Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niekje1991 schreef:Femkebianca schreef:Ik vind dat dat meisje gewoon nog op zorro past hoor! Hoe groot is zorro en hoe groot is dat meisje?
@Niekje1991: Echt super cool! Wil ik ook met mijn dikkie, ben nu op zoek naar een dressuurzadel. Maar is erg moeilijk met zo'n brede rug en schouders. Heb jij ook een dressuurzadel op hem/haar liggen?
Ik vind het ook nog wel passen! Niet voor jaren, maar ach! Meisje zal geen drol wegen gok ik zo
Zelf heb ik een norton veelzijdigheidszadeltje, 15inch. Die komt nog van mijn vorige pony, dus vandaar. Je hebt die pas in dressuur vanaf 16 inch, en das te grootIk heb wel gehoord dat de wintec air wel in 15 inch dressuur is! En dat die vaak (met een goeie boom) Ook goed ligt op ukkies!
Momenteel moet ik eerst nog even sparen, maar dan wil ik toch gaan kijken voor die. Niet al te duur, en wel lichte/goeie zadeltjesHeb je al wat op het oog verder? Ben namelijk wel benieuwd naar de mogelijkheden!!
Alleen bij de bixie of onderling
jose15 schreef:ik rij ook met mijn shetlander dressuur, maar ook springen.
ze doet het nu echt super goed, maar ik mag geen wedstrijden met haar rijden van mn ouders..
ze springt ongeveer 1.10m en in de dressuur kan ze ook veel![]()
http://94.100.122.130/660200001-660250000/660217101-660217200/660217105_5_5fY6.jpeg
MisticRider schreef:Ik heb ook een echte dressuur crack.
Tijdens mijn lessen (ik geef kinderen tussen de 4 en 10 jaar les) krijg je daar hele grappige dingen mee.
Kind houd benen niet stil, wat doe je dan? juist ja! piaffe natuurlijk.
Kind klappert met de benen in de galop, wat doe je dan? vliegende wissel natuurlijk.
handen niet stil? op zijn minst traver, schouder binnen, of schouder buiten.
stukje op zij voor binnen been word appuyeren hahaha...![]()
Het jammere is, dat het enige wat ik vraag, een rustig rondje stap, draf en galop is! haha. het zit er bij hem zo in gestoomd dat ik ieder rondje wel piaffe, appuyementen, passage of traver te zien krijg. Kinderen kijken er ook altijd zo lekker bij; wat doettie nou weer?
irisboschma schreef:Mijn verzorgshetties kunnen ook 1.10 springenalleen dan niet met mij er op
maar met mij er op wel een meter!!
maar dresuur never!!!
denkt me shettie
dat vindt ik best jammer maar het is meer ee sprig\sjees pony
![]()
![]()
heeft iemand nog tips voor het aan de teugel leren voor mij shet???
xxx![]()
![]()
noaeddie3000 schreef:irisboschma schreef:Mijn verzorgshetties kunnen ook 1.10 springenalleen dan niet met mij er op
maar met mij er op wel een meter!!
maar dresuur never!!!
denkt me shettie
dat vindt ik best jammer maar het is meer ee sprig\sjees pony
![]()
![]()
heeft iemand nog tips voor het aan de teugel leren voor mij shet???
xxx![]()
![]()
Mischien met een bijzetteugel ofzoiets
ik denk dat je nog een hoop moet leren.