Wie rijd er serieus dressuur met een shet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: Wie rijd er serieus dressuur met een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:56

Ik denk ook idd dat hij dat aan de longe doet. Maar ik ben allang blij dat hij dat aan de longe doet! Het lijkt eigenlijk helemaal niet zo heel erg moeilijk, maar idd, zoals ik ook al lees, is het erg moeilijk!

vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:58

Mijn zoontje van 7 rijdt ook dressuur op onze Willem een zwarte shetten-ruin.
Gaat niet altijd gemakkelijk!!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:02

lijkt me idd niet makkelijk Knipoog maar oeffening baart kunst!
ik ben nog steeds benieuwd naar foto's of filmpje's van mandybertus want die shetlander kan (zegt ze) en dat terwijl ze nog maar een half jaartje bezig is Tong uitsteken
keertwending
wijken ( links /rechts in stap draf en galop)
galopwissels
om de 3 passen galopwissels
achterwaards
travers ( stap draf )
schouderbinnewaards ( stap draf )
appuyementen ( links / rechts)
uitgestrekte draf
verzamelde draf + galop
loopt op eigen benen
100% recht gesteld
loopt nageeflijk
maar aangezien ze niet meer reageert Nors opkijken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:36

ik denk dat mandybertus nog niet helemaal wakker was toen ze dat schreef... en zich nog half en half in een droom bevond.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:50

merrieveulen schreef:
ik denk dat mandybertus nog niet helemaal wakker was toen ze dat schreef... en zich nog half en half in een droom bevond.

haha ROFL

moshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:14

me zusje inderdaad, de verzamelde draf gaat super.
de galop ook maar daar raast ze gewoon keihard door de wei,
gwoon onstuurbaar,

moshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:19

mandybertus
dordrecht helaas niet meer me pc is gecrasht en tge het feit dat ik het niet op een cdtje heb gezet ( stom van mij ) en me camera heeft geen beeld meer door me kleine nichtje maar er volgt spoedig een nieuwe met de kerst hoop ik

hmmm
Ziek Frusty

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:31

dat is altijd een fijne smoes... ik bedoel, als je shet zulke dingen kan wil je dat toch graag laten zien? volgens mij is er altijd wel ergens een camera te lenen, maar goed...

@ moshet, wat versta je onder verzamelde draf en heb je daar ook foto's van?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:33

Ik heb nu een klein dametje lopen van 7 maand, hier wordt uiteraard nog niets mee gedaan (ik sleutel alleen aan haar gedrag, manieren en karakter: wat me normaal lijkt, en we wandelen regelmatig) maar de plannen liggen in ieder geval al klaar. Als Vendetta er mentaal en fysiek klaar voor is wil ik haar graag bitloos in gaan rijden (moet nog even kijken of ik dat zelf ga doen, denk het niet) om er daarna - met bit - een ruitertje op te zetten. Als het klikt zou ik haar wel graag op wedstrijd zien ja. Ja Haar papa is Jimmy el Calíento van Lian (LADPR), en aangezien hij heel lekker loopt onder het zadel en haar moeder ook een hele makkelijke pony is verwacht ik er niet veel problemen mee. Ze leert ook heel snel, dus dat gaat vast helemaal goed komen! Ik heb er in ieder geval al zin in. Lachen

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:31

Jaaaa! Ikkeee...

Mijn paard is geblesseerd en moest vet lang op rust. Toen heb ik mijn supershet maar weer opgepakt!
Het gaat top maar ik zit wel *** in dat 15 inch zadeltje...

Wie tips??

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:58

lisjolienbob schreef:
Jaaaa! Ikkeee...

Mijn paard is geblesseerd en moest vet lang op rust. Toen heb ik mijn supershet maar weer opgepakt!

Wie tips??

Ik weet niet hoe lang of breed jij bent, en hoe groot jouw Shetlandpony is, maar als jij niet meer lekker kan zitten in een 15 inch zadel, dan zijn er twee mogelijkheden. Of het zadel is te klein voor de pony. Of jij bent te groot. En ik gok op het laatste eerlijk gezegd, want een 15 inch is een goede maat zadel voor een grote maat Shetlander. Eerlijk gezegd lijkt het me dan niet zo slim om nog te blijven rijden dan.. maar nogmaals ik weet niet hoe groot jij of je pony is dus dan is het lastig oordelen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:15

lisjolienbob is veel te lang voor die shet, kijk maar even in het profiel... dat kan dus echt niet...
beetje flauw vind ik het persoonlijk ook dat je de shet er weer bijpakt als er niks beters te rijden valt, maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ik vind dat gewoon een beetje raar redeneren. maar goed dat kan ik mis hebben hoor...

iig zou ik dringend adviseren om vooral niet meer met die shet te gaan rijden. een kleine ruiter begeleiden is net zo leuk, voor de pony zelfs nog leuker, en ook daarmee kan je heel ver komen (kijk naar de dieren van Eliine)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:24

