2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:44

Beestjes zouden dan eigenlijk allemaal door dierenbescherming weg gehaald moeten worden, verdienen een beter leven zoals bij Bassenqua of Happinez.. Die zijn gelukkig in goede handen nu

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:49

Zo even bijgelezen.

Hutch , de meeste foto's die mevrouw maakt zijn van dieren bij de vorige eigenaren of foto's waar ze nog maar kort bij haar staan.
Ik snap je standpunt, ben meestal zelf ook zo .. niet te snel oordelen maar wat ik aantrof was niet fijn.

Vind het erg jammer Gea dat je niet gewoon open kaart durft te spelen, en durft toe te geven dat je enorm hard de fout in bent gegaan en daarom op je vingers bent getikt.
of geloof je je eigen leugens ? het maakt het alleen maar gecompliceerder voor jezelf ...

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:14

Happinez schreef:
stal_dolisa schreef:
sommige mensen moeten ook werken vandaar dat ik nog niet gereageerd had,

iris heb ik niet eens zo heel lang gehad en kwam bij mij ook in slechte toestand.
ze is bij mij ook meerdere malen ontwormd en ik ben het zeker met je eens dat de hoefsmid moest komen en ergde mijzelf ook al omdat hij me al een paar keer had laten zitten.

Ik heb de dames bij je opgehaald ;)
Dan maar Benthe, Want deze heb jij in goede toestand gekocht bij de vorige eigenaren Gea.
Ik heb namelijk veel contact gehad ( en nog ) met de mensen waar ze vandaan kwam en waar haar nakomelingen nog lopen.

Ik zal de rest eens bijlezen.

Maar wat is je excuus hiervoor ?
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

och bah beestjes toch :(:) ..
het verhaal van iris heb ik ook gevolgd. die zag er inderdaad ook niet uit!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:46

stal_dolisa schreef:
dat was een oud account ja ,ik wou graag het account van mijn stalnaam dat is tog zeker niet verboden

en het maakt mij ook niets uit wat een ander er van denkt ik weet zelf hoe mijn paardjes erbij staan en ik ben gek met ze ,ze komen hier niets te kort en ook weet ik waarom ik voorig jaar een paar paardjes weg moest doen

Gek van je beesten? Gek van het geld wat ze opleveren zal je bedoelen. Van zulk soort praktijken word ik misselijk. Ik kan toch wel met enige zekerheid zeggen dat Bassenqua en Happinez de waarheid spreken. En zij hebben nog meerdere getuigen om dit te bevestigen. Je moest je inderdaad de ogen uit je kop schamen dat je dit je dieren aan kan doen. Ik mag toch hopen dat je ooit echt je land kwijt raakt en dat niemand maar dan ook niemand meer een vierkante meter gras aan jou wil verhuren.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:52

Jeetje, hoe het verhaal ook zit, iemand zo openbaar door het slijk halen vind ik erg grof. En in het geval dat er geen kwade opzet van ts in het spel is maar door omstandigheden zelfs erg schadelijk. Een verhaal kan twee kanten hebben. Maar het lijkt me dat er wel genoeg is gedaan door de dierenbescherming erop af te laten sturen.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:55

Sweetgirl1 schreef:
Beestjes zouden dan eigenlijk allemaal door dierenbescherming weg gehaald moeten worden, verdienen een beter leven zoals bij Bassenqua of Happinez.. Die zijn gelukkig in goede handen nu

De dierenbescherming is geweest en blijkbaar was het niet zo ernstig dat ze weg zijn gehaald.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:56

Ik vind dat mensen die zo met hun dieren omgaan best zo in het openbaar aangesproken mogen worden, hoe meer mensen hier vanaf weten hoe beter :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:58

Aryana schreef:
Jeetje, hoe het verhaal ook zit, iemand zo openbaar door het slijk halen vind ik erg grof. En in het geval dat er geen kwade opzet van ts in het spel is maar door omstandigheden zelfs erg schadelijk. Een verhaal kan twee kanten hebben. Maar het lijkt me dat er wel genoeg is gedaan door de dierenbescherming erop af te laten sturen.

