Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

R00sjuh schreef:heey!!!
ik heb vraagje!!
ik heb een shetland hengstje! hij word in juni 2 jaar!! maar hij bijt en steigerd onwijs!! er kunnen ook geen vriendinnen of vreemden mee in het land. omdat t zo gevaarlijk is. maar ik weet ook wel dat hij dat doet om te spelen. hij bokt niet of zo. maar hij komt telkens om hooog. met de omgang is het echt een lievert een een teddy beer om te knuffen alleen als hij los in het land loopt moet je echt uit kijken!!
ik hoor het wel. stuur anders maar een prive bericht.
xx sharon en haar 2 shettten:)
Heb je nog vragen, kun je ze hier altijd stellen, of mij even een pb'tje sturen
Fanneke schreef:Een paard schoppen zou ik heel erg mee oppassen. Zeker hoe je schopt. een vrouw bij ons op stal had haar merrie ook eens geschopt, er kon mooi een DA bijkomen omdat er een scheurtje in het buikvlies zat. Zo ook voor het schoppen tegen de kont, je kunt met de punt van je schoen/laars zo een spier kapot maken, daar hoef je echt niet hard voor te schoppen! De dierenarts die het buikvlies heeft geopereerd, was ook erg boos. Hij zei ook dat een mens nooit een paard moet schoppen, want je schopt makkelijk iets stuk. Een paard trapt ook niet, tenzij er echt gevaar dreigt.
.. Pas wel op..
Ailyn schreef:ik denk ook dat het de beste manier is om hem te laten weten dat hij het echt niet mag, dus zorg er voor dat je je stem gebruikt en des noods hem een tik geeft of hem bang maakt, door b.v hard stampend naar hem toe te lopen of met een plastic zak flik gaat schudden.
veel suc6!
Fanneke schreef:Een paard schoppen zou ik heel erg mee oppassen. Zeker hoe je schopt. een vrouw bij ons op stal had haar merrie ook eens geschopt, er kon mooi een DA bijkomen omdat er een scheurtje in het buikvlies zat. Zo ook voor het schoppen tegen de kont, je kunt met de punt van je schoen/laars zo een spier kapot maken, daar hoef je echt niet hard voor te schoppen! De dierenarts die het buikvlies heeft geopereerd, was ook erg boos. Hij zei ook dat een mens nooit een paard moet schoppen, want je schopt makkelijk iets stuk. Een paard trapt ook niet, tenzij er echt gevaar dreigt.
Debbyy schreef:Daar heb zij dan ook wel weer gelijk in ^^
vaak geef ik zelfs de voorkeur voor een schop tegen zijn kont dan een tik tegen zijn neus, vanwege de hiervoor genoemde gevolgen als kopschuwheid e.d 
ben wel met je eens
Debbyy schreef:iddben wel met je eens
Wil_Fem schreef:mijn shetlander zijn nog niet zo oud maar ze bijten onwijs......
Wat ik dan doe dan duw ik gewoon het hoofd van mij af maar als ze echt hard bijten dat geef ik ze een tikje maar ze weten ook dat het niet mag want als ze hebben gebeten en ik kijk om dan springen ze al opzij.......
Maarja ik schop of sla ze niet als ze bijten want dan vind ik het ook niet zo gek dat je pony bijt.... :o
Nee sorry hoor, ik behandel mijn beestjes met respect, zolang ze mij ook met respect behandelen. Slaan ze achteruit naar mij? dan kunnen ze ook een schop terug verwachten, komop zeg, moet wel een beetje in verhouding staan, al zou ik met de beste wil van de wereld niet eens zo hard kunnen schoppen als dat paarden dat zelf kunnen, dus wat dat betreft.... JoyCiej007 schreef:Wil_Fem schreef:mijn shetlander zijn nog niet zo oud maar ze bijten onwijs......
Wat ik dan doe dan duw ik gewoon het hoofd van mij af maar als ze echt hard bijten dat geef ik ze een tikje maar ze weten ook dat het niet mag want als ze hebben gebeten en ik kijk om dan springen ze al opzij.......
Maarja ik schop of sla ze niet als ze bijten want dan vind ik het ook niet zo gek dat je pony bijt.... :o
Alsof wij éérst een schop verkopen en dat de pony dán bijt...Nee sorry hoor, ik behandel mijn beestjes met respect, zolang ze mij ook met respect behandelen. Slaan ze achteruit naar mij? dan kunnen ze ook een schop terug verwachten, komop zeg, moet wel een beetje in verhouding staan, al zou ik met de beste wil van de wereld niet eens zo hard kunnen schoppen als dat paarden dat zelf kunnen, dus wat dat betreft....
nee grapje!! 
edine_shets schreef:Ik zou gewoon terug bijtennee grapje!!
Een harde tik op de neus geven...
Maar niet te VAAK doen want anders wordt hij hoofdschuw...!
Anders een tik op de hals geven.
Maar eigenlijk hadden ze dat al moeten afleveren toen het nog een veulen was!!
..
dus ik ga hier verder niet op in....
)