Hee ja nu zie ik ook foto's en tekst in het profiel (vanmiddag stond er niks in..) inderdaad veels te lang. Beetje hetzelfde idee als ik op Pippi zou gaan zitten..
Ik ga helemaal mee met merrieveulen en als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je Fries er weer helemaal bovenop komt en andere dingen met je Shetlandpony gaan doen. Dit is niet bepaald gezond voor de rug van de pony namelijk.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:31

Eliine schreef:
Hee ja nu zie ik ook foto's en tekst in het profiel (vanmiddag stond er niks in..) inderdaad veels te lang. Beetje hetzelfde idee als ik op Pippi zou gaan zitten..
Ik ga helemaal mee met merrieveulen en als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je Fries er weer helemaal bovenop komt en andere dingen met je Shetlandpony gaan doen. Dit is niet bepaald gezond voor de rug van de pony namelijk.

mee eens Knipoog !
@lisjolienbob meschien woond er iemand in de buurt die je shet kan rijden?
vriendin van mij had ook een shetlander (als gezelschap voor haar eigen pony) maar ook met de shet wou ze lekker bezig zijn, dus had ze een meisje uit de buurt blij gemaakt met een verzorgpony Knipoog en ze heeft net zoveel plezier in het lesgeven (balkjes draven,dressuur voor zover je het zo kan noemen Tong uitsteken en gewoon zien hoe leuk het meisje het allemaal vind) als dat ze er zelf op zit Knipoog

maar ik zie in je profielf foto's staan en ik vind het wel meevallen. je bent natuurlijk niet de perfecte lengte voor de shet maar in mijn ogen kan het wel Knipoog je bent niet zwaar (denk ik) beetje lang maar de shet is ook redelijk groot. maar ik zeg er verders niks over want zoals de andere al zeggen kunnen er rugklachten e.d. ontstaan
Laatst bijgewerkt door Illusion op 16-12-07 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:32

Een meisje die eerst bij mij op stal stond, die rijd nu M1+7 geloof ik. Ze doet het echt super!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:53

Pradaatje schreef:
Een meisje die eerst bij mij op stal stond, die rijd nu M1+7 geloof ik. Ze doet het echt super!

Start ze dan tussen de paarden ? Met een A-pony mag je tot L2. Of ze moet gestart hebben toen je nog wel M mocht starten met een A-pony, maar dan zou ze nu niet meer starten.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:01

ukkiepuk schreef:
Pradaatje schreef:

Start ze dan tussen de paarden ? Met een A-pony mag je tot L2. Of ze moet gestart hebben toen je nog wel M mocht starten met een A-pony, maar dan zou ze nu niet meer starten.

Misschien is ze nog gewoon ponyruiter?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:12

Maar met een A pony kan je niet hoger starten als L2 in de ponyklasse (alleen op de stamboekwedstrijden wordt er nog wel eens een M proef gereden voor ponyruiters)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:35

lisjolienbob schreef:
Jaaaa! Ikkeee...

Wie tips??

Zie jouw topic. Vraag alsjeblíeft niet om advies overal als je toch naar niemand luisterd. Jij steekt gewoon je kop in het zand en wil gewoon maar níet horen dat je te groot (dus te lang) voor je shet bent, en dat dat echt niet goed is voor je pony. Ik vind jouw daarom erg egoistisch, het lijkt jou alleen maar om het rijden te gaan, en niet om het welzijn van je pony.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:36

merrieveulen schreef:
lisjolienbob is veel te lang voor die shet, kijk maar even in het profiel... dat kan dus echt niet...
beetje flauw vind ik het persoonlijk ook dat je de shet er weer bijpakt als er niks beters te rijden valt, maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ik vind dat gewoon een beetje raar redeneren. maar goed dat kan ik mis hebben hoor...

iig zou ik dringend adviseren om vooral niet meer met die shet te gaan rijden. een kleine ruiter begeleiden is net zo leuk, voor de pony zelfs nog leuker, en ook daarmee kan je heel ver komen (kijk naar de dieren van Eliine)

..... welke foto's ze dus spontaan heeft verwijderd, maar wel blijft volhouden dat ze er toch nog op kan rijden.... Slapen

Edit: is toch niet voor rede vatbaar, citaat uit profiel:

Citaat:
Ik stop met bokt. Dit forum is uit de hand gelopen. Iedereen is tegen elkaar en reageerd niet leuk op serieuse vragen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:52

Ik denk dat ze er niet mee stopt, want ze wil volgens mij gewoon nog steeds weten wat er wordt gezegd.. Ze laat ons volgens mij gewoon denken dat ze echt stopt, maar ze volgt het nog wel gewoon denk ik zomaar.........

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:55

Ingmar_ schreef:
Ik denk dat ze er niet mee stopt, want ze wil volgens mij gewoon nog steeds weten wat er wordt gezegd.. Ze laat ons volgens mij gewoon denken dat ze echt stopt, maar ze volgt het nog wel gewoon denk ik zomaar.........

nou van mij mag ze en dan zeg ik bij deze nog een keer HEEL DUIDELIJK: STOP MET HET RIJDEN VAN JE SHETLANDPONY

zooo die kan ze in dr zak steken

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:14

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:30

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:36

edit foutje