NMPRS enter- en twenterkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 05:14

mvdbijl schreef:
Showhalster maatje 1/ jaarling gekocht, past ze niet..

Aan alle kanten veel te groot maar, dan komt ze uit op een baby maatje en die zijn er alleen vanaf 130 euro zag ik.. day is me beetje te gek hihi. Even bedenken wat we dan doen..

Bij Minihorseshop hebben ze volgens mij wel betaalbare in baby maat dacht ik laatst gezien te hebben

Jolliej

Re: NMPRS enter- en twenterkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 05:56

Ik probeer ook te zoeken haha. Moeilijk. Vind het ook beetje zonde voor 1 keer gebruiken meteen 100 euro te betalen.
Ik had een fokkerij gevonden die zelf maakte, maar die reageerd helaas niet op mail. Ik zoek rustig verder en anders idd minihorseshop.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:16

Jolliej schreef:
Ik probeer ook te zoeken haha. Moeilijk. Vind het ook beetje zonde voor 1 keer gebruiken meteen 100 euro te betalen.
Ik had een fokkerij gevonden die zelf maakte, maar die reageerd helaas niet op mail. Ik zoek rustig verder en anders idd minihorseshop.

Snap ik helemaal, vindt dat mhs best simpele leuke halsters hebben, ook nog betaalbaar

Ik ga niet heen met mijn mannetje maar waarschijnlijk met zijn 2 jarige zusje, morgen gaat me merrie naar de hengst dus even bespreken hoe en wat en dan ga ik dus alsnog heen met een paardje :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:53

Jolliej schreef:

Wil je anders het hoofdje eens opmeten? Als ik eentje heb liggen in die maat mag je dat altijd lenen.

Weet niet of ik al fotos had laten zien. Maar ik kom met deze 2 dames.

Afbeelding

Afbeelding

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:01

sharon2013 schreef:
Jolliej schreef:

Snap ik helemaal, vindt dat mhs best simpele leuke halsters hebben, ook nog betaalbaar

Ik ga niet heen met mijn mannetje maar waarschijnlijk met zijn 2 jarige zusje, morgen gaat me merrie naar de hengst dus even bespreken hoe en wat en dan ga ik dus alsnog heen met een paardje :)

Met Bella? Dat zou cool zijn!

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:28

P_Tries schreef:
Met Bella? Dat zou cool zijn!

Geen idee haha ze zei dat ze er 2 had lopen dus ga het morgen zien hihi

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:47

Ik heb ook twee halsters te leen, beide nieuw maat jaarling en 1 maatje groter, bruin met strass..

Bij de MHS, heb ik gezocht op baby maar dan ziek ik enkel die van 130 euro.. Ga ze denk ik even een mailtje sturen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:44

Oh wat leuk, er is al een topic :D
Ik heb mijn mannen ook opgegeven. We gaan lekker zonder verwachtingen, voor de ervaring :j
De ene staat er nogal "naarling" bij en de ander heeft een apart karakter dus ben gewoon benieuwd of hij uberhaupt durft te lopen daar :')
Welke rubriek-nrs doen jullie aan mee??

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:50

Hier doe ik mee aan 2 en 7. Maylinn verwacht ik kleine maat, die is nu al zo groot als haar zus. Jolie heb in mini maat opgezet. Denk dat ze niet vele meer gaat groeien, ze is relatief compleet op hier en daar wat uitzwaren na.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:56

Raven doet mee in tweejarige merries grote maat luxe. Ik ben hard aan het oefenen. Opstellen lukt al best ok, maar meedraven vindt ze eng, dus dat vergt nog enige oefening ;-)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:59

Oh ik ga dat niet oefenen... Op MWS kunnen we oefenen :o :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:04

Ik ga ook. Denk met mijn twee 2 jarige hengsten.
Champagne slaag hengstje Absolutely veni vidi vici:
Afbeelding

Palomini hengst shaggy:
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:22

Van weekend mijn 2 jarige opmeten, twijfel tussen 2 klasses :')

Dan neem ik deze draak mee.
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:23

Hey leuk Rowan!! Vallen ze in kleine, of grote maat?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:34

Ik heb ons merrietje in klasse 1 ingeschreven, ze meet nu 62 cm.

