Het leukste van jóu shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Re: Het leukste van jóu shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:04

Uhh mijn shetje heeft niet echt het makkelijkste karakter .

T fijnste vind ik aan haar dat ze m'n maatje door dik en dun is .
Ze komt blijft lekker bij je staan zodat je uren kan knuffelen . Echt super lief .
Ook vind ik het ook wel fijn dat ze toch o zo koppig is en altijd wel iets te beleven valt met haar Haha!

cavaljolit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:20

ik vind het leukste van me shettie dat hij me nooit alleen zal laten. hij moet altijd zijn waar ik ook ben. laatst ging hij er vandoor en ik kreeg hem niet meer te pakken maar hoe meer ik richting huis ging hoe meer die bij me bleef hij liep gewoon achter me. natuurlijk net niet om te vangen Slapen
en dat hij zo super lief is...

JANNEKEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:36

merrieveulen schreef:
pOnygekjj schreef:
makkelijk alles Haha! Tong uitsteken

springen ( bijna 90 cm ):
alleen kan geen foto vinden dat ik zo hoog op dr springt, maar goed zal het wel even een x maken.
http://img243.imageshack.us/img243/4703 ... ngtdm0.jpg

dressuur:
http://img243.imageshack.us/img243/4846 ... rafut5.png

kOppie Ach gut

http://img243.imageshack.us/img243/3629 ... traot4.jpg

dat is een leuke pony zeg, en dat hindernisje, helemaal het einde! maarrrr... je bent echt te groot om er nog mee te rijden, dat kan echt niet meer!

hOesO te groot? ze kan mii nog houden. maar ik rij meer op mijn fjord hoor

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:07

pOnygekjj schreef:
merrieveulen schreef:

dat is een leuke pony zeg, en dat hindernisje, helemaal het einde! maarrrr... je bent echt te groot om er nog mee te rijden, dat kan echt niet meer!

hOesO te groot? ze kan mii nog houden. maar ik rij meer op mijn fjord hoor

dat ze je nog kan houden zegt niets. kijk maar eens in het topic: hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?'. je bent echt te groot en te zwaar, je doet er verstandig aan om niet meer op de shet te rijden en gewoon lekker met de fjord bezig te blijven! met shetten kan je ook een heleboel andere leuke dingen doen!

cavaljolit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:49

een shet kan indderdaad veel houden... en ik zou ook nog op me shetje kunnen maar het ziet er gewoon niet uit en alleen maar lastig voor je pony...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:28

cavaljolit schreef:
een shet kan indderdaad veel houden... en ik zou ook nog op me shetje kunnen maar het ziet er gewoon niet uit en alleen maar lastig voor je pony...

dan kan het dus niet. natuurlijk kán je erop gaan zitten, ik kan ook wel op de tweejarige mini van 82 cm van de stalhouder gaan zitten.... maar dat slaat nergens op, en is ook zeer schadelijk voor die pony natuurlijk. ook een shet kan maximaal 20% van zijn eigen optimale gewicht houden, en dat is dan ook echt het maximum. bij mijn pony is het maar 35 kilo wat erop mag, en dan ook pas als ze goed getraind is en uitgegroeid.

cavaljolit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:11

nee het is ok weer niet de bedoeling dat je je pony hlemaal gaat rijden zoals je op een grotere pony rijd. ik bedoel ik moet nu meisje leren rijden maar soms moet ik er toch even 2 minuten op wil ik het voro kunnen doen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:46

cavaljolit schreef:
nee het is ok weer niet de bedoeling dat je je pony hlemaal gaat rijden zoals je op een grotere pony rijd. ik bedoel ik moet nu meisje leren rijden maar soms moet ik er toch even 2 minuten op wil ik het voro kunnen doen

je moet er nooit op natuurlijk... mijn instrictrice heeft nog nooit op mijn paard gezeten, en toch snap ik alles wat ze zegt en uitlegt prima...

cavaljolit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:06

tja jij maar hoe vertel jij dat een meisje van 6 dan die nog nooit op een paard heeft gezeten

huubhuub

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:10

mijn shet is lief en aardig maar ze heeft gelukkig geen standaard karakter ze is soms een beetje ondeugend enzo maar dat maakt er wel leuk.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:12

