Hoeveel kost een shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Re: Hoeveel kost een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:15

Leuk, TS! Veel plezier, geniet ervan!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:23

onze shet heeft in de afgelopen 12 jaar dat wij hem hebben buiten de normale dingen (na aanschaf van borstels, tuig/wagen zadel en hoofdstel) niet meer gekost dan de normale kosten van:
voer, tandarts, jaarlijkse enting en tandarts.

Maar hij is dan ook gezond, staat goed op zijn benen en heeft een correct gebit.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:05

Kaya2003 schreef:
EskeGirl; ik heb wel een verzorgpony (Kaya) gehad maar die ontsnapte steeds en sprong gewoon dwars door het stroomdraad door. Dus zij is uiteindelijk verkocht. Een nieuwe verzorg(Shetland)pony vinden wil maar niet lukken!

En heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik denk dat ik nog maar even wacht totdat ik ouder ben en het zelf kan gaan betalen!

Kaya2003

Waar kom je vandaan?

lotte663

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:34

Veel plezier ermee Kaya! En ook van deze kant:super dat je zo goed nadenkt voor je wat doet!

30 euro lukt inderdaad nooit.
Maar ik vind sommige bedragen die genoemd worden voor de shetlander wel erg hoog hoor.
Ik heb er zelf ook 1 (grote maat) waar we gewoon mee werken en dat dier kost me dat aan stalling echt niet.
Het ligt er helemaal aan wat voor stalling je zoekt. Een shetlander heeft aan een schuilstal eigenlijk echt voldoende.
Uiteraard zal een pension met rijbak met verlichting en al dat soort dingen meer heel wat meer kosten.
En dat is ook heel normaal vind ik.
Maar er is beslist ook een manier om de shetlander op een goede verantwoorde manier te hebben zonder zulke pensions..het zijn povere ponies en als je voldoende weidegang kan bieden hebben ze amper wat nodig.

Dierenarts en al die kosten ben ik wel helemaal mee eens...een pony is een pony en daar zit geen verschil in de kosten.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:28

Ragenbol schreef:
Ik ben trouwens ook meer dan 320 euro per maand kwijt aan alleen stalling + voer +stro

Lijkt me sterk voor een shet? Zie namelijk alleen maar een groot paard in je profiel.