Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baco89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:00

en je hebt voort veel mensen die kopen een paardje voor 50 euro of minder en als datzelfde paardje mss 150 euro zou kosten dan schrikken ze er al van en zeggen ze dat het veekl geld is omdat de markt slecht is..maar ik heb zoiets als het egt het paardje is wat je wilt is 150 ook niet te duur anders is het niet wat je zoekt...( is een vorbeeld dan he want niet alles wat je wilt kun je kopen dat snap ik ook wel)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:01

tessyke schreef:
shetters gaan idd voor een schijntje weg naar iedere gek die het in zijn hoofd haalt...
Ik ken iemand die er net ook 1 heeft gekocht voor haar dochter (uiteraard een hengstje) en de paardenkennis ligt onder het niveau penny dusja....

die mensen ken ik ook inderdaad.. ze zijn zo goedkoop, dus waarom geen shet :')

blackjeck

Re: Zijn Shetlanders echt zó goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:43

gelukkig zijn shets wel leuk voor erbij, dus als gezelligheids monster :P het blijven grappige beesjes en hele leuke leer ponytjes :j

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:47

Joh ze worden bij ons nog wel in grote getale gratis aangeboden (handelaar) laat staan tien euro betalen :=
Dus wie nog gezelschap zoekt, pb me :')
ben ook wanhopig op zoek om goeie tehuizen te vinden maar tis niet makkelijk, zon oud bokje wat er loopt is zo lief dat je er medelijden mee krijgt.
Je raakt er gewoon niet vanaf majah kan ook niet alles zelf houden helaas.
Nee ze zijn waard: Wat een gek ervoor geeft.
De mijne koste 30 euro, met goeie stamboekpapieren :')
En ik zat toen voor een hengstje een jaar geleden al redelijk hoog voor de markt.

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:57

jeetje das ook echt geen geld he! tis dat mijn beesies niet aan huis staan maar anders wist ik het wel :) gezellig een paar shetters erbij *D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:00

Ze zijn inderdaad erg gezellig.
Vele komen uit de handel en als je dan de verandering in ze ziet...
Ik verzorg alles intensief en ook alle kneusjes.
Echt prachtig, alleen ze denken dat ze altijd voorrang hebben op alles :=
Dat oude beestje durfde niet te komen eerst dus ik ging hem halen en brokjes geven en nu denkt madame, of meneer (oke ik schaam me, hij/zij is nieuw vergeef me := ) van ah daar is ze weer ik krijg weer eten en dan staat ie vooraan te dringen met mijn haf die hem vervolgens bijna plet _O-
Ik heb ze niet geteld maar er lopen er best veel.

Oke ik ga offtopic :=

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:52

Ollie23 schreef:
Straks zitten niet alleen de katten en hondenasiels overvol, maar kunnen we ook een Shettenasiel gaan opstarten ;)

Je brengt met echt op ideeën...
We hebben hier te veel wei voor 2 pony's, volgend jaar een schuilstal.. 't Is dat ik dan niet genoeg tijd zou hebben om iedere pony genoeg aandacht te geven. Misschien als ik ooit nog eens die rijke vent tegen 't lijf loop en kan stoppen met werken...
*droomt verder*

Maar goed, even on topic. Er zijn inderdaad zo verschrikkelijk veel (meestal papierloze) Shets, je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. Dat is misschien met grotere pony's en paarden al zo, maar Shetlanders zijn laagdrempelig en zijn sneller een impulsaankoop. Maar ik heb ook wel gezien dat het is wat de gek ervoor geeft. Vorig jaar op een veiling werd er nog € 2.000 geboden voor een kleine maat valk-jaarling (met stamboek). Dat er dan zulke grote verschillen zijn, daar verbaas ik me dan nog het meest over...

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:25

haha goed idee... wel oppassen dan dat mensen een shetlander niet als huisdier gaan zien :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:32

justin4ever schreef:
Joh ze worden bij ons nog wel in grote getale gratis aangeboden (handelaar) laat staan tien euro betalen :=
Dus wie nog gezelschap zoekt, pb me :')
ben ook wanhopig op zoek om goeie tehuizen te vinden maar tis niet makkelijk, zon oud bokje wat er loopt is zo lief dat je er medelijden mee krijgt.
Je raakt er gewoon niet vanaf majah kan ook niet alles zelf houden helaas.
Nee ze zijn waard: Wat een gek ervoor geeft.
De mijne koste 30 euro, met goeie stamboekpapieren :')
En ik zat toen voor een hengstje een jaar geleden al redelijk hoog voor de markt.

je heb van mij pb :o aangezien ik zelf wel serieus op zoek ben naar een shetter

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:29

ik had nu al 3 shetten gratis kunnen krijgen..
Meeste worden inderdaad als hengst aangeboden maar ik heb zelf een hengstje en ben er dol op!!

Filoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:32

Ja, echt niet meer normaal. Ze zijn een beetje meer waard dan ze op de verkoop staan. Vind ik

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:35

Paar jaar terug heb ik nog 100 euro voor een papierloze hengst betaald. Veulste veel, maar dat geld is hij inmiddels wel waard als rij- en menpony. Qua karakter heb ik er echt een super pony aan, echt mijn maatje. Maar dat zou ik tegenwoordig niet meer voor een shet betalen, omdat je ze idd gratis kunt ophalen. Oke dan kunnen ze vaak niets, maar dat leer ik ze zelf wel.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:44

Ik had onlangs een shetlander te koop voor een normale prijs, omdat mijn dochter de overstap maakt naar een B-pony. Die shet is echt een goede rijpony, lekker snel, fijn in de mond. Maar nu mag deze shetlander naar een droomadres hier in de buurt, waar ze het zo geweldig goed gaat krijgen, bij mensen waar we elke week komen, dat ik de pony heb weggegeven. De wetenschap dat ze zo goed terecht komt, is voor mij die paar honderd euro die ik anders gekregen zou hebben, echt wel waard.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:46

mika11 schreef:
Ja, het kan gerust.
Mijn neef is schapenhandelaar en nu al 2 jaar geleden, stond er een shetje vastgebonden aan de wagen met zijn gekochte schapen.
Die shet zat plotseling bij de koop in.
Mijn neef heeft de shet ook weer weggegeven want hij kon er ook niks mee.
Hartstikke sneu natuurlijk voor zo'n dier, ik heb ook geen idee waar hij uiteindelijk terecht gekomen is.
Ik denk bij de slager. :(:)

en precies op dezelfde manier is mijn vroeger verzorgshet bij een schapenboer terrecht gekomen. Jaren later terug gevonden en heb ik hem terug gekocht(100 euri, voor kosten hoeven die hadden ze daags ervoor als vierkante blokjes er afgehakt) zwaar verwaarloosd meegenomen, 16 maanden van mogen genieten, meer dan 2000 euri lichter en alsnog moeten laten inslapen, omdat hij de verwaarlosing niet boven kon komen.

Ja shetties zijn goedkoop, maar het opknappen na een goedkoop, impuls, uitstapje kan behoorlijk in de kosten lopen.

en ja mijn derde shet heb gratis weggegeven, ivm medisch probleem, via hoefsmid op geinteressseerde gekomen en eerst dossier door gestuurd, nog steeds interesse, toen pas foto's doorgerstuurd en toen kennismaking, toen kennismaking bij haar stal en toen pas verhuizing, nu meestal 4 keer per jaar ga ik even langs. Dus het kan wel goed gaan voor een goed tehuis.

By the way die verwaardloosde shet was mijn goedkoopste pown, ik wil altijd een goede prijs betalen voor een goede pony

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:42

Ik las laatst ergens een advertentie: bij aankoop van een halster, gratis shet erbij!!!

Tis zo jammer, er wordt idd mee omgegaan alsof het nieuwe sokken zijn....

minajtje

Rosanna schreef:
Ik had onlangs een shetlander te koop voor een normale prijs, omdat mijn dochter de overstap maakt naar een B-pony. Die shet is echt een goede rijpony, lekker snel, fijn in de mond. Maar nu mag deze shetlander naar een droomadres hier in de buurt, waar ze het zo geweldig goed gaat krijgen, bij mensen waar we elke week komen, dat ik de pony heb weggegeven. De wetenschap dat ze zo goed terecht komt, is voor mij die paar honderd euro die ik anders gekregen zou hebben, echt wel waard.

denk dat dat een hele goeie keuze is! je weet namelijk nooit zeker of er weer iemand langs komt die een goed plekje te bieden heeft.

minajtje

wisje72 schreef:
Ik las laatst ergens een advertentie: bij aankoop van een halster, gratis shet erbij!!!

Tis zo jammer, er wordt idd mee omgegaan alsof het nieuwe sokken zijn....

was dat een grapje van die verkoper? :')

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:44

Goedkoop? Dan zou ik maar niet vertellen wat ik betaald heb voor mijn merrie's :x :+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:52

Hoeveel wil je er gratis hebben?
Mijn vriend is handelaar en wordt dood gegooit met gratis shetlanders.
ze worden gefokt en weer zonder chip of papieren verkocht.
heel sneu voor de diertjes

Tanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:00

Inderdaad een van de vele redenen waarom ik mijn shettendames heb gekocht. Ik vond het zó sneu! Ze waren niet gratis, maar 65 euro voor twee merrie veulens is ook belachelijk weinig. Daarbij hielp ik de vorige eigenaresse uit de brand en de dames natuurlijk ook!
Bij de vorige eigenaar stonden ze op een kaal weitje, zonder hooi en een kleine schuilstal. De eigenaresse kwam zonder werk en kon het geld niet meer opbrengen.. Nu staan ze bij mij in een wei te genieten van hun jeugd!

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:00

Hoezo kunnen shets niet naar de slacht dan? Anders zie ik een handeltje opkomen

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:01

HorseyDude schreef:
Bij mij kunnen ze in ieder geval niet terecht... balkonnetje... of ik moet elke dag groentesoep klaar hebben staan? :P

haha , groentesoep , moet ik weer denken aan poketmon , wat gewelig was ze toch :')

maar ik mag regelmatig shetjes gewoon gratis meenemen , maar ik wil ze niet ,
ik wil niet dat mn pony minder aandacht krijgt omdat ik zonodig zo'n shetje erbij wil

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:01

GiermanLB schreef:
Hoezo kunnen shets niet naar de slacht dan? Anders zie ik een handeltje opkomen

te veel slachtkosten , veel vlees zit er niet aan de gemiddelde shet , vooral vet :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:05

Een shet kan wel naar de slacht, maar dan moet je als eigenaar vaak bijbetalen omdat er idd maar weinig vlees van die kleintjes af komt.

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:07

Oh dan heb je er natuurlijk niks aan haha