Hij heeft gewoon een grappig hoofd Vork

En karakter; hij doet dus ook echt niets waar ie geen zin in heeft, en dan gaat ie me zo lief aan zitten kijken en denk ik; 'laat ook maar'.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:23

Indd dat eigenwijs zijn, iets vooral niet doen waar ze geen zin in hebben (en daar kan vooral Venita heel ver in gaan Rolleyes )
En de eeuwige knuffels die ze op hun manier uitdelen...elke Shet is anders, dat wel. Rachel doet eigenlijk helemaal niks, alleen maar eten en mama spelen over de veulens, niks grappigs aan eigenlijk. Wat dan zo lief is, is als je dan haar toch even aandacht geeft (je wil wel maar er lopen er twee die alle aandacht opeisen) vind ze dat ook heerlijk en zie je haar genieten. Dat ze minder aandacht krijgt dan de andere twee maakt dr niet uit, ze is blij met wat ze wél krijgt. Venita en haar broertje zijn soms te opdringerig. Met ze wandelen vind ik ook altijd leuk, de pony's vaak ook. En met de veulentjes knuffelen, dat vind ik echt het aller leukst Ja

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:35

hee hee Haha! [b]Ik vind alles leuk aan mijn verzorgshets Clown Bloos Ze hebben nu allebeii een veulen:+: egt schattig:D

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:52

ALLES! Haha!
Haar hoofdje toch wel het meest Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:15

ik vind bijna alles leuk aan mijn shet, het is minder leuk wanneer de hengst in hem naar boven komt en hij gaat dribbelen en uit verzet maar gaat steigeren... de rest is allemaal wel leuk van hem (op zijn enorme hoge hinnik na dan Knipoog AUWTS!! )

maarja, ik heb hem nog niet eens een week, dus eerst maar kennis maken en elkaar uitproberen he Knipoog

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:17

Zijn super lieve koppie, dat mij altijd opvrolijkt..
Zijn zachte hinnikjes als ik er ben
Dat hij me overal volgt
Dat hij altijd blij en vrolijk is
Dat hij me 'helpt' als hij voelt dat ik me niet fijn voel
Dat hij altijd aanvoelt wat er is
Gewoon alles!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:02

cavaljolit schreef:
tja jij maar hoe vertel jij dat een meisje van 6 dan die nog nooit op een paard heeft gezeten

gewoon eerst 'droog' oefenen. je kunt het ook voordoen als je op twee hooibalen zit, ze ziet echt niet meer als jij het op de pony voordoet of op een hooibaal. droog oefenen wordt zoveel gedaan, iig is er geen excuus om op je shet te 'moeten' zitten... of je laat hem gewoon niet berijden. rijden is nl geen primaire en zelfs geen secundaire levensbehoefte van een paard...

izzimmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:53

ik vin alles aan mijn shettie leuk!! vooral haar hoofdjee... Go jij! Go jij!

--XxX--

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:38

de verassing dat ze dressuur zo goed op pakte vond ik echt super OK dan!

verder is haar knuffelgehalte, uitstraling etc. ook niet te vergeten Lovers

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:45

Ik vind echt alles leuk aan mijn shetje(s)
Pluisebol is echt een knuffelkont, aandachttrekker en ik kan ook zeker niet zonder haar
Janneke is echt heel braaf,kan ook niet zonder haar!, ik hou heel veel van ze.

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:54

Het leukste aan hem vind ik ze aftekeningen en ze karakter, eigenlijk alles dus Bloos En natuurlijk z'n hinnikje als hij me hoort Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:07

Alles. Lovers

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:42

Alles!!
ze is gewoon mijn beste maatje voor altijd Lovers
we zijn gewoon echt een team, ze moet altijd eerst even de aandacht, en dan ben ik ook lief volgens haar, het is bijna niet te beschrijven, vooral niet na alles wat we mee hebben gemaakt..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:54

Dat hij dekhengst is en dat hij toen ik er de eerste keer op ging (1e keer in leven in zijn leven iemand op zijn rug) dat hij super braaf was en dat hij niet wou lopen Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:32

Het leukste aan Appelbol vind ik dat ze altijd zo vrolijk is, dan stralen die oogjes het écht uit. Vind dat echt wat hebben Lachen