Typische streek van jullie shetlanders!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:04

Als ik mijn verzorg shetje ga longeren. Doet ie altijd heel sloom en dan opeens draait ie om in een hoek van de bak. En gaat ie de hele bak door rennen met dat longeer touw achter hem aan gewaperd. Dan opeens kan die wel rennen :(

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:25

Die van mij is een actie gestart om mij te dumpen als baasje zijnde :o
Dit doet ze allemaal := [ITP] Cursus: