Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Re: Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:29

Mocht je het wel zien zitten met die pony: bied wat je er voor over hebt. Zeker als ze er al teveel heeft lopen kan je dat best doen . Verkopen ze niet voor de prijs dan was t niet de pony voor jullie. €1000 is echt te gek in mijn ogen...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:30

pris87 schreef:
Dat geeft me wel een idee, ik ga kijken of ik een klein iemand kan vinden die alle gangen kan rijden hoe makkelijk d'r dat afgaat. En anders of ze een lesklantje heeft die d'r voor kan rijden. Dat wordt bij "grotere" rijpaarden ook gedaan, dus waarom nu niet. Stom dat ik daar nou niet eerder op kom

Helemaal niet stom juist! Prima als je vaker dan één keer gaat kijken en alles te weten komt wat je wilt weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:54

Aanschafprijs is maar eenmalig. Liever iets te veel uitgeven dan dat straks eentje hebt die net niet is of iets heeft. Tuurlijk kun je kijken of er wat van prijs of kan of dat er meer shetlanders zijn die net zo leuk en braaf zijn.

BTW, gezien prijs zo je bijv ook wel proef periode kunnen eisen van een maand.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:01

Ik zou 700 euro echt de max vinden, dan is het nog dik betaald!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:03

Ik had wat jij omschreef, een ruintje. Met sulky tuig en zadel voor 800 te koop staan.

Werd platgebeld en er werden zelfs mensen boos dat hij verkocht was.

Echt brave kinderpony's? Die raak je als verkoper gewoon altijd kwijt :) . De vraag is: Gun je 'm iemand voor iets minder? Dat kan je altijd proberen natuurlijk!

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:11

Ts, mocht je er nog weer heen gaan vraag dan of eczeem ook bekend is bij de pony. Veel shetten kampen met dat probleem.

En ik zou een proeftijd willen hebben als ik jou was, vooral voor die prijs.
Kan zijn dat de pony op ander terrein weer heel anders is, en dat de pony vervelender word als hij wat minder hoeft te werken dan op een manege.

En als je iemand laat komen om te rijden op shet, laat diegene dan ook kijken naar het tuig.
Past alles goed?

Succes!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:22

Persoonlijk vind ik het veel geld vergeleken met wat er tegenwoordig allemaal aangeboden word.
natuurlijk is een shet een volwaardig dier, maar op rijgebied heb je er maar een beperkte tijd plezier van en dan zou je moeten gaan mennen, grasmaaier laten zijn of verkopen.

zelf hebben we voor een 13 jarige verkeersmake, bomproof shet met papieren en wedstrijdervaring 150 euro betaald. Hier zaten geen toebehoren bij. De shet is 95cm hoog.
mijn dochter van 2 liep (en loopt) er zo mee weg.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:28

voor zoveel geld zou ik zelfs kijken naar een wat grotere of liever nog b pony dat is vaak ongv zelfde prijs met meer ervaring mogelijk toebehoren en langer rij plezier voor je kind en ook minder snel afscheid nemen van je vriendje

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:50

€ 1.000,- lijkt mij, in aanmerking nemende welke spullen je er bij geleverd krijgt, nogal aan de forse kant als prijs. Mbt. het papier: het kan dan wel zo zijn dat jij daar niets om geeft, maar intussen zit het er wel bij en dat drijft de prijs toch op. Ca. € 700,- lijkt mij redelijk.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:04

Mensen kopen voor 10-20-30.000 euro een veulen van een paar maanden omdat het een "goede " afstamming heeft en dus een topper in de dop is. Nu kan je voor MAAR €1000,00 een echte topper kopen. Je vind haar leuk,ze is bewezen kindvriendelijk. Je dochter kon er direct goed mee overweg en ze heeft papieren erbij en ook nog wat spullen. Ik zou zeggen als je het kan veroorloven, waarom zou je het dan niet doen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:07

Even ter vergelijking wij verkochten voor een aantal jaren terug papierloze gezonde brave Shet ruintjes vanaf 1 meter bereden en betuigd zonder spullen (wel een halster en in de winter een deken erbij) voor 750,-
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden een paar honderd teveel te betalen, wat is immers teveel als de pony zijn gewicht in goud waard is?

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 10:36

Ik ga morgen bij nog een shetje kijken, het kan nooit kwaad om verschillende te bekijken. Lijkt me ook een heel leuk beestje. Beetje vergelijken.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:42

Als je alle tijd gaat rekenen die het vergt voordat een shetlander of pony volledig betrouwbaar is dan mag die zeker wel 500-1000 euro kosten. Dus in de opzichte geen onredelijke prijs. Ik denk dat je voor jezelf moet afvragen of je dit wil betalen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:11

Tja, als je je uren mee gaat rekenen worden alle paarden onbetaalbaar! Ik vind het belachelijk veel geld voor een shetlander! Brave ponies zijn goud waard, maar opvoeding doet ook veel hoor, ik heb een geweldig brave shet gekregen, kon niet zo heel veel, maar loopt inmiddels lekker onder het zadel en voor de kar. Heb er nu een tweejarige bijgekocht op dr blauwe ogen en die is in de omgang ook al zo braaf. Zo zeldzaam zijn ze volgens mij niet! (Heel ponyparkcity staat er vol mee weet ik inmiddels uit eigen ervaring :') )

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:18

Shetjes worden vaker voor een habbekrats verkocht, maar goed ingereden, brave shetlanders zijn meteen een stuk meer waard. Ik vind 1000 inclusief spullen eigenlijk wel een nette prijs :j Voor een simpele rijpony betaal je al snel het dubbele. Natuurlijk zijn er goedkopere shets en b-pony's te vinden. Je schrijft dat je dochter en jij allebei een klik hebben met dit dier. Dan zou ik hem persoonlijk niet voor een paar honderd meer of minder in de aanschaf laten staan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:20

ruitje schreef:
Ik had wat jij omschreef, een ruintje. Met sulky tuig en zadel voor 800 te koop staan.

