Opmerkingen als je wandelt met je shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:48

Die opmerking dat er wel op moest gaan zitten heb ik ook vaak gehad, toen ik een keer antwoordde met Och ik dacht al wat vergeet ik toch keken ze heel raar :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:50

Wij krijgen ook regelmatig opmerkingen; we wandelen met alle pony's (1.04m, 1.20m, 1.53m, 1.63m) in verschillende formaties en krijgen dan ook hele verschillende opmerkingen.
Bij 'zo, hond aan het uitlaten?' zeg ik altijd maar iets als "ja, hij heeft al gemest, maar dat plassen wil nog niet zo." Of "gut, hij heeft eigenlijk nog steeds niet leren blaffen."

Als we de kleinste en de grootste bij ons hebben, krijgen we standaard de "moet je er niet op?" Reactie: "nee joh, dan houdt die grote die kleine toch nooit bij".

Wat we ook vaak doen is met de pony's opgezadeld / opgetuigd naar het eerste ruiterpad wandelen (kleine kilometer) en daar inspannen / opstijgen. Dan krijg je ook leuke reacties. Ik trek dan de kar ipv de pony: "hee, dat doe je verkeerd, die pony moet ervoor!" Waarop wij dan maar reageren "ja, doei, straks wil ze ook nog op de kar." Of de "je moet er toch op?" met reactie "aaahhh, ik dacht al, ik vergeet wat..."

Anthemis

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:54

Ik vind het ook altijd wel grappig als ik dan buiten wandel met de pony's, en dat mensen hun hond helemaal aanlijnen en angstig staan te wachten tot we voorbij zijn :')
De pony's vinden honden alleen maar leuk, zolang ze niet blaffen. Dan gaan de oren wat minder vrolijk staan, maar doen verder nog niks. Heb weleens een praatje gehad met iemand terwijl de hond vrolijk rond de pony's aan het rennen was, die vonden het wel interessant :+

Ik denk dan wel vaak, tja, als je je hond niet bij je kan houden als je hem roept, moet je hem niet loslaten.. Ik heb mijn pony's prima in 'bedwang' hoor :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:05

@dunja_11 ik vind het juist altijd heel erg netjes als ze dat doen! Mijn pony is er ook niet bang voor, maar sommige paarden zouden van een onverwachtse sprong van een hond toch best kunnen schrikken. Dat de eigenaar dan even de verantwoordelijkheid neemt en zijn hond goed in de gaten houdt vind ik erg fijn!

Bovendien zijn sommige honden doodsbang voor paarden, heb ik ook al eens gemerkt.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:11

Hier hebben ze wel eens gevraagd of 'ie een hondenkoekje mocht := Neee doe maar niet..

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:11

Mariett schreef:
@dunja_11 ik vind het juist altijd heel erg netjes als ze dat doen! Mijn pony is er ook niet bang voor, maar sommige paarden zouden van een onverwachtse sprong van een hond toch best kunnen schrikken. Dat de eigenaar dan even de verantwoordelijkheid neemt en zijn hond goed in de gaten houdt vind ik erg fijn!

Bovendien zijn sommige honden doodsbang voor paarden, heb ik ook al eens gemerkt.

Het is inderdaad wel netjes, maar inmiddels zijn we daar wel al bekend en heb ik de meeste mensen met honden wel al eerder gezien. :)
Het is ook absoluut niet erg, maar moet er soms stiekem toch wel om lachen :+ (en natuurlijk kunnen die mensen ook niet weten dat de pony's niks doen, ik neem het hen ook niet kwalijk ofzo! :j )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:12

Ik vind het ook fijn als de hondeneigenaren even de hond bij zich halen en aanlijnen. Het eerste stuk bos bij ons is losloopgebied, dus ze mogen los. Erg netjes als je dan even je hond aan de kant van het pad zet om te laten wachten. De ene hondeneigenaar is daar echter beter in dan de andere :Y) (lees: hond hángend in z'n tuigje richting paard, eigenaar die ongeveer in een hoek van 45 graden aan z'n hond hangt en ZIT ZIT ZÍT roept; wij zijn dan ook wel erg flauw door, na het passeren van de hond, uitgebreid "goeoeoeoedzoooo, braaaaaaf" tegen onze pony's te zeggen.)

