Prijsbepaling shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:54

S_en_Z schreef:
max. 50 euro.. dat is de prijs die ze op de markt ook zou opbrengen. (er worden er genoeg op bokt "weggegeven" voor een goed tehuis. )

Neem aan dat ze niets kan/geleerd heeft.. dus dan is ze ook (bijna) niets waard.

eens

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:20

anneliesdj: wie heeft het gehad over het redden van shetten? Ik heb nog niets gezien dat er op wijst dat ze via deze handelaar niet bij een even goed tehuis terecht kunnen komen.
Het gaat er om dat de TS graag DEZE pony wil omdat ze er een band mee heeft, niet zozeer omdat ze bang is dat hij niet goed terecht komt. Nou, als ze het redelijk kan betalen dan vind ik 150 euro (teveel) niet veel op een heel ponyleven. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze met elke vraagprijs genoegen moet nemen, bij de onderhandelingen moet ze alles in de strijd gooien. Maar er dan niet wakker van liggen als het toch wat meer kost dan de marktwaarde.
Ik snap trouwens een groot deel van alle voorafgaande discussies niet, haar vraag gaat m.i. vooral over hoeveel deze pony mag kosten en hoe ze dat voor elkaar kan krijgen. Laten we gewoon on topic blijven.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:27

Nou anneliesdj, bij deze ben je van harte welkom om een x te komen kijken.
Jij weet blijkbaar beter hoe het er bij ons aan toe gaat dus dat mag je me onder 4 ogen uit kunnen leggen.
Hoe het bij jullie er aan toe gaat of in de buurt zal me een grote worst wezen, dat wil niet zeggen dat het overal zo gaat.

Overigens gebeurt chippen hier niet door de veearts maar er zitten een aantal particulieren in de omgeving die dat doen en de goedkoopste is 25 euro en de rest eigenlijk allemaal 30 dus ook géén 80.
Ow en nee, hij zal idd niet rijden voor 1 veulentje daar heb je volledigggggggggggg gelijk in.
Maar zoals ik ook al zei zon 24512424x er zijn meerdere paarden en er gaan er dus altijd meer tegelijk mee.
Of ze worden verkocht aan huis en dus opgehaald zoals Ymor aangeeft
Overigens heb je echt een grote bril met driedubbeldik glas nodig want natuurlijk ga ik niet iedere pony redden, dat zei ik ook al.
Er worden er namelijk meer verkocht, EN DEZE HEEFT EMOTIONELE WAARDE VOOR DE 100STE KEER DAT IK HET ZEG.
Overigens worden er nog genoeg shetlanders verhandel zonder chips, de grotere zie ik zelden voorbij komen zonder chip.
De kleinere vaak genoeg

Moet zeggen, je bent er enorm goed in mensen uit de tent te lokken en pissig te maken.
Mijn complimenten, het is je goed gelukt.

Ik ga een slotje aanvragen want naar dat kansloze gezeik van je wil ik niet eens meer kijken.
Overigens geld dat niet voor de andere reacties hoor.
Jullie kunnen een pb sturen om te vragen hoe het is afgelopen.
Ik ga er straks weer heen en hoop uitsluitsel te krijgen.
Anders heb ik ook nog een goed tehuis voor haar.
PUNT

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

Als je een band hebt en zoveel emotionele waarde dan is 1000 nog niets te veel.
En als je je zo irriteerd aan die handelaar die geld verdient over de ruggen van arme shetmerrie's dan ga je daar toch WEG.

En doe niet zo hysterisch op je teentjes getrapt, ik reageer gewoon op anderen, niet alleen op jou. :roll:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:54

anneliesdj schreef:
Als je een band hebt en zoveel emotionele waarde dan is 1000 nog niets te veel.
En als je je zo irriteerd aan die handelaar die geld verdient over de ruggen van arme shetmerrie's dan ga je daar toch WEG.

En doe niet zo hysterisch op je teentjes getrapt, ik reageer gewoon op anderen, niet alleen op jou. :roll:

Waarom reageer jij zo? Ik snap dat niet zo goed. Iedereen begrijpt dat je geen 1000 euro voor een pony gaat betalen die krap 50 euro waard is. En waar schrijft ze dat ze zich er aan irriteert. Ze wil gewoon graag deze pony.

