typische Shetland streken....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarEst

Re: typische Shetland streken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:05

hahaha wat grappig om dit te lezen allemaal! Clown
mijn verzorgshetje pakt alles wat ze pakken kan met dr mond, ze maakt je haar in de war met vieze mond..
ze schopt de poetskist om, pakt mijn jas af en gaat er dan opstaan.. met longeren stilstaan en doen alsof ze moet poepen, blijf je even wachten, gaat ze gewoon lekker blijven staan of gras eten... als je boos bent het liefste koppie laten zien en wel meer dingen maar daar kom ik zo niet op... Tong uitsteken
ze blijft een schat Lovers

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:52

Mijn shet deed vroeger altijd heel chagrijnig als ik hem knuffelde, maar dat vond ie stiekem toch wel leuk! Ook is hij kampioen in doorbreken, en gooide hij me er vroeger altijd vanaf als ik op hem aan het rijden was Clown

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:10

mijn shetlander doet alles voor voer...
als ik vroeger ging rijden ging ze altijd bokken..
met halster rijden, ging ze haar hoofd naar benede trekken en bokkend in galop ervandoor..

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:50

Mijn tas plunderen Clown . En klieren met longeren... En staken Lachen En je daarna heel schattig aankijken Tong uitsteken

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:39

Al mijn petten zijn 'knop'loos. (rondje wat op je pet zit)
Heb een shet die ze verzameld tijdens het optuigen Pling

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:41

Eerst je jas aan het hek hangen en als je het weiland opgaat ligt je jas ineens het water, hmmzz, stoute Sjimmie! Of als je water gaat halen dat ie de zadelkamer in loopt en alle muesli opeet. We hebben nu een slotje op de zadelkamer, nee niet voor de dieven maar voor de Shetlander Knipoog .

Ohja, hij loopt ook regelmatig aan "de verkeerde kant" van het hek.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:31

ik vind bij mijn shet hoe ouder hij wordt hoe geraffineerder zijn streken worden. ik ken hem al bijna 15 jaar en in die tijd ontelbare ontsnappingen uit de wei (zelfs schapendraad!!!) en springen kan hij echt niet. deur op een kier om hooi te pakken en in de stal doen, meneer is weg. Duwt je gewoon aan de kant. Ontsnappen, stal inrennen, opslag van brokken omvergooien en eten maar. (dat hoor je dan wanneer je thuis komt en dan liggen dus alle brokken op de grond en meneer staat in de stal de schijnheiligheid zelf te wezen. En het mooiste vind ik nog in stap ertussenuit knijpen. Echt waar mijn shet peert hem IN STAP!!!. En dan kun je hangen aan hem, zelfs bij mijn vader (of vooral bij mijn vader die toch bijna 100 kg weegt) gaat hij echt in stap ervantussen en dan kan ik alleen maar lachen (mijn vader niet echt). Maar dat vind ik nog het mooiste en ja blijf lachen want als je je gaat ergeren aan de streken van een shet moet je er geen nemen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:20

Jappie mijn shetlander vind het het leukste om na de andere kant van de wei te gaan.
Nu heeft ie gisteren bedacht dat ie mischien er ook wel midden door kon maar helaas dat ging niet en zat meneer vast.
Verder kop schudden en dan weg hollen en bokken is een streek van hem.
In het draad bijten dat is ook erg leuk totdat die stoute baas er stroom op zet en ik 2 flinke klapen van het stroomdraad heb gehad.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:25

Mijn shetlander Trapte en Beet ze was me de eerste paar maanden zo aan het uitproberen ik snap nu wel waarom sommige mensen Shetlanders Sh*tlanders noemen Tong uitsteken Maar nu is het een Knuffelbeest dus alles is weer goed gekomen haha Tong uitsteken Tong uitsteken

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:32

Hajjj
Ik was eens aan het wandelen langs een park en ging eens kijken bij het water... dat liep schuin af, dus ik dacht: hejjj kop op Son, je gaat effe met de pootjes het water in Tong uitsteken
Niet dus.... huppah kopstoot en ik lag zelf in het water met mn goede kleren aan Clown ik moest hard lachen en Sonja keek met een schuin koppie naar mij van : Goh , je bent nat... Haha!
echt zon lievurd Haha!

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:33

overal aan likken en bijten.. en als ik de wei open doe allebei eruit gaan inplaats van 1..