Zou jij er ook zo over denken als je een pony verkoopt aan deze mevrouw en er dan later achter komt hoe ze is? Of dat je op een advertentie af komt en de pony's onder erbarmelijke omstandigheden ziet staan?

Hoe kan er in vredesnaam geen kwade opzet bij TS zijn? Ze wordt er op gewezen door DB en nog gaat ze door!!! Normaal zou ik het geheel met je eens zijn en een verhaal kan twee kanten hebben. Maar in dit geval is dat gewoon niet zo. De situatie die hier is beschreven door Bassenque en Happinez is realiteit.

Mensen die dieren leed aandoen vind ik persoonlijk het ergste wat er is. Dieren hebben zelf geen stem en daarom moeten er mensen zijn die voor ze opkomen. Op een forum door het slijk halen vind ik het minste wat er gedaan kan worden in zo'n geval. Van mij mogen ze aan de hoogste schandpaal worden gebonden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:00

Aryana, dit is niet openbaar door het slijk halen, dat doe je als iets niet waar is.

Ik stond naast het hele geval, hield me er buiten tot ik een pony moest ophalen.

DB haalt niet zomaar dieren weg, pas na waarschuwing , controle, waarschuwingen en nog meer controles.
Of als er al dieren dood liggen e.d.

Blijkbaar moet het dus eerst zo ver komen dat een verwaarlozing tot werkelijkheid word gezien ? of suggereer je dat niet ?

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:02

Ymor schreef:
Aryana schreef:

Zou jij er ook zo over denken als je een pony verkoopt aan deze mevrouw en er dan later achter komt hoe ze is? Of dat je op een advertentie af komt en de pony's onder erbarmelijke omstandigheden ziet staan?

Hoe kan er in vredesnaam geen kwade opzet bij TS zijn? Ze wordt er op gewezen door DB en nog gaat ze door!!! Normaal zou ik het geheel met je eens zijn en een verhaal kan twee kanten hebben. Maar in dit geval is dat gewoon niet zo. De situatie die hier is beschreven door Bassenque en Happinez is realiteit.

Mensen die dieren leed aandoen vind ik persoonlijk het ergste wat er is. Dieren hebben zelf geen stem en daarom moeten er mensen zijn die voor ze opkomen. Op een forum door het slijk halen vind ik het minste wat er gedaan kan worden in zo'n geval. Van mij mogen ze aan de hoogste schandpaal worden gebonden.

En hoe zit het dan met de dierenbescherming? als het echt zo erg is dan grijpen die toch wel in of niet?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:04

Dat hebben ze ook gedaan Aryana :j

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:08

Happinez schreef:

Wat hebben die dan precies gedaan?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:11

http://www.hetlnvloket.nl/onderwerpen/d ... men-dieren

Een dier wordt in beslaggenomen wanneer een opsporingsambtenaar van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoreit (NVWA) of Landelijke Inspectiedienst (LID) vaststelt dat de eigenaar van een dier een wet of verordening overtreedt. Dit kan zijn omdat de registratie en of identificatie niet in orde is of omdat het dier wordt verwaarloosd of zelfs mishandeld. Het kan ook zijn dat dieren het land worden binnengesmokkeld of de papieren niet in orde zijn.

Volgens mij is een pony verwaarloosd als er geen eten en drinken aanwezig is. Dit is natuurlijk nogal vreemd. Als ik dus zorg dat er een net met hooi hangt of dat ze een beetje gras hebben wat ze kunnen eten en daarnaast een gigantische bak neer zet waar altijd wel wat regenwater in valt hoef ik dus vervolgens niet meer naar mijn paarden om te kijken want dan "zorg" ik er goed voor?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:13

Als je Benthe en Iris toch ziet van de foto dan zie je toch zelf wel dat het verwaarlozing is of ben ik nou zo gek...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:13

Ik vind de tekst en uitleg van ts van gisteren 22:07 uur niet onaannemelijk.