Ze vind aan het halster meedraven best lastig maar we kunnen nog een klein beetje oefenen voor die tijd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:38

Kleine maat Linda :)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:34

Hier ingeschreven voor rubriek 8 :) Ik heb er veel zin in! Krijg je bevestiging van inschrijven? Of krijg je dat gewoon te zien in de catalogus?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:01

Hoe bereiden jullie je voor op de keuring? Wanneer scheer je je dier? Wat voor spul doe je de dag zelf om je paard het beste voor te stellen? Ik ben benieuwd naar goede tips en trics :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:15

Ik hou het redelijk simpel. Ik heb inmiddels wel begrepen dat sommige echt onwijs veel middeltjes en dingetjes hebben :')
Met de MK heb ik 10-14 dagen van tevoren geschoren, avond van te voren goed wassen en verder op de dag zelf vlekkenverwijderaar (onmisbaar bij bonte paarden) en vlak voor je de ring in gaat wat glansspray. Ik smeer nooit iets op de hoeven omdat alles er alleen maar aan blijft plakken...
Oh ja en natuurlijk wel een beetje gel om de manen in bedwang te houden (geen plakkerige, glimmende rommel) ik smeer niet zo veel in de manen of op de neus en ogen omdat ik die "wetlook" niet mooi vind, maar smaken verschillen...

"Trainen" heb ik uit handen gegeven voor de enter/twenter, maar ik ben van mening dat je met die jonkies vooral niet te veel moet doen. Ze zijn nog zo jong...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:20

Ik oefen wel wat op opstellen, en dan vooral gewoon het vierkant en stil staan. De rest doe ik niet heel veel, wat op dieet zetten maar niet teveel want ze groeien nog.

In Maylinn's geval goed vet mesten en tijdens haar hengstigheid haar oefeningen tegen de krampjes zodat ze op gewicht blijft.

Gaan 1 keer in de week lekker rustig wandelen. Noem dit niet echt een inspanning, ze genieten er zo van en kiezen hun eigen tempo.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:24

Thnx voor de tips!

Wat voor gel is dat precies wat je erin doet bij de manen Linda? Ik vind die "wetlook" ook zeker niet geweldig maar een beetje shine is niet erg denk ik. Alleen zo overdreven vind ik zeker niet mooi.
En van welk merk zijn jullie tevreden over de werking? Cowboy magic vlekverwijderaar?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:34

Ik doe er wax in, en dan wat cowboymagic shine, de spray over het lichaam, en die voor in de manen en staart is die soort gel.

En dan wat zonnecreme en zwart spul op hun neus, dat glimt mooi :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:04

Een beetje shine creeer je al met je glansspray... Gel is gewoon een goedkope gelwax van de kruidvat geloof ik. Ik heb wel echt 6 dingen geprobeerd in de tijd vooraf en die gekozen die voor mij de minste "wetlook" gaf maar wel goed bleef zitten... Maar misschien kunnen de meer ervaren mensen hun ervaringen ook delen?? Daar ben ik als beginneling natuurlijk ook benieuwd naar :j

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:09

Thnx voor jullie ideeën! Ik vind het erg leuk om te leren van andere ervaringen, dus graag tips inderdaad! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 06:58

Wat ook mooi is om te gebruiken is show touch up. Je hebt het in het wit en in het zwart. Zwarte paarden krijgen er echt zo'n diepe zwarte kleur van en gaan mooi glanzen en witte paarden worden echt wit wit. Ik heb het gebruikt voor de keuring en voor de fotoshoot die we hadden voorafgaand aan de keuring.

Deze staart is ongewassen
Afbeelding