Heb je al eens contact opgenomen met een zadelmaker (geen passer) of die niets voor jou kunnen betekenen binnen je budget
Twiggy2008
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-15 21:40
Denk jij dat iemand dat voor 200 euro doet? Ik heb met mijn eigen Sam al een heel traject achter de rug en dat was dure business. Helaas heb ik niet veel budget en zal mijn dochter toch niet lang op haar rijden (ze is al 10 ). We willen haar wel graag samen inrijden, zodat ze dat in elk geval kent. En verder zijn er nog zoveel andere dingen die mijn dochter met haar doet.....
Mijn shetten worden gereden met de barefoot kids. Wel een wat duurder zadel, maar je kunt ze uitproberen bij de passervice en ze zijn best gewild dus makkelijk door te verkopen. Voorheen verschillende andere zadels gekocht, maar die bevielen lang zo goed niet als dit zadel
Capopjekop, ziet er leuk uit en ken ze ook wel van internet. Zou je voor mij de ruglengte eens willen meten? Mijn ervaring met Barefoots voor grote pony's met korte ruggen is dat ze contact toch heel massaal op de rug liggen. Ik heb ze ooit gehad voor mijn D pony, maar dat was niets.... ik weet niet hoe ze op een Shet met kort ruggetje vallen? Mocht de ruglengte ok zijn, kan ik een testzadel aanvragen....
Twiggy2008
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 12:26
De ruglengte van de Barefoot Kids is ook 42 cm, net even opgezocht...... Dat is dus ook niets, is gewoon echt te lang....
boomloze zadels zijn (en mogen) lager zijn. Mijn barefoot op mijn groot paard is ook langer. Maar bij die zadels maakt dat niets uit omdat de druk vooral ligt waar de ruiter zit, en zeker niet aan de achterkant van zo'n zadel
Tolbergfan
Geplaatst: 05-05-15 17:20
Ik heb ook een rider pro, veelzijdigheidszadel 14 inch. Verwisselbare boom, kussens en wrong. Het ligt op mijn pony van 105 cm. Heb het toen nieuw gekocht voor 185 euro. Echt een aanrader!
Succes!
Twiggy2008
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-15 17:36
Zoe, ik heb een D pony met extreem korte rug. Heb destijds een Barefoot Cheyenne maat 1 en zelfs maat 0 gehad (die laatste was speciaal gemaakt). Was echt te massaal voor mijn pony, zijn schoudervrijheid werd belemmerd en ik vind een te lang zadel, ook zonder druk, niet optimaal genoeg. Naast dat het echt geen gezicht was. Je hebt paarden met korte (re) ruggen en paarden met extreem korte ruggen. Onze Shet heeft max 36 cm ruimte voor een zadel en dan nog.... eigenlijk net te lang. Blijkbaar val ik op compacte paardjes. We gaan voor een bareback pad met inlages. Veel gaat er toch niet op haar gereden worden...
shetlandfan
Geplaatst: 06-05-15 10:43
Je zou de Wintec Kids nog kunnen overwegen. Als ik het goed heb is die 36cm ruglengte.
Heb hier zelf een barefoot kids zadeltje voor mijn shet van 103cm. Die heeft ook korte rug (36cm draagvlak) maar de barefoot ligt super. Een barefoot mag wat langer zijn. Er is een passervice van Barefoot dus je zou het eens kunnen proberen of dat zadel op je pony past.
Verder heb je in boomloos ook de Trekker Pony zadel. Hiervan zijn de kussens 36cm lang. Voor shet begrippen een vrij kort zadeltje. De zittingmaat is verstelbaar van 14 tot 16 inch. Misschien ook iets om naar te kijken. Is wel een wat duurdere categorie zadel. Met wat geluk is die soms 2e hands nog te vinden, dan zijn ze wat betaalbaarder.