En over dat ze liegt dat ze meer dan 1 acount heeft vind ik kul, die eerste acount is tenslotte verbannen dus kan ze niet meer gebruiken, dus heeft ze nu nog 1 acount.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:16

Aryana schreef:

En over dat ze liegt dat ze meer dan 1 acount heeft vind ik kul, die eerste acount is tenslotte verbannen dus kan ze niet meer gebruiken, dus heeft ze nu nog 1 acount.

een acount word niet voor niets verbannen :') Denk je dat je dat als bokker zelf kan doen?
Nee, dat krijg je als je de bokt-regels overtreed ;)

en dan is het NIET de bedoeling een nieuw acount aan te maken. Je mag elk jaar volgens mij 1 x vragen aan het beheer of ze je terug willen, zoniet, pech.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-10-12 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:16

Ze is niet voor niks permanent geband, dus dit account zou niet eens mogen bestaan ;)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:17

Aryana schreef:
Happinez schreef:

Wat hebben die dan precies gedaan?

Citaat:
dat de DB meerdere keren bij jou op de stoep heeft gestaan en die jou verschillende sancties hebben opgelegd

Dieper erop in gaan hoeft niet hier op bokt, verantwoording afleggen welke sancties ook niet lijkt me.

Of de achterliggende gedachten geld verdienen aan de pony's is, laat ik in het midden.
Het heeft waarschijnlijk d'r meer gekost.
Wat de rede van haar wel is zal me een worst wezen, het feit blijft dat ze nalatig heeft gehandeld en daarvoor is gewoon geen excuus te vinden.

account is verbannen na een tip van ons een tijd geleden al, dus dat kan kloppen.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:18

Dustinlover schreef:
Als je Benthe en Iris toch ziet van de foto dan zie je toch zelf wel dat het verwaarlozing is of ben ik nou zo gek...

Ja mee eens. Maar als er 1 luizen heeft dan krijgen de andere het toch ook? ik bedoel het kan dan snel gaan en voor je het weet heeft de hele kudde het, lijkt mij. En wat het ontwormen betreft kan ik me voorstellen dat het vaak door de dierenarts over het hoofd wordt gezien terwijl ze wel besmet zijn dan kan ts daar niets aan doen.

Smee__

Re: 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:20

Jeetje Aryana, ik kan er echt niet bij dat je haar zo zit te verdedigen.. :o Lijkt mij toch overduidelijk dat deze mevrouw absoluut niet goed is voor haar paardjes.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:21

lifaya schreef:
Aryana schreef:

een acount word niet voor niets verbannen :') Denk je dat je dat als bokker zelf kan doen?
Nee, dat krijg je als je de bokt-regels overtreed ;)

en dan is het NIET de bedoeling een nieuw acount aan te maken. Je mag elk jaar volgens mij 1 x vragen aan het beheer of ze je terug willen, zoniet, pech.

Oke, maar heeft dat met die pony's te maken gehad dat ze is verbannen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:21

maakt dat uit? :) zij hoort gewoon niet op bokt, punt

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:23

Smee__ schreef:
Jeetje Aryana, ik kan er echt niet bij dat je haar zo zit te verdedigen.. :o Lijkt mij toch overduidelijk dat deze mevrouw absoluut niet goed is voor haar paardjes.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar voordat de heksenjacht is geopend wil ik er het fijne van weten. :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:23

Moet een Da er wel op het erf komen aryana.
Als er al geen hoefsmid komt, laat dan staan een DA.

Over een hoefsmid laten komen kan ze je nog wel wat vertellen hoor, die zou toevallig de dag erna komen toen ik de dames ophaalde.
De dag daarna is geen hoefsmid geweest kan ik je vertellen ;)

Ja , indirect wel ze poste destijds met 2 accounts en zette dieren te koop via de accounts. Dus ja.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:24

lifaya schreef:
maakt dat uit? :) zij hoort gewoon niet op bokt, punt

Dat bepaal jij toch niet?