shetlander is eigenwijs en bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:31

Trek het je niet aan, liljebo, ik denk er precies hetzelfde over ( zie mijn quote )

Shirley schreef:
Geen enkele pony ( zelfs geen nukkige oude shet ;) ) zal zonder aanleiding een mep geven ... hier zullen wel meerdere waarschuwingen of tekenen van ongenoegen aan vooraf zijn gegaan die TS wellicht niet gezien of herkend heeft ?

Ik zou het tenminste niet op prijs stellen als een verzorgstertje hier zo maar één van mijn oudjes tikken zou gaan lopen geven :(

Overleg een keer met de eigenaar en kijk haar samen eens goed na !
Wellicht is er toch iets met haar aan de hand ...

martje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:58

Ik bedoel dat ik het zielig vind dat als ik ze niet meer mocht vezorgen, dat ze dan niet meer verzorgt worden enzo, maar dankjewel voor je reacties!! Hoe kan ik met een schone lij beginnen en zorgen dat erika niet meer zo doet, en mij als leider/baas ziet??

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:14

Door een deskundig iemand te vragen om je te helpen (dus iemand met echt ervaring en kundigheid, geen leeftijdsgenootje of iemand 'die het wel even zal regelen)

Je kunt dit niet via internet oplossen, omdat niemand kan zien hoe de pony aan de longe loopt en waar het fout gaat. Dat kan alleen iemand die ter plekke bij je staat en verstand van zaken heeft.

Daarom blijf ik erbij dat je beter niet kunt longeren tot die tijd je je beter bezig kunt houden met de dingen die wel goed gaan.

shirley thanx. :)

Nog even een kleine opmerking voor ts: longeren geeft een totaal andere belasting dan bv mennen. Ik heb zelf een paard met artrose, die prima rechttoe rechtaan kan lopen, maar die je echt niet moet willen longeren.
En daarmee wil ik niet zeggen dat de pony artrose heeft (voordat ik dat weer op mijn dak krijg) Alleen dat je op afstand niet kan beoordelen waarom de pony zich zo gedraagt en dat er om die reden iemand met verstand van zaken naar moet kijken.
Die kan beoordelen waar de oorzaak van het gedrag in zit.

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:32

staat ze wel met vriendjes?
En gewoon beetje dingen proberen maar wel rustig aan gezien haar leeftijd.!
bouw lekker een band op en zorg dat ze respect voor je krijgt succesz

martje99

Re: shetlander is eigenwijs en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 13:49

Ze staat samen met julia, haar dochter