Kan ik met mijn lengte en gewicht op een shet rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:01

lschaap11 schreef:
Citaat:
Ok maar ik wil vooral eentje om vrijheidsdressuur te doe het rijden hoeft niet

Tuurlijk, daarom staat in de titel ook de vraag of je er op kan RIJDEN ? :+

Amen _/-\o_

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:12

je zou misschien ook eens naar andere rassen kunnen kijken, zo heb je bijvoorbeeld ook ijslanders, deze lijken veel op shetjes maar zijn groter en meer geschikt voor grotere kinderen en volwassenen

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:17

Waarom zou je niet meer groeien? je bent nog maar 15 ...

Amado7

Re: Kan ik met mijn lengte en gewicht op een shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:21

Je past er niet meer op, ik denk dat je nu al te groot ben, en je bent 15 dus je groeit echt nog wel. De vraag is toch rijden? En je kan als 15 jarige niet zo snel zeggen dat je niet meer groeit..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:24

Ik dacht ook al aan ijslanders... maar we weten niet hoeveel langer TS wordt... tegenwoordig worden ook voor ijslanders beperkingen qua lengte en gewicht aangeraden. Dan zou ik voor iemand die nog groeit een niet al te kleine ijslander aanraden, dus eerder 1:40 dan 1.30.
Ik reed zelf met 1:65 op een Haf van 1;32 en dan moest ik al uitkijken dat ik niet met de punt van mijn laarzen tegen de benen aankwam, vooral in uitgestrekte gangen.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 21:36

lschaap11 schreef:
Citaat:
Ok maar ik wil vooral eentje om vrijheidsdressuur te doe het rijden hoeft niet

Tuurlijk, daarom staat in de titel ook de vraag of je er op kan RIJDEN ? :+

Ja om te weten of dit mogelijk is daarom hoeft het nie noodzakelijk te zijn
Maar er mag een slotje op

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 08:49

Esmee_98 schreef:
Maar waarom wil je nou per sé een shet? Kwpn'ers kunnen net zo goed leuke beesies zijn

Alle paarden van andere rassen of kruisingen kunnen ook leuke beessies zijn! ;)

Ik raad de TS aan om eens wat topics op te zoeken op Bokt van meiden of zelfs al volwassen dames die mennen met hun shet/welsh/ander soort kleine pony waar ze niet op kunnen rijden! Daar straalt namelijk altijd zo'n plezier vanaf: Daar krijg ik zelfs als niet-menner altijd zin van om het ook eens te proberen met zo'n kleine pony! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:47

Ik ken mensen met een shetlander die er erg veel plezier aan hebben, allerlei dingen mee doen. Dus voor vrijheidsdressuur, mennen ed heel geschikt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:30

Citaat:

Maar als het niet hoeft, waarom zou je het dan willen weten ? Denk trouwens dat je zelf ook wel kan bedenken dat het niet gaat. Heb iniedergeval nooit iemand van 18 of 20 op een shet zien rijden. Maar goed.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:00

TS je zou misschien ook kunnen denken aan een appaloosa, die heb je in alle maten en zijn vaak erg leuke werkpaardjes,een kennis van mij heeft ook de kleine maat appaloosa's( rond de 1.15 m.) ze heeft 2 kleine dochtertjes die er alles mee kunnen, poetsen, uit de wei halen en erop rijden, zó braaf, en zelf ment ze ( en wint ze) veel wedstrijden, doet echt óveral aan mee met die paardjes

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 19:50

Ok maar zou het kunnen wou ik het doen want heb er nog zien rijden maar hoeft niet ik vroeg me het vooral af

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:24

Nayomie schreef:
TS, ik zou lekker blijven sparen voor een groter paard. Heb je veel langer plezier aan. Bovendien, als je officiele wedstrijden wil rijden, zie jij jezelf al aankomen op een shetlander? :=

nou im heb al 2 mensen gezien die met hun shet tussen de paarden lopen en met winst.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:07

Vind het nogal zonde van je geld, je betaald stalling of weidegang voor een pony, waar je niks mee kunt. Ik denk niet dat je dat wilt, hoewel je natuurlijk wel leuk met ze kunt mennen of vrijheidsdressuur, maar rijden? Daar ben je te groot en te zwaar voor.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:44

bridgetF schreef:
Vind het nogal zonde van je geld, je betaald stalling of weidegang voor een pony, waar je niks mee kunt. Ik denk niet dat je dat wilt, hoewel je natuurlijk wel leuk met ze kunt mennen of vrijheidsdressuur, maar rijden? Daar ben je te groot en te zwaar voor.

en niekje1991 ?, die rijd met haar shet. van 1.12 en ze is zelf 1.59, ze rijd zelf wedstrijden, met winst en krijgt keileuk commentaaar, ik vind haar persoonlijk niet te zwaar of veel te groot ogen.. ik zeg niet meteen dat iedereen gelijk op zijn shet van 1 meter moet rijden maar ik vind wel raar dat volwassen mannen wel met hun lengte en gewicht op ijslander mogen rijden.. en kleine mensen niet op grote shetlanders.. maar dat geheel mijn eigen mening en na het zien van zorro de dressuur shetlander,, en niekje1991.

