probleem met beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: probleem met beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:35

Panyah schreef:
dat er veel shetlanders slecht ingereden zijn , dat klopt idd..
dat zeg ik ook niet, maar de meeste pony's worden iungereden door kleine kinderen en daarflikken ze teveel mee.. t beste is gewoon iemand die er verstand van heeft (qua ervaring met rijden) en dan verder met kinderen (doe ik met de mijne ook, en heb zo al aardig wat kindeen gewoon goed les kunne geven op een pony op maat..
en idd.. de lengte is ook belangerijk, maar chilli heeft absoluutgeen problemen met zn evenwicht., (zolang je meegaatin de beweging enz..)

Dat is dus totaal de verkeerde conclusie. Mijn dekhengst is ingereden door een 7-jarige meisje, mn toekomstige dekhengst word ingereden door ehtzelfde meisje van dan 8 jaar. Binnen twee jaar tijd, heeft zo'n kleine meisje dmv goede beleiding met de shet al bijna alle M oefeningen onder de knie. Dus dat is goed inrijden en zo hoort het te zijn.

En als jij met je 55 kg op een shetje gaat zitten, moet je zelf weten natuurlijk maar kom dan niet hier tips geven en zeggen dat je er veel verstand van hebt als je zelf dus al te zwaar bent en gewoon door rijd.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:46

je zou toch denken dat iemand met tien jaar rijervaring wel beter weet. bij een shet is met 3,5 inrijden zowiezo al erg vroeg, een shet hoort wat dat betreft bij de barokke paarden en dan mag je er rustig twee jaar bij optellen voor je begint met dergelijk werk. zeker met jouw gewicht is het schandalig om een shet in te rijden, ook al is hij nog zo bijdehand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:27

Oh Panyah, dan ik heb niks gezegd, ik wist niet dat je al L1 reed. Koe

Mensen met paarden hoeven er nog geen verstand van te hebben Pling

Ik heb ook nog veel te leren Ja Maar met *les en logisch nadenken kom je een heel eind.
(* les van iemand die zich bewezen heeft Knipoog )

Panyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:07

nou ja.. laat ik t zo zeggen.. zoek t allemaal maar uit.. zolang ik van mensen die t zien nog niks hoor , zal t wel loslopen.. iig bedankt voor de vele complimenten.. ik heb nog nooit zo vaak gehoord dat ik te dik ben of te zwaar..
krijg voornamelijk te horen dat ik brood mager ben... dus succes allemaal met jullie "wijze raad"

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:09

Je hoeft ok niet te dik zijn om te zwaar te zijn voor een shet, je kan graadmager zijn en alsnog te zwaar zijn voor een shetjes dat heeft niks met je lichaamsbouw te maken maar gewoon met je daadwerkelijke gewicht.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:21

Panyah: Jij bent idd te zwaar en te groot voor een Shetlander. Dat wil niet zeggen dat je te dik bent! Maar dat je te zwaar bent voor een Shetlander

Dus vat het a.u.b. even gewoon zo op.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:43

ik ben de afgelopen tijd veel te hard afgevallen, en weeg nu 50,5 kilo terwijl ik al aan de lichte kant was. toch ben ik te zwaar voor een shet. dat heeft niks met de persoon te maken, maar alles met de draagkracht van de pony.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:04

Bij mijn vz-shet had ik juist het tegen overgestelde probleem.
Die wou alleen maar rennen, maar is door neit opgeven een werkwillige pony geworden.
Als ik jou was zou ik eens serieus na gaan denken over of je misschien niet te zwaar bent.
Er moet toch een reden zijn waardoor je shet zo doet.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:26

Heb je gelijk in Loekie. Nu laat ik er een meisje van 7 op rijden.
Zij weegt 33 kg. Dus dat kan dan weer wel. Lachen