Lucky Tess komt van MP (specifiek van LukieBradley op Bokt ) Ze is mijn eerste pony, en ook precies wat ik zoek!
En Noortje gekregen van staleigenaar. Als weide maatje voor Tess.
MallyBelly
Geplaatst: 07-03-16 12:54
Paardenmarkt! Heb nog nooit zn lieve shet gehad!
Chiave
Geplaatst: 07-03-16 12:55
Men kan mij altijd goed vinden wbt opvang, dus meestal komen ze aanwaaien. Ik heb mijn dubbelspan via Marktplaats gekocht en Vladimir heb ik gekocht van kinderboerderij, via Bokt
Chevalin
Geplaatst: 07-03-16 13:57
Mijn eerste pony Lucky heb ik ooit gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag. Binnenkort ga ik een nieuwe Shetlander kopen, moet nog even zien waarvan ! Lucky gaat spijtig genoeg weg, maar ik heb een goed huisje voor hem gevonden.
Via een topic op bokt. Handen vol aan gehad maar hij is gewoon ontzettend leuk en een dikke clown
gigikuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-16 19:40
Chevalin schreef:
Mijn eerste pony Lucky heb ik ooit gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag. Binnenkort ga ik een nieuwe Shetlander kopen, moet nog even zien waarvan ! Lucky gaat spijtig genoeg weg, maar ik heb een goed huisje voor hem gevonden.
Bij mijn oude buurman Die fokt met shetlanders, loopt er ook keuringen mee overigens
LvA1993
Geplaatst: 08-03-16 18:53
Gewonnen bij de kerk 14 jaar geleden.....
- Nee, kan nu niet meer... -
Kimmiee_D
Geplaatst: 08-03-16 18:54
Op de kinderboerderij waar ik nu weekenddienst ben.. daar is ze geboren toen ik een opleiding daar deed. Eerste keer dat ik haar zag was ze 2 uurtjes oud ongeveer en nog wat nat van de geboorte.
En zag haar door het werken op de kinderboerderij bijna dagelijks. Van moment 1 dus al een band kunnen opbouwen met haar.
Ik zocht; een bonte shet met een leuk papiertje, zodat ik ook naar de keuring kon.
Ik vond; Op MP een leuke en mooi getekende bonte bij een hele fijne en goede fokker (2,5u rijden verderop)
Resultaat; Een super lieve pony, die 2 jaar later een 1 ste premie ontving, kampioen middenmaat werd en ook nog eens dagkampioen op onze keuring! En nog steeds fijn contact met de oude eigenaresse!
Nu is mijn shet drachtig van een leuke voshengst, de oude eigenaresse heeft nog een halfzusje van haar, die drachtig is van dezelfde voshengst. Dus straks zijn onze veulentjes (hopelijk!) neefje/nichtje en half broertje/zusje
dravergekkie
Geplaatst: 09-03-16 12:08
Heb er één via via.
Een vriendin die werkte in een lunchroom/kroeg en raakte is met iemand aan de praat die shetlanders had en er een aantal wou verkopen. Toen belde ze me gelijk op en zijn we een aantal dagen later gaan kijken.
De een via marktplaats en de ander via speurders. Ook al eens een leuke pony gekocht op een markt.
gigikuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 19:08
Janinevv schreef:
gigikuhh schreef:
Ik heb er nog geen gevonden ik denk dat ik maar eens naar de paardenmarkt moet gaan
Dan raad ik zuidlaren aan. Maar neem wel een kenner mee
was ik al van plan
gigikuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 19:13
Janinevv schreef:
gigikuhh schreef:
Ik heb er nog geen gevonden ik denk dat ik maar eens naar de paardenmarkt moet gaan
alleen het duurt 3 uur rijden
Isapaardje
Geplaatst: 13-03-16 10:26
Janinevv schreef:
gigikuhh schreef:
Maar dat geldt eigenlijk voor alles waar je een pony kunt kopen, als het je eerste pony wordt en je nog niet veel ervaring hebt.
Was de reden dat ik mijn eerste pony kocht via de fokker. Dat vond ik vertrouwd genoeg voor meer zekerheid over goede aankoop. Na 10 jaar shetland ervaring durfde ik het aan om er toen eentje via Marktplaats te kopen omdat je zelf wel aardig wist waar op te letten.
Niet alle lieve knuffelig koppies is ook de pony die je graag wil
Ik wou even mededelen dat ik een shetlander heb gevonden ik ga haar deze zondag bekijken
nuscaniels
Geplaatst: 18-03-16 20:59
Mijn 1 shetlander op de markt. Later verkocht aan een gezin met jonge kinderen. Degene die ik nu heb, heb ik beide gratis gekregen. Ik had ze zelf nooit uitgekozen maar nu ik ze heb zou ik niet meer zonder willen. Nadeel van shets vind ik wel dat ze zeer verslavend zijn.
peetjjuh
Geplaatst: 20-03-16 17:48
gigikuhh schreef:
Ik wou even mededelen dat ik een shetlander heb gevonden ik ga haar deze zondag bekijken
Waar ga je kijken? Wat voor shet? Leuk en succes!
gigikuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-16 18:13
peetjjuh schreef:
gigikuhh schreef:
Waar ga je kijken? Wat voor shet? Leuk en succes!
We hebben haar gekocht hier is ze:
gwyn Merrie 3 Jaar 79 cm
Mariekexxx