Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maydine schreef:Lijkt me een duidelijke uitleg Rose! Zo had ik het ook in mjin hoofd voor zo ver ik het begreep!
Herinner met ook ineens zo'n schema in het minimagazine met daarin ook de Ja/Nee vragen met uitleg.
Volgens mij is die afbeelding ook al een keer op bokt geplaatst..
Is jou hengst Shimmer Legacy of Rose ook goedgekeurd bij het nmprs trouwens? Dat vroeg ik me laatst af..
rose68 schreef:Ik denk dat jejezelf de vraag moet stellen:
Heb ik het paard geregistreerd bij de NMPRS voor april 2011, zo JA dan zit die gewoon in het hoofdstamboek enkan die daar voor worden gekeurd.
Is het een NEE, komt dat dan doordat het een veulen was van vorig jaar? Kijk dan naar de ouders: zijn die ggk bij het NMPRS: dan ook hoofdstamboek, zo niet: dan kijken of de mogelijkheid er nog is om de ouders te laten keuren
Of zijn ze GGK door een samenwerkend erkend stamboek met NMPRS, dan is het ook hoofdstamboek
Ik denk dat het dat is..
rose68 schreef:ja hij is goedgekeurd, en geeft erg mooie veulens: Rose Legacy conchita 1e premie, en Legacy rose royce, ook eerste premie en kampioen 2 jarige merries 2011
stef schreef:Linda, maar hoe zit het nou met bijv Woody? Stel dat de nieuwe eigenaar met hem naar de keuring zou willen.
Moeder is (nog) niet stamboek opgenomen. Dan moet zij dus eerst stamboek opgenomen alvorens Woody uberhaubt naar de keuring mag?
xElienx schreef:stef, wordt dat niet hulpstamboek? verder zou ik het niet weten
weet iemand hoe het zit als alleen moeders moeder, of moeders vader niet bekend is? voor zowel een hengstveulen als een merrieveulen
LADPR schreef:Nee maar als je dus nog geen stamboekopname hebt gehad dan worden ze dus wel hulpstamboek, dus zo zeker is alles dus niet.
Maar nog even een voorbeeld.
As ik mijn merrie dit jaar laat dekken door een nieuwe jaargang AMHA, dan is dat veulen dus automatische hoofdstamboek.
Laat ik mijn merrie volgend jaar dekken door een nieuwe jaargang AMHA dan wordt het veulen dus hulpstamboek.
Zit ik er dan naast of heb ik hem dan door?
Sharani schreef:Linda: hoe zit dat dan met Fudge, hij heeft een IMPHS paspoort en is pq. Als hij dit jaar op de hengstenkeuring komt en wordt goedgekeurd, wordt hij dan stamboek of hulpstamboek?
MarijeR schreef:Ik vind het ook best raar, dieren in Amerika mogen wel door een lokale DA worden gekeurd maar in Europa moeten ze naar NL komen? Hengsten uit Europa zelfs verplicht naar de HK als je de vader in het paspoort wilt hebben.
Nou dan ben ik daar heel simpel mee, gewoon geen nmprs paspoort aanvragen voor veulens van Europese hengsten buiten NL
PVE paspoort is voor mij ook goed hoor, het is maar een reisdocument. Papieren hebben ze hier van het AMHA/AMHR.
Tosadog schreef:MarijeR schreef:Ik vind het ook best raar, dieren in Amerika mogen wel door een lokale DA worden gekeurd maar in Europa moeten ze naar NL komen? Hengsten uit Europa zelfs verplicht naar de HK als je de vader in het paspoort wilt hebben.
Nou dan ben ik daar heel simpel mee, gewoon geen nmprs paspoort aanvragen voor veulens van Europese hengsten buiten NL
PVE paspoort is voor mij ook goed hoor, het is maar een reisdocument. Papieren hebben ze hier van het AMHA/AMHR.
Ik denk dat het het meest zuur is voor de mensen die geen AMHA/AMHR hebben maar alleen NMPRS.