Wie gaat er dit jaar naar de hengstenkeuring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Wie gaat er dit jaar naar de hengstenkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:20

Kan de lijst nu idd ook niet meer zien.
Je kan je hengst niet meer aanmelden voor de jonge hengstenkeuring, dus deelnemerslijst is niet meer zichtbaar helaas.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:30

Ze komen uit op ongeveer 170 hengsten. Minder dan vorig jaar, maar als er maar een paar mooie mannen tussen zitten ;-)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:17

Zo is dat arianne!!
En het zijn er uiteindelijk toch meer, dan ik kon zien op Mijn NSPS. ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:23

Zo dat zijn allemaal nieuwe aanwas?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:10

ja 170 aanmeldingen. Dan is het nog (zijn ze allemaal veterinair goed). Dat wat er overblijft gaat een poging wagen zijn dekbrevet binnen te slepen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:14

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:10

dat ziet er goed uit.
Ik ben er benieuwd, mijn kereltje is al een heuze echte vent aan het worden op dit moment. :wow: <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:45

Van de week is onze eigen gefokte hengst terug gekomen uit de opfok. Wat een kanjer is dat geworden zeg <3 :D
Hij is 97 cm.
Paps is Tiger van de Bosrand
Mams is Prelude van de Rijsdrecht
Ben zó benieuwd wat hij op de keuring gaat doen!?!?
Op 'hengstenuitstraling' zal hij niet afvallen }>

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:47

leuk kentaro! Ben benieuwd! ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:52

Anders ik wel :D
Hij moet alleen nog wel ernstig manieren leren..... Hij is een paar dagen terug en de eerste heeft hij al 2 halstertouwen gebroken... Qua hengstenuitstraling is hij er super op vooruit gegaan, maar als je het gedrag vergelijkt met zijn 1 jarige broer die bij ons is gebleven... :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:43

Ben benieuwd ook, Kentaro!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:04

Ik hoop vandaag een paar foto's van hem te maken!!
(de hormonen gieren wel door de stal, zo met vader en zoon naast elkaar.... :') )

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:26

goh, wat heb ik dan toch een bravert. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:27

Een beetje 'mannelijkheid' vind ik helemaal niet erg }>
Wat kan zo'n mannetje in een week weer opknappen zeg!!! Ook wel weer een nadeel, want ik hoopte vandaag een paar mooie foto's te maken, maar ik had bijna alleen maar zijn neus in m'n camera....
Hij vindt alles nog wel errruuuug spannend :D Dan blijft hij verstijfd staan en als je dan even wacht, loopt hij weer met je mee. Aandacht vindt hij nu echt weer helemaal geweldig!!

Hier is ie (helaas niet zo'n mooie foto, maar voor het idee :D )
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNBNGCAQ.jpg

En z'n paps
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q44RTZXN.jpg

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:14

Kentaro wat een knappe vent.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:16

Welke?? :D :+
Tiger (paps) is qua karakter ook zo'n waanzinnig fijne hengst!! En dat brengt hij ook absoluut over in zijn nakomelingen!!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:48

Die eerste op de foto maar zijn vader mag er ook zijn hoor :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:02

Pfew, flinke knieën en een knap koppie! Tiger is een knap ding ja; ben erg benieuwd hoe deze zoon het gaat doen straks.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:30

Zoonlief heeft er zeker een paar flinke stappers onder zitten... :=
Ik ben ook zo benieuwd. Iedereen vind zijn/haar eigen hengst natuurlijk een goedkeuring waard, maar hier zou ik mijn merrie wel door willen laten dekken :+ :D

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:52

Zeker een heel aansprekende hengst, ik ben blij dat hij in de middenmaat valt :j Zit hij in ieder geval niet in mijn catagorie.

Ik heb mijn buffeltje gisteren weg gebracht naar zijn trainingsadres! Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Exterieurmatig is hij erg goed, nu iets meer peper in de kont en het "gouden randje" erop en dan komt het vast helemaal goed.

Mijn hengst is bij mij thuis opgegroeid, dus een trainingsstal met voldoende hengstengeweld zal hem goed doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:05

:D
In het verleden bleven ze ook bij ons thuis en liet de eigenaar ze alleen door een hengstenhouder voorbrengen.
Maar de eigenaar is nu wat ouder en een paar jaar terug wilde hij helemaal stoppen met hengsten aan houden. Toen kwam Dakapo en wilde hij het toch nog een keer proberen :D Omdat wij op dat moment niet meer hengsten hadden, kwam hij tijdelijk elders te staan.
Nu hebben wij er 2 (jaarlingen) van ons zelf op het land lopen en 4 hengstjes van iemand anders. Is zó heerlijk om die mannen bij elkaar te zien!!
Gezien Dakapo's hengstengedrag is het niet verstandig hem nu nog bij dat groepje te zetten :P

In welke maat zitten jullie?

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:24

Damiro is een grote maatse zwarte zoon van Xavier v.d. Pas. Ik heb zelf helemaal geen verstand van hengsten trainen :D Ik heb hem aangehouden omdat hij een heel prettig karaker heeft en hij een heel leuk speelmaatje was voor mijn tinker. Toen hij imo heel leuk uit begon te groeien heb ik, in overleg met verschillende mensen die meer kijk op hengsten hebben dan ik,besloten hem hengst te laten en nu gaan we ervoor in december *\o/*

Maar omdat hij de enige hengst is bij ons heeft hij niet echt hengstengedrag ontwikkeld, hij is eigenlijk de makkelijkste van mijn hele shetlanderkudde :D Hij zal dus de komende weken een hele omschakeling moeten maken in zijn koppie nu hij tussen 20 hengsten staat. Hij maakte zich gelukkig wel direct heel groot toen zijn buurman tegen hem begon te kappen en te gillen op stal, hij ging ook niet achteruit en liet zich niet afbluffen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:49

Grote maat zwart... <3
Dat hengstengedrag tussen hengsten is ook niet altijd hoor!! Heb hier al heel wat hengsten voorbij zien kijken en daar zaten ook 'softies' tussen :D
Wat doe je met hem als hij wordt goedgekeurd?? En houd je hem als hij niet wordt goedgekeurd?

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:06

Als hij er niet door komt is het makkelijk; dan gaat hij als ruin door het leven en zet ik hem voor de wagen.

Haalt hij het wel heb ik hem het liefst in de verhuur, ik sta er niet om te springen om hem te verkopen, weg is weg en ik zie mijn ventje liever niet in de handel verdwijnen, maar ik zelf maar 1 merrie die hij zou kunnen dekken, de rest heeft teveel bloedverwantschap.

Het is natuurlijk als vloeken in een kerk, maar ik sluit ook niet uit dat als hij er door komt en ik vind er geen goed adres voor dat hij alsnog geruint wordt :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:11

Heerlijk zo'n grote ruin!!

Vind je het niet zonde van je geld dan om hem voor te laten brengen, met de kans op dat je hem even zo goed laat casteren?! :o

Buiten dat je zelf maar 1 merrie hebt om te laten dekken, moet hij natuurlijk bij goedkeuren een aantal nakomelingen laten zien, anders wordt hij alsnog afgekeurd :P Je zou dan eigenlijk een stal moeten vinden met een groter aantal en liefst hele goed merries!