Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dennis schreef:December is de keuring. Kijk even op www.nsps.nl!
! was even vergeten dat nsps de afkorting is van nederlands shetlandpony stamboek
! Binckydenice schreef:Het is eigenlijk niet te begrijpen wat je er allemaal voor moet doen om een goedgekeurde dekhengst te krijgen. Ik denk dat ik het dan maar bij een beetje hobby fokken hou.
texeenmaikey schreef:Binckydenice schreef:Het is eigenlijk niet te begrijpen wat je er allemaal voor moet doen om een goedgekeurde dekhengst te krijgen. Ik denk dat ik het dan maar bij een beetje hobby fokken hou.
Doe je goed een beetje fokker voor de worst. Er lopen al genoeg papierloze veulens rond die dat lot ook staat te wachten
Chip2 schreef:Om even precies te zijn wat is het totaalplaatje van een keuring kwa kosten?
horsewisper schreef:Hobbyfokken is voor je zelf dat heb je goed. Maar vaak worden he tdan teveel veulens, of gebeurd er iets en moeten ze weg. En weet je waar ze dan gebeuren ? Je kan beter hobbyfokken met papieren.
Binckydenice schreef:horsewisper schreef:Hobbyfokken is voor je zelf dat heb je goed. Maar vaak worden he tdan teveel veulens, of gebeurd er iets en moeten ze weg. En weet je waar ze dan gebeuren ? Je kan beter hobbyfokken met papieren.
Ja maar ik kan pas de papieren doorfokken zodra deze is goedgekeurd toch?
Binckydenice schreef:maar dat goedkeuren gaat zo toch:
-inschrijven
-naar de keuring en keuring halen????
- dan iets met nakomelingen?
Dennis schreef:Dat nakomelingen onderzoek word anders.
Nu word er bij de 3 jarige gekeken bij de stamboek opname of er rare dingen gevonden bij nakomelingen van bepaalde hengsten en worden niet de veulens/enters/twenters al op geroepen voor het nakomelingen onderzoek.
Op deze manier is het volgens mij ook goedkoper voor de hengstenhouder (want de stamboek opname 'moet' toch al gebueren).