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:14

Hilary schreef:
Ik vind het ook fijn als de hondeneigenaren even de hond bij zich halen en aanlijnen. Het eerste stuk bos bij ons is losloopgebied, dus ze mogen los. Erg netjes als je dan even je hond aan de kant van het pad zet om te laten wachten. De ene hondeneigenaar is daar echter beter in dan de andere :Y) (lees: hond hángend in z'n tuigje richting paard, eigenaar die ongeveer in een hoek van 45 graden aan z'n hond hangt en ZIT ZIT ZÍT roept; wij zijn dan ook wel erg flauw door, na het passeren van de hond, uitgebreid "goeoeoeoedzoooo, braaaaaaf" tegen onze pony's te zeggen.)

Moest hier even hardop om lachen _O- _O-
Bij die personen ben ik inderdaad wel blij dat ze ze even aanlijnen :')

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:16

Teveel gehoord! Niet leuk meer na al die keren, laat mij lekker met rust met mn pony :Y)

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:16

Wij hebben shetlanders op school, en als wij met hun gaan lopen door de stad willen mensen zelfs een foto ervan maken :)

Maarja, je ziet ook niet elke dag 2 shetlanders, 1 geit en 1 ezel door de stad lopen *D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:20

Ik had 1 keer een asielzoeker die vroeg of hij niet mee kon rijden Door erop te zitten. Verder krijg ik de vraag of t merrie en veulen zijn. Alex is een ruin. Maar die asielzoeker was wel t vaagste wat ik had meegemaakt Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 14-02-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:21

dunja_11 schreef:
Bij die personen ben ik inderdaad wel blij dat ze ze even aanlijnen :')

Ik ook. Hoewel ik zo'n vermoeden heb dat
a) de eigenaar het in deze gevallen veel erger maakt dan het daadwerkelijk is
b) als (a) niet in werking treedt, mijn pony wel in werking treedt :Y) zal niet de eerste keer zijn dat een venijnig achterhoefje doel treft :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:37

elinebakker schreef:
Het meest hilarische vind ik als mensen met een uiterst vrolijke hond heel angstig met een groooooooote boog om mij en de pony's heen lopen. Staatsgevaarlijk die fluffy shetlanders ;)

Laatst ook iemand gehad 'ja sorry ik aai ze niet hoor, ik kom niet in andermans persoonlijke ruimte' _/-\o_

Die van jou zijn dan ook wel heeuuuuuullll groot en ENORM gevaarlijk ja :') :j

_Floortje schreef:
Hier hebben ze wel eens gevraagd of 'ie een hondenkoekje mocht := Neee doe maar niet..

Wij hebben in de hal bij de voordeur standaard een pot met diverse hondenkoekkies staan, maar dus ook een pot met paardensnoepjes. Op beide zitten duidelijke stickers met PAARD en HOND.
Aangezien ik mijn pony altijd thuis op de oprit inspan en mijn ouders het enorm geweldig vinden om haar een koekje te geven..... is dit dus wel eens mis gegaan :') Pony vrat het koekje overigens niet; nam het aan, spuugde het uit en trok daarbij een hilarische kop.
Andersom is het ook wel eens gebeurd; hondje vreet dus wel de paardenkoekkies.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:42

''Kijk, het paard van sinterklaas!'' (Witte schimmel met rood setje)
''Moet je er niet op gaan zitten'' -Nee, ze is kreupel dus als ik erop ga zitten gaat ze dood.
Was heus niet gelijk doodgegaan hoor, maar het schoot er zo uit haha

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:51

Heb ooit 1x gehad, dat ik mijn (zwarte) shet in zijn rode setje had, bandages, halster en dekentje. Dat er een meisje langs kwam met haar moeder en schreeuwde: MAMA! Dat is rakker van de Penny!

thijs_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:08

*ben je het paard uitlaten
*dat is een grote hond zeg

En allemaal kindjes die je pony wiĺlen aaien

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:23

De standaardopmerkingen al oneindig veel keren gehoord. Ik hoor ze niet eens meer en lach altijd maar lief naar mensen met een "goedemorgen/-middag/-avond".

