.
Hij wordt er helemaal actief van.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:51

je kunt ook bij iemand achterop de fiets zitten, met aan iedere kant een been, dus niet zijdelings zitten want dan zit je minder stabiel. Handig voor als je een pony niet helemaal alleen vertrouwd de eerste (paar) .keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:11

ja is ook minder erg als iemand anders er van af wordt getrokken Clown

geintje hoor Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:18

of als je er samen afgetrokken wordt......gedeelde smart? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:39

haha ook altijd leuk Haha!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:11

Je pony geeft het denk ik zelf wel aan, je kan volgens mij best een stuk fietsen, ookal heeft de pony niet zo'n goede conditie. En ga tussendoor even ergens zitten zodat je pony kan uitrusten.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:03

Ik fiets ook regelmatig met mijn shet. Ze vindt het erg leuk om op deze manier de omgeving te verkennen. Ik ben ooit eens begonnen hiermee toen de wei wat verder lag van stal en ik geen zin had om een kwartier heen en terug te lopen om haar op te halen naar stal of terug te brengen. Het ging eigenlijk meteen goed. Op ten duur steeds langere stukken gedaan, als mijn pony echt moe was ging ze wat langzamer lopen wat voor mij een teken was om even te gaan stappen. Dan wandel ik met haar, de fiets tussen ons in. Ze loopt aan de rechterkant van de fiets zodat zij prima in de berm kan en ik op het asfalt. In het begin had ze alleen een halster om totdat ze ontdekte dat als ze haar hals uitstrekte en keihard ging trekken ik niks meer te zeggen had! Nu fiets ik altijd met haar met een bit in. Een shet heeft vrij snel een conditie opgebouwd, dus die 10 km heen en terug lijikt mij geen probleem, neem in het begin meer stappauzes tussendoor zodat ie weer op adem kan komen. de pony geeft dit meestal zelf wel aan wanneer ie wil stappen. In het begin zal dit vaker zijn, als hij meer conditie krijgt zal ie langer door kunnen draven.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:14

Ik fiets ook best vaak met mijn shet.
Hij vindt het heel leuk en gaat daarom soms een beetje te hard Nagelbijten / Gniffelen Daarom heb ik nu een hoofdstelletje gekocht, dan ben ik net iets meer baas.
Hij is nu heel braaf en is ook verkeersmak.
Ik bouw de afstanden/conditie gewoon op Knipoog

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:05

sorry dat ik dit topic omhoog schop maar ik gad toch een vraag...
Is het niet erg als je geen ijzers onder je pony hebt?
en als je shet nogal sloom is wat doe je er dan aan om het toch een beetje actief te krijgen naast te fiets? Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:43

Mijne lopen ook zonder ijzers en zelfs zonder ijzers voor de kar, dus het ligt aan de hoeven van je pony of dat kan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:43

welmoedz schreef:
en als je shet nogal sloom is wat doe je er dan aan om het toch een beetje actief te krijgen naast te fiets? Lachen

Langzamer fietsen Knipoog
Conditie opbouwen!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:45

oke bedankt!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:52

Mijn shet heeft idd ook geen ijzertjes, ook niet als ze voor de wagen loopt!

Zij heeft dan ook hele sterke en mooie hoeven waar je U tegen zegt. Het is een beetje een kwestie van opletten hoe hard (en recht of scheef) ze afslijten.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:51

Ik ben gisteren voor het eerst wezen fietsen met Lancelot. Ik heb het eerst even een halve minuut op het erg geprobeerd, daarna ben ik de weg op gegaan, met halster aan, hij rechts van mij, halstertouw los. Het ging heel goed, dus dat ga ik zeker vaker proberen!

humpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:04

ik zou er eerst mee wandelen als dat lukt dan zou ik eerst op een klein oud fietsje stappen en dan oefenen als de shet daar helemaal aan gewend is zou ik je eigen fiets erbij pakken