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:34

Toen ik nog een klein pennymeisje was reed ik wel op mn verzorgshetlandertje Knipoog
Die kon er ook wat van zeg..
Stel je staat boven op een bult en je wilt naar beneden rijden, pony denkt "ga jij maar alleen" en dan lig je ineens onderaan Vork

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:51

Haha wat leuk toch he, die shetjes! Haha!
Veel dingen zag ik trouwens wel terug toen m'n jaarling nog een veulen was (en is geen shet Tong uitsteken)

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:28

Omdraaien met longeren Clown

RobinxBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:54

Astridhorse schreef:
Toen ik nog een klein pennymeisje was reed ik wel op mn verzorgshetlandertje Knipoog
Die kon er ook wat van zeg..
Stel je staat boven op een bult en je wilt naar beneden rijden, pony denkt "ga jij maar alleen" en dan lig je ineens onderaan Vork

Vroeger had ik er ook eentje. We hadden een stal en in de buurt stond een garage. Ik wou naar beneden, ik wou met hem wandelen (ik aan de fiets) Ik zat erop en dan denk hij; Ik blijf hier wel wachten, ga jij maar alleen * bok * ... Lig je beneden.

Gaat wel sneller Vork Maar ook pijnlijker Tong uitsteken

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:13

Als ik tijdens het wandelen omdraai om terug te gaan staat
ze stil omdat ze niet terug wil Vork

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:23

1. ik ben gewoon aan het poetsen wil de volgende borstel pakken loop terug dan loopt ze naar mij toe met haar kont en ....... bokt
2. onder het schrik draad lopen (het staat dan gewoon aan)
3. poetskist omgooien
4. grotere paarden klieren (hahaha)
nou zo kan ik nog even door gaan Clown

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:24

twis_shets schreef:
Omdraaien met longeren Clown

mijn verzorgshetlander doet dat ook altijd
weet je er een oplossing voor ???

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:19

mijn jongste was altijd een kunstennaar met touw... dan had ik hem vast staan aan 10 cm touw en alsnog kwam hij er in vast te zitten.. ik snapte nooit hoe had dat voor elkaar kreeg.. en wat hij graag deed was als ik even naar de schuur liep en terug kwam dat mijn alles uit mijn poestkoffer had gegooid er dan in stond met zijn voorbenen...

de oudste heeft eigenlijk geen streken..
mijn jongste en de andere shet waar mee ze in de wei staan breken wel eens uit.. maar dan staat mijn oudste gewoon alleen in de wei.. en kijk je dan aan van... ik ben niet ontsnapt hoor, ik sta hier nog.. dat is gewoon een schat eerste klas...

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:32

Mijn verzorgshetlander is heel goed in ontsnappen.
Goede streek dus. Clown

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:24

UITBREKEN !!
Wat momenteel redelijk goed meevalt maar ik zal maar niet te hard schreeuwen .
Eten stelen .
Haar eten op en top verdedigen .
Je omlopen .
Met kindjes gaan lopen

Haha!

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:09

Morgan is een prof in rugby spelen(beuken als je even geen aandacht geeft)
Ontsnappen (onder draad door met flink stroom) en dan ook nog rond parraderen of dat ze superwoman is (ze vindt zich dan zo stoer mooi en geweldig)hihihi is ze ook hoor Bloos
Als je het weiland in loopt draad ze meteen met haar kont naar je toe neeee niet om te trappen Clown maar je moet dan even een paar minuten op haar billen krabben Rolleyes
En met wandelen geeft ze altijd een rodeo show weg bokken steigeren enz Cool

OOOO maar wat is het toch mijn lekker ondeugende shet Lovers

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:15

poll heeft ook een tijd gehad dat zodra iemand haar kont aanraakte bij opstijgen ze paar flinke bokken gaf Vork
of als je ging longeren of opjagen ging ze liggen... er lachwekend soms want ze was vaak van plan niet op te gaan staan en ging dan vrolijk liggen rollen..
veder is ze ook goed in dingen openmaken sloten,hekken en als ze ontsnapt keihard wegrennen en zodra er probeer te vangen gaan lopen bokken naar me..

penn vind leuk om er erg hard vandoor te gaan als er iemand op zit hoofd naar benende en crosse en bokke maar....
veder trok penn je eerst ook altijd mee naar gras...
en soms krijgt ze tik tijdens longeren en dan gaat ze trekken en keihard geloperen en bokken en schuin door de bocht...

agja altijd leuk die shetten he Vork

steP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:45

Mijn verzorgshet staat bij een paard in de stal,
en dan vindt hij het erg leuk om de voerbak van de stalrand te gooien!
en dan natuurlijk snel al het eten opeten! Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:27

Ontsnappen. Vork