Wel ook hilarische dingen meegemaakt. Waaronder een man die serieus de bosjes inDOOK om maar niet bij die enge pony in de buurt te komen. Het was hilarisch, maar vond het zo ontzettend sneu voor die man!

En ik heb in het bos heel veel mensen van hun paardenangst afgeholpen door ze uit te dagen de peerdies te aaien. Altijd leuk om te zien.

Overigens ook een keer met verbazing staan kijken naar een mevrouw, haar twee Husky's en een kinderwagen. Eén van de twee honden had zijn gehoorapparaat en hoormechanisme vergeten aan te zetten toen 'ie opstond. Hond bleef rond mn pony dralen, happen in staart en benen, vooral natuurlijk niet luisteren naar de baas en snel wegschieten als ze 'm wilde pakken. Durfde die mevrouw ook nog te roepen dat mn pony niet moest gaan slaan. Heb haar even verteld dat het zn goed recht zou zijn als ie het zou doen. Ik had ondertussen een doodsbang meisje van zeven aan me handen die gezellig n rondje mee was lopen en een pony aan mn hand die heel verbaasd stilstond te kijken. Ik heb me toen weer zo gelukkig geprezen met m. Maar heb me zo verbaasd over die mevrouw van de honden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:33

Sommige hondeneigenaren zijn niet goed snik hoor, ik was aan t buitenrijden en een hond rent verschrikkelijke irritant rond, happen in benen en staart. Eigenaar nergens te bekennen, tot we 10 meter verderop iemand horen schreeuwen "koom terug!" Ja, dat werkt natuurlijk niet he.. En bleef maar "poepiewoepie kom" "kom schatje!" Die hond keek niet eens naar dr :')

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:45

Ik heb 2 falabella's een van 80 cm en een heel kleintje van 65-70 cm waar ik een keer een opmerking over heb gekregen of het een herdershond was :') (wel nog van ver af)
Verder zijn de kijk grote honden, hoe oud zijn ze, mogen we ermee op de foto, kan je der ook op zitten enz. enz.

Bambixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:58

Wat dacht je van: 'je gaat er toch niet opzitten he? Dat kan niet hoor, je bent veel te groot voor zo'n pony'.
Ja goh, echt? :+
(ik:volwassen vrouw, pony: shet van 93 waarmee alleen soms gewandeld wordt, en nooit iemand op zit.)
Beetje irritant vind ik die opmerking.

Verder natuurlijk:
aah, een veulentje! (van over de 20 :+ )
Grote hond, lieve pony, pas maar op/hou goed vast, is ie ontsnapt, enz.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:21

Sinds dat ik nu bij het strand sta krijg ik geen stomme reacties alleen vaak dat kinderen en volwassenen! Hem willen aaien. Nu staat hij deze maand op de cover van de penny dus nu krijg ik af en toe van die meiden die ongeveer beginnen te gillen :')

Nee ik heb er nu helemaal geen last van meer :D alleen maar leuke reacties maar misschien dat het ook wel komt door zijn gave vacht
Hier de foto
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:04

Was vandaag weer raak :')

'Ahh heeft hij schoentjes aan?'

Afbeelding
Ter illustratie: hij heeft 4 sokken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:41

Wat leuk dat je pony in de Penny staat, pinkie87! Heeft hij er al eerder in gestaan? Ik herken hem ergens van, haha :)

Ik denk eigenlijk dat ik ook een opmerking gemaakt zou hebben als ik jouw shettie zou zien, EskeGirl! Helemaal omdat je hem (zoals het lijkt) goed traint. Het is zo'n schattig dier! Haha :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:44

Nee hij heeft er nooit eerder ingestaan :) maar hij krijgt nog x een foto verhaal in de penny :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:07

Mariett schreef:
Wat leuk dat je pony in de Penny staat, pinkie87! Heeft hij er al eerder in gestaan? Ik herken hem ergens van, haha :)

Ik denk eigenlijk dat ik ook een opmerking gemaakt zou hebben als ik jouw shettie zou zien, EskeGirl! Helemaal omdat je hem (zoals het lijkt) goed traint. Het is zo'n schattig dier! Haha :)

Ik verzorg Hippy nu 10 maanden en hij is heel goed getraind! Volledig bomproof, braaf, luistert goed (behalve als we op gras lopen soms :+ ). En inderdaad heel schattig :D