En ze reageert heftig omdat sommige mensen er niets van begrijpen en volkomen langs haar punt lezen. En als zij zegt hoe het er daar aan toe gaat dan heb jij dat gewoon te geloven. Dan kan je al 100 jaar bij een handelaar lopen, elk bedrijf is weer anders en wij weten er niets vanaf hoe het daar is.

anneliesdj

Re: Prijsbepaling shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:02

Het is gewoon niet realistisch om te zeggen dat een dier echt helemaal niets kost, NOOIT.
Dat is onzin, hij heeft echt wel kosten.

Verder heb ik gewoon antwoord gegeven op haar vraag en dat ook onderbouwd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:12

Ymor, dat weet je niet. Als je echt een klik hebt met een dier, en ze gaan anders ergens anders heen... Tja

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:46

Ik ga met Ymor mee.
Niemand hier kan vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat want ze kennen mij, de mensen en het bedrijf niet.
Misschien moet ik chinees x russische vertalingen gaan doen.
Dan word het wel begrepen.
Vind het eigenlijk gewoon zielig.. ze wil haar gelijk halen omdat ze iets in haar hoofd heeft zitten wat háár standpunt is en niet die van mij.
Nee hoor, maar nogmaals deze pony kost hem in onderhoud niets:)
En je ziet mij nog steeds niet zeggen dat hij geld verdiend over de ruggen van de shetmerries, zou je me eens kunne zeggen waar jij dat ziet?
Nogmaals, als je zoveel commentaar hebt waar blijf je dan?
KOm dan langs met je grote mond ipv hier door blijven banketstaaf.
Want via internet is alles makkelijk nogal makkelijk gezegd he.
Stuur me maar een pb, je krijgt het adres van je en dan zie ik je van de week wel.

Ja 1 laatste vraag.... ben jij soms helderziend of denk je dat omdat je steeds je eigen mening vol wil houden?
Vind het nogal kinderachtig dat je zo door blijft drammen :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:39

Je bent lekker op dreef of niet?
Hoezo heb ik commentaar op jou? Ik zeg alleen dat het gewoon niet kan dat een paard je niets kost, hoe groot of klein die ook is en hoeveel je er ook hebt staan. En dat heeft niets met een mening te maken en ook niet met jou persoonlijk.
Maar blijkbaar vat je het wel persoonlijk op, gezien je wilt dat ik langs kom en je grote mond.
Hoezo kinderachtig?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:04

anneliesdj schreef:
Je bent lekker op dreef of niet?
Hoezo heb ik commentaar op jou? Ik zeg alleen dat het gewoon niet kan dat een paard je niets kost, hoe groot of klein die ook is en hoeveel je er ook hebt staan. En dat heeft niets met een mening te maken en ook niet met jou persoonlijk.
Maar blijkbaar vat je het wel persoonlijk op, gezien je wilt dat ik langs kom en je grote mond.
Hoezo kinderachtig?

Hou aub op. Ik weet niet wat je hiermee wil bereiken maar ik vind je reacties erg vervelend worden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:30

En kan je het shetje overnemen?

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:21

De enige reden waarom deze dieren zo goedkoop zijn is omdat men ervan af wil omdat ze meer kosten dan opbrengen. Veulens (mits zonder hulp geboren) kunnen nog voor de chipprijs weg, maar van een pony van 3 jaar mag of eigenlijk moet je verwachten dat het dier goed bekapt is door een vakbekwamen hoefsmid 2 maal per jaar, dat je dan zelf bijvijlt vooruit, en dat het dier een goed ontwormingsplan heeft gehad. En ook al is deze gedeeld met in dit geval de haflinger kost het geld. Een haf. heeft voldoende aan een spuit voor 600 kg. en nu moet je er 1 voor 800 kopen en die is duurder. (anders krijgt de shet niet voldoende)

Ik ga dus mee met de stelling dat een shet meer kost dan hij opleverd, en bij elke aanschaf van een dier geldt wat heb je ervoor over, en niet wat is het dier waard. De waarde van een pony is het overgrote deel emontioneele waarde, tenzij correct getaxeerd en verzekerd. Anders kan de waarde van de ene op de andere dag kelderen wanneer het diertje opverhoopt iets mankeerd.