Normale prijs Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:37

Stef zit een heel eind in de goede richting.

Alhoewel ik denk dat de prijs nog zal dalen en de cracks nog wel duurder zijn.

Dennis

Re: Normale prijs Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:51

Natuurlijk blijven de toppers of andere apparte duurder dan dit lijstje. Een brave recreatie pony hangt ook een ander prijskaartje aan dan eentje die hoger in de sport gelopen heeft terwijl ze beide bereden en/of betuigd zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:16

Dennis schreef:
Natuurlijk blijven de toppers of andere apparte duurder dan dit lijstje. Een brave recreatie pony hangt ook een ander prijskaartje aan dan eentje die hoger in de sport gelopen heeft terwijl ze beide bereden en/of betuigd zijn.

Gelukkig heb ik dit weekend met ontzettend brave betuigde merrie goed kunnen verkopen :) ondanks de "overvolle" markt.
Heb een gouden huisje voor haar gevonden :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:19

ik weet bij een kennis een superlieve , brave shetlandermerrie met goed papier te koop, ze is zwart en al wat ouder, maar je kunt er zó een kind opzetten en voor de wagen kent ze ook,ze is 100% gezond en zeer goed onderhouden. de vraagprijs is 300 euro, als je belang hebt , pb me maar

kianzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:52

Ik heb zelf een beleerde kindvriendelijke shetlanderruin gekocht van 5 jaar met papieren voor 500 euro! 850 euro is bizar veel!

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:53

850 is veels te veel!

xx

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:21

850 is pas teveel als je het er niet voor over hebt.
Ik zou het er niet voor over hebben, een ander wel, dus voor die ander is het niet teveel

Mini_Miesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:25

€850 is wel heel erg veel voor een shetje.
Voor een kindvriendelijke shet ong. €300/€400

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:35

Ik ga met Stef mee, het is maar net wat iemand er voor over heeft, voor de veiligheid van je kinderen is 500 euro extra niet veel.

Als ik persoonlijk een kindvriendelijke shet zou zoeken, moet deze ook over uitmuntende keuringskwaliteiten beschikken incl. goed papier en zeer kindvriendelijk ben ik bereid om tot 1500 euro uit te geven, het is dus maar net wat de gek er voor geeft, en voor welk doel je iets zoekt.

carinavdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:08

Stef heeft, denk ik, een goed antwoord gegeven op wat de prijs tegenwoordig is. Maar als je een pony tegenkomt die je geweldig vindt dan betaal je de hogere prijs.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:18

Ik heb ook 850 voor een grote maat ruin ( 110 cm) betaald, deze liep in het span van de nedl kampioen 4 span SMW 2011, je kan echt alles met deze 5 jarige ruin doen en gezien ik een handicap heb en daarom niet meer vlug op en af de sulky of wagen kan, MOET ik gewoon een paar super betrouwbare en bomproof shetlanders hebben. Ik zit niet te wachten op een ongeluk en gezien mijn gezondheid ( wat er dan nog van over is) in het spel is, is mij die 850 euro het wel waard. Een koopje van Markplaats is voor mij dus niet verstandig en wat is 850 euro dan?.
Wat mij soms ook bevreemd is dat mensen kapitalen uitgeven voor van die blackberry telefoontjes en die andere hebbedingetjes en dan een goede pony plotseling weer "veels te duur" vinden, persoonlijk heb ik nog geen euro over voor die telefoontroep..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:20

Vind ik ook, liever iets meer aan de juiste lieve, brave pony uitgeven waar je nog jaren lol van heb. Dan er eentje kopen die het toch net niet is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:08

Maar dat weet je niet altijd van te voren

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:17

Klopt.
Maar een pony die hoog in de sport gelopen heeft, een pony met veel bixie ervaring oid, dan kan je er wel aardig van uit gaan dat ze daar wel geschikt voor zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:20

Sommige mensen vragen idd extreem veel voor een shetlander :j

Ik heb een shetlander merrie gekocht van 13 jaar, daar vroegen ze 500 euro voor... terwijl ze mager was, een extreme onderbeet heeft én zomerexceem. Ze is wel bereden en kan voor de kar.
Heb dus ook 440 euro minder betaald dan de vraagprijs.

Lijkt me dat je voor 200 euro best een leuke shet kunt hebben :j Niet dat mijn shet niet leuk is omdat ie minder heeft gekost, maar ze heeft een paar puntjes waar je rekening moet houden.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:19

Dennis schreef:
Klopt.
Maar een pony die hoog in de sport gelopen heeft, een pony met veel bixie ervaring oid, dan kan je er wel aardig van uit gaan dat ze daar wel geschikt voor zijn.

Juist, en deze ponyruin heeft dus een lange staat van dienst, als hij niet gebruikt werdt in de wedstrijdsport reden er ( kleine) kinderen op in Bixie wedstrijden en met springwedstrijden ,want hij kan super springen. Dus wat wil je nog meer? Hij is nu bijna 6 dus zal hopelijk nog heel lang meegaan. Binnen 1 week reed ik ook al overal met hem heen langs een zeer drukke weg , super verkeersmak, ook voor heel groot verkeer en tractoren. Dus dat is 850 echt wel waard. Meestal kunnen mensen die zo'n pony te koop hebben dit ook aantonen ( dat de pony echt zeer betrouwbaar is) en vragen er de prijs naar, is hun goed recht dacht ik zo, mocht ik door omstandigheden de pony niet langer kunnen verzorgen ga ik hem ook niet wegdoen voor 300 euro.