ICAMH Spring Fling Show 2014, 19 en 20 April

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:58

Dus eigenlijk wil je dan zeggen dat de prijsverhoging een stimulans moet zijn om AMHA paardjes te kopen en fokken om dat wel lid te kunnen worden bij het ICAMH, aangezien dat je zegt dat ik je 'stimulans tot lid te worden' verkeerd begrepen zou hebben bij het niet hebben van AMHA-paardjes :+

Wat je zeg over die prijzen van 20 en 40 euro kan wel zijn. Maar dat zijn shows voor enkel AMHA paarden. En dus zou het voor die mensen WEL nuttig zijn om lid te worden.
Dat is toch wel een heel erg groot verschil denk ik.

Ik vind wat je zegt bovendien best wel beledigend naar de mensen met niet-AMHA paardjes die om wat voor reden ook geen AMHA hebben.
Ten eerste kan niet iedereen een kudde AMHA-paarden kopen. En niet iedereen heeft nood aan iets wat je in dezelfde kwaliteit voor minder kan krijgen om toch je passie uit te kunnen voeren.
Die mensen zijn blij dat ze eens aan een ICAMH show kunnen deelnemen. Die tot vorig jaar betaalbaar was. Ik weet natuurlijk ook niet wat er dit jaar ineens zoveel extra geld kost als er ook al een jurylid is afgevallen.

Het is niet alleen 2 euro per reeks en per paard. De stallen zijn duurder geworden om te huren, 10 euro huur betalen voor 3 hekjes (volgens mij is dat hier bij de gemeente niet zo duur). Het lijkt misschien klein, maar het loopt wel op.
Ik ga natuurlijk niet de portefeuille nakijken van ICAMH, maar het is toch wel veel ineens in 1 jaar.

Ik moet zeggen dat ik op andere shows (en dat zijn er ook veel hoor, het is niet dat we nergens met onze paardjes terecht kunnen dat we gedwongen zijn AMHA te kopen) evengoed goed ontvangen wordt en dat is dan toch meestal ook netjes georganiseerd. En een stuk minder duur.

Natuurlijk ga je nu denken 'ga dan lekker naar die shows'. Alleen gaan er dan wel minder deelnemers zijn en, oei, nog minder centen in de portefeuille. Want zoveel mensen die 'maar' een NMPRS of BMP en Shet hebben kwamen juist naar de Spring Fling omdat het zo fijn is, een show waar iedereen op gelijke hoogte gewaardeerd werd.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:03

Als aanvulling op de antwoorden van bianca kan ik nog vertellen dat de show ook bedoeld is voor die mensen die het showen erg leuk lijkt,maar totaal geen idee hebben of het inderdaad zo leuk is als het lijkt.die hebben dan nu de mogelijkheid en als blijkt dat het inderdaad helemaal hun ding is,kunnen ze op een informele manier wat gemakkelijker informatie krijgen.alle icamh leden zijn graag bereid om hulp te geven en vragen te beantwoorden.zo leer je gemakkelijk de mensen kennen.dat het inschrijfgeld voor niet leden duurder is moet men helaas voor lief nemen.ook dat is een punt wat meegenomen moet worden als men graag zou willen showen op amha shows.dit is een dure hobby.ben ik met jullie eens,maar besef ook goed dat de organiserende club verplicht is om dan eenerkende usa jury over te laten komen,reis en verblijfkosten moet betalen en daarboven op ook nog het salaris van de jury.dit zijn juryleden die hun beroep ervan gemaakt hebben.Wij Komen dit jaar zeker kijken.door omstandigheden hebben we dit jaar besloten geen paardjes mee te nemen omdat de tijd te kort is om ze goed voor te brengen en het voor ons net te snel is na de nmprs hemgstenkeuring.

LADPR

Re: ICAMH Spring Fling Show 2014, 19 en 20 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:29

Knolselder ik vind dat je nu wel een beetje ver gaat. Je maakt allemaal aannames terwijl het toch echt niet zo gezegd wordt en in elkaar zit.

Ik wil je best helpen via de pb om een en ander op een rijtje te krijfen maar het gaat hier nu een onnodige discussie worden met een naar tintje. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 07:59

Ladpr ben ik met je eens.schriftelijk komt het niet altijd over zoals het misschien bedoelt is.ben tijdens de spring fling altijd bereid het nader toe te lichten

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:36

wij hebben zoooo zin in de spring fling show de eerste show dit jaar !
ben erg benieuwd naar alles maar komt vast goed :)

LAAT HET SHOWSEIZOEN MAAR BEGINNEN!!!!!!!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:21

Komt je moeder ook showen Susan?

Voor ons kan het ook niet snel genoeg April zijn.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:00

Hier is de inschrijving ook de deur uit :D is het al bijna april??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:02

Heerlijk he het begin van het seizoen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:03

Even een correctie: De ledenvergadering is besloten en dus alleen voor leden!

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:13

Zonder een heuse discussie op gang te brengen, wat echt niet mijn bedoeling is, wil ik toch ook nog even mijn mening kwijt.
Ik denk dat er gewoon enige frustratie of teleurstelling ontstaat door een aantal tegenstrijdigheden of onduidelijkheden...
Het jurylid dat weg gevallen is, was het Europese jurylid, waarbij ik uit ervaring kan zeggen dat deze helemaal niet duur zijn! Daartegenover wordt een extra AMHA jurylid voorzien op Extravaganza, welke uiteraard wel heel erg duur zijn. Beetje dubbel, lijkt me...
Een show organiseren kost heel erg veel geld en moeite, ik zal de laatste zijn om dat tegen te spreken! Het lijkt me alleen niet logisch dat deelnemers meer en meer moeten gaan opdraaien voor basis voorzieningen, die er trouwens eerder altijd al waren, gratis. Ik vraag me dus af vanwaar nu plots de hoge nood aan extra inkomsten komt... Zijn er dan zaken veel duurder geworden voor ICAMH, of welke extra uitgaven zijn er waardoor meer geld binnen moet komen? (Ps: ik post gewoon even mijn ideeën, niet met de bedoeling hier op dit forum antwoord te krijgen; ik zal me zeker richten tot bestuur tijdens de vergadering)
Het ICAMH bestaat niet voor de niet-AMHA paardjes, dat is feit, en daar is niets mis mee. Ik zag Spring Fling show echt als kennismaking met het AMHA showen, het is ook eerste show van jaar, iedereen ging dus vol enthousiasme! Dit is mede ook reden van grote succes, waardoor het denk ik ook wel goede bron van inkomsten was. Ik ben nu bang dat er toch wel aantal mensen afgeschrikt worden door bepaalde prijzen, waardoor het totaal aan inkomsten wel eens lager kan liggen, zelfs met de extra kosten...

Verder kijk ik enorm uit naar het showseizoen, heb er super veel zin in! *\o/*
Er zal nog hard getraind mogen worden, om die wintervetjes weg te werken, maar zie het helemaal zitten!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:17

Helaas klopt het echt niet wat je nu zegt.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:48

Ok, dat wil ik geloven, ik hoop op de ledenvergadering meer duidelijkheid te krijgen. Ik denk echt dat een aantal mensen dit ook zo zien, mogelijk dus onterecht...
Ik, en nog anderen, willen gewoon weten waar de extra kosten zitten waardoor nu plots meer inkomsten nodig zijn. We horen het vast wel!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:34

Ow ok, ik dacht van leden en iemand van het bestuur (werd er zelfs door uitgenodigd om te komen toen ik het daar ook even aanhaalde?) te horen dat je als niet-lid wel aanwezig mocht zijn. Vind ik ook niet erg fijn overkomen dat zij eerst zeggen van wel en nu ineens niet meer. Is dat dan door deze discusie? Dan zal er voor mij dus weinig uitgeklaard worden, wat heel erg jammer is.

Ik maak geen aannames, ik ga voort op wat mij hier verteld wordt. Als dat niet duidelijk verwoord is en dus verkeerd overkomt of tegenstrijdige antwoorden geplaatst worden, kan ik daar niet aan doen. Net zomin een ander eraan kan doen dat je via een tekst niet alles goed duidelijk kan maken.

Maar goed, het zal dan voor mij nooit duidelijk worden aangezien ik alleen maar tekst zal kunnen krijgen en geen antwoorden zal horen op de vergadering.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:57

Je zal via de mail net zo goed te woord worden gestaan als op de vergadering, jammer dat je denkt dat dat niet zo is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 12:47

Wat jammer dat er nu zulke negatieve discussies ontstaan. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Annelies: in dit topic reageert op dit moment geen enkel bestuurslid, alleen een aantal leden en vrijwilligers. Die kun je niet verwijten dat ze niet weten dat de vergadering alleen voor leden is.