Werd platgebeld en er werden zelfs mensen boos dat hij verkocht was.

Echt brave kinderpony's? Die raak je als verkoper gewoon altijd kwijt :) . De vraag is: Gun je 'm iemand voor iets minder? Dat kan je altijd proberen natuurlijk!

Precies!
Niet elke Shetlander (heel veel niet zelfs) zijn goed met kinderen. Een brave kinderpony vind ik persoonlijk heel wat waard. :j

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:40

Tja t is maar wat je dr voor wil geven. Persoonlijk zou ik zo'n bedrag best uit willen geven. Goede shetten, met papier kun je nog best wat voor neertellen, helemaal als het een brave kinderpony is.
Ik heb een paar maanden terug ook een merrie gekocht met goed papier, vader is Levi, e ze is zwanger van een Deense hengst. Totaal geen kinderpony, maar ook daar mocht ik aardig wat voor neerlegen.
Niet dat ze gemeen is, het is een hele eerlijke pony, maar heeft een pittig karakter. En goedkoop kan uiteindelijk ook duurkoop zijn, hier heb ik helaas ook ervaring mee. Tegenwoordig kun je shetten zowat gratis meenemen op de markt, maar het is altijd maar de vraag of dat goed is. Houdt dr wel rekening mee dat shetten echt doerakken zijn, en kinderen vaak uit gaan dagen. Zo probeerd mijn andere shetlander merrie ontzettend uit en kan zelf een kind van 12 haar niet de baas zijn, niet dat ze er van door gaat, maar ze is vastbesloten haar eigen rondje te rijden en daar brengt niemand haar vanaf, als haar bijrijdstertje A zegt dan zegt zei B. Is echt een knuffel van een pony en heel lief naar kinderen.zelf zou ik dan voor een B of zelfs c pony gaan, kan uw dochter ook nog even ingroeien, het zou heel verdrietig zijn als ze er binnen een paar jaar niet meer op kan rijden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:56

Persoonlijk vindt ik 1000euro wat aan de hoge kant, van die prijs kan je een A of B pony kopen waar ze een stukje langer gaan oppassen die ook kindvriendelijk is :j . Nu is ze misschien nog aan de kleine kant maar kinderen groeien snel en binnen een klein jaar kan dat aan de kleine kant misschien zelfs al nipt zijn ;) .

Kindvriendelijke shetten vindt je ook voor minder eigenlijk, wist vorig jaar nog eentje te koop voor 500 inclusief spullen zonder mankementen bijvoorbeeld :o .

Maarrrr als de klik er is, je het geld hebt, de spullen erbij zitten anders gezegd helemaal "verliefd" bent erop moet je 'm niet laten staan maar kan je altijd nog proberen of ze iets willen zakken nog in prijs eventueel en anders is het te nemen of te laten staan nu even droog gezegd :) . Enkel zou ik er wel op staan dat voor die prijs de hoeven nog gedaan zijn voor verkoop en dergelijke maar dat ben ik :') .
Laatst bijgewerkt door Lori op 16-05-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:00

pris87 schreef:
Ik ga morgen bij nog een shetje kijken, het kan nooit kwaad om verschillende te bekijken. Lijkt me ook een heel leuk beestje. Beetje vergelijken.

Heel goed, gewoon doen, bij meer ponys kijken als vergelijkingsmateriaal en wie weet............

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Veel plezier en succes.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:04

Ik vind 1000 euro echt heel veel, zou het er zelf niet voor geven. Er staan heel erg veel shetlanders te koop, staan vast ook shetlanders bij die ook een geweldig karakter hebben, maar een stuk goedkoper zijn. Misschien niet met goeie papieren dan, maar ik weet niet hoe belangrijk dat voor jullie is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:07

Trouwens zou ik een grotere pony zeker niet laten om het plaatje:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:08

<3 <3 <3 Echt schattig die filmpje!

Ze heeft het echt in zich, met haar goeie zit en dat zonder zadel........een echt paardenmeisje.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-05-15 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:08

Als je zoveel geld te besteden hebt (misschien niet ,maar dat kan ik niet beoordelen) zou ik voor een leuke Welsh A gaan. Die heb je echt voor dat geld. Geen jonkie, juist niet als kinderpony. Dan kan je kindje er wat langer mee doen dan een shet. Ik blijf t een hoop geld vinden voor een kinderpony waarmee (excuser le mot, niet beledigend bedoeld) alleen gehobbeld gaat worden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:09

zelfde meiske 3 jaar later:

die kan wel rijden als ze straks 16 is...

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:15

pris87 schreef:

goed dat je bij nog een pony gaat kijken, dan kun je inderdaad vergelijken.
Ik ken de pony waar het om gaat denk ik (als ik alles zo lees), is zeker een leuke en lieve pony!