supertinkie schreef:Ik vraag me oprecht af waarom je hierover een topic opent TS.
Je komt over alsof je wel weet hoe je het die shet af moet leren, dus waarom dan vragen op Bokt? Je hebt op vrijwel alles een weerwoord.
Je krijgt een vrij eenduidig antwoord, het paard gelijk een tik geven, want voor velen is bijten een echte no-go. En daar ben ik het mee eens. Helemaal als er een kind van vijf met die pony om moet gaan.
Dit blijkt echter niet jouw manier te zijn, want je slaat een paard niet, maar bijten in het oor om iets af te leren doe je wel? Dat komt toch min of meer op hetzelfde neer? In beide gevallen levert het bij het paard een schrik/pijnreactie op wat het paard duidelijk maakt dat zijn gedrag niet acceptabel is.
Dus waarom het paard dan niet direct een corrigerende tik waarmee het ongewenste gedrag naar alle waarschijnlijkheid in een keer van de baan is. Of voor mijn part corrigeer je ook dit paard doormiddel van een bijt in het oor, want daar heb je het een paard eerder mee afgeleerd, dus blijkbaar werkt dat.
Een andere keuze is om het kind gewoon niet bij deze pony te laten. Dan kan er met het meisje in ieder geval in dat opzicht niks gebeuren.
Inderdaad dat vond ik nou ook al
.
).