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:39

:(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:09

Ik ga er ook nog even over denken.. Vind het best prijzig en denk dat Benji sowieso net te groot is.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:51

Ik wil met Elu meedoen aan de solid colour. Of is dat alleen voor volwassen paardjes?
Voor nmprs keuringen heb ik een zwarte broek en een witte bloes met korte mouwen. Wat kan ik voor deze show het beste dragen?
En hoe zit het met toiletteren van de paardjes?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:55

Aan de solid color mogen ook jonge paardjes meedoen.

Kleur eisen zijn er niet als je maar netjes gekleed bent (bij voorkeur lange mouwen en nette broek).

Toiletteren zijn ook niet echt eisen voor, natuurlijk moet je paardje wel netjes en schoon zijn en ik zou bijvoorbeeld geen sokken en lange baardharen laten staan.
Bijna alle paarden worden helemaal geschoren voor de show maar het is niet verplicht.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:04

Ok bedankt voor de info!
Vandaag heb ik een nieuw scheerapparaat binnen gehad dus dat komt goed

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:05

Leuk! Dat hoort altijd bij de voorpret!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:10

Ik vind het ook erg jammer dat er maar 1 jury is, nu vind ik Allison zeker heel goed hoor, die heb ik er graag bij, maar vond de 2 beoordelingen toch erg leuk.
En idd een Nederlands jurylid dat geen overnachting ed behoeft kost toch echt niet zoveel als een tweede USA jury op een andere show.
En idd ik vind het idd al zo duur, aan de andere shows doe ik daarom al niet meer mee.

Desalniettemin organiseerd de ICAMH het altijd subliem hoor! :D
Maar ik vond dat met de hekjes ook een tikje steken, stalhuur is al zoveel...

Maar ik ga zeker wel inschrijven. ;)
Ik denk met de 2 tweejarige hengsten en mijn 2 jaarling merries.

Alleen Billy zijn staart is helaas wat gekortwiekt door een eerder veulen vriendje, dus moet even kijken of hij niet voor aap loopt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:20

hier schrijf ik me niet in vind de prijs per rubriek best hoog en om nou heen te gaan voor 1 rubriek vind ik ook zo niks...
hier wacht ik lekker op de nmprs show dag en merrie keuring

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:22

Sharani schreef:
Wat jammer dat er nu zulke negatieve discussies ontstaan. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Annelies: in dit topic reageert op dit moment geen enkel bestuurslid, alleen een aantal leden en vrijwilligers. Die kun je niet verwijten dat ze niet weten dat de vergadering alleen voor leden is.

Het is dan ook niet via dit topic dat ik uitgenodigd werd om naar de vergadering te komen door een bestuurslid ;)
Ik vind het heel erg jammer dat er blijkbaar toch zo een tegenstrijdige informatie is.
Als ik eerst nog wordt gezegd om naar de vergadering te komen door een bestuurslid en de dag erna zegt men dat het toch besloten is, komt dat bij mij heel erg 'vreemd' over, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb nooit gewillen dat dit zo een vreemde wending zou nemen, maar als men zijn mond niet opentrekt en een discussie aangaat, is er ook geen ruimte om over dingen na te denken. Voor beide partijen.
Discussies kunnen ook op een positieve manier gevoerd worden. Het negatieve is maar wat men ervan maakt.
Maar als ik alleen een deur tegen mijn neus krijg, dan begin ik ook vreemde sprongen te maken om er toch voorbij te kunnen geraken om gehoord te worden.
Ik denk dat ik alleen maar gereageerd heb met logische reacties op bepaalde argumenten die aangehaald werden.

Volgens mij werd er mij zelf gezegd van naar de vergadering te komen om duidelijkere antwoorden te krijgen omdat via tekst moeilijk juist te interpreteren is. En nu zou het dan wel via mail allemaal mooi en duidelijk moeten worden?
Sorry, maar dan voel ik mij toch wel een beetje 'buitengepest', omdat ik mij bij enkele dingen vragen stelde die niet in het kraampje passen.

Als ik gewoon goed onderbouwde antwoorden op mijn vragen had gekregen waarbij ik mezelf geen verdere vragen hoefde te stellen (desnoods via mail/pb, wat maakt mij het uit), had dat voor mij gewoon prima geweest.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:35

Als je antwoorden op je vragen wil dan moet je zoals eerder gezegd het bestuur mailen, je kan niet verwachten dat je op een forum waar dus enkel toevallig een paar vrijwilligers zitten, dat die je alles kunnen vertellen. Je kan ook niet verwachten dat bestuursleden lid gaan worden van een forum om jou een PB te kunnen sturen.