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:49

kelly534 schreef:
bridgetF schreef:

en niekje1991 ?, die rijd met haar shet. van 1.12 en ze is zelf 1.59, ze rijd zelf wedstrijden, met winst en krijgt keileuk commentaaar, ik vind haar persoonlijk niet te zwaar of veel te groot ogen.. ik zeg niet meteen dat iedereen gelijk op zijn shet van 1 meter moet rijden maar ik vind wel raar dat volwassen mannen wel met hun lengte en gewicht op ijslander mogen rijden.. en kleine mensen niet op grote shetlanders.. maar dat geheel mijn eigen mening en na het zien van zorro de dressuur shetlander,, en niekje1991.

mee eens!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:50

antje_vip schreef:
Shetters zijn idd leuk, maar niet om op te rijden.

_/-\o_ :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:26

Ik word een beetje moe van die topics of mensen die PER SE op zo een Shetlander moeten en zullen en willen RIJDEN.
Ik heb 2 grote bonte paarden VOOR HET RIJDEN en daarbij 2 Shetten. Daar rij ik uiteraard niet op!!!! Eentje van 1 meter schoft, eentje van 75 schoft hoogte. Ik ben 1.73 en 56 kg. Te oud, de groot, te zwaar. Het idee alleen al.
De Shetten heb ik voor al het andere leuke, zoals daar inderdaad veel leuks is: mennen, grondwerk, groomen, kinderen er op laten (leren) rijden, leuke spulletjes voor kopen, wandelingetjes mee maken (ja ik heb ook grote honden, dus het is geen vervanging), dus gewoon: omdat ik de andere kwaliteiten van een Shetlander behalve RIJDEN ook kan waarderen.
Als je te groot of te zwaar bent voor een Shet houdt het rij verhaal toch gewoon op?
Shetten zijn geen hersenloze hobbelpaardjes; wil je een leuke rijpony: zoek dan een kruising Shet met nog wat, heel Internet staat vol met zeer betaalbare ponies, wil je verzorgen best, maar wil je echt nu en verder rijden zoek dan wat anders dan een Shetlander.
Er staan zoveel bijna te geef ponies ip Marktplaats/Internet: een kruising Shet/Ijslander?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:38

Ik vind dat je min of meer ook een beetje voor aap rijdt, het is toch totaal geen verhouding, zo groot op zo'n kleine pony. Ik heb er zelf ook even opgereden, (1.68 en 54 kilo) toen ik voor een shet voor de kinderen ging kijken, nou ik voelde me belachelijk voor ### zitten, maar ik moest wel weten wat ik kocht voor de kinderen. Ik lanceer er liever zelf af dan mijn kinderen, maar na 5 minuten was ik blij dat ik weer op de grond stond. Ik voel me er niet eens prettig bij! Je rijd zo voor jokker en dan heb ik nog niet eens over het feit dat het ook zielig is voor de shet.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:41

Als je echt PERSE een Shet wil, zou ik wel een grotere maat shet kiezen. Of je neemt een shet x ... zodat hij toch wat groter is. En anders, zolang je je shet maar niet te erg in de weg zit, is het volgens mij niet zo'n ramp. Ik bedoel, je bent niet groot, niet zwaar, dat lijkt het me dat je gewoon wel op een shet kan.

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:05

waarom wil je eigenlijk persee op je shet rijden?? :P er zijn genoeg andere dingen te doen met een shet!! :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:44

lschaap11 schreef:
Citaat:

Maar als het niet hoeft, waarom zou je het dan willen weten ? Denk trouwens dat je zelf ook wel kan bedenken dat het niet gaat. Heb iniedergeval nooit iemand van 18 of 20 op een shet zien rijden. Maar goed.

ik 3 tegelijk |( |( op een hengstje wat kwam om te dekken.... ben je mooi klaar mee haal je je hengst weer op....

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:04

Je bent denk ik wel wat te groot, ik denk ook dat het een beetje raar uit zou zien als je op een shet zou gaan rijden, als je een paard wilt wat veel humor heeft en streken uithaalt zoals de shet, kun je miss ook een welsh pakken die zijn ook wel eigenwijs, bij ons op de manege zit een klein welshje en die gaat altijd in de les afwenden naar een andere plaats en zit je de beugels goed te doen wil je ze aan doen en sjeest ie er alweer vandoor _O- := je kunt werl shet pakken om mee te mennen
Laatst bijgewerkt door Muurp op 04-02-13 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic uit de post verwijderd.

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:12

je kunt natuurlijk dan beter een Shetlander X ..........(bijv.welsh,apaloosa,weet ik veel)
WendyvanDijk schreef:
waarom wil je eigenlijk persee op je shet rijden?? :P er zijn genoeg andere dingen te doen met een shet!! :D

Idd, zou er ook niet uitzien rijden op een shetje als je al 15 bent :+ !

meliss2102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:26

ooo er zijn ook wel volwassen die op een shet rijden en ook miss concoursen doen :)

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:32

je kan genoeg andere leuke dingen met een shetlanderdoen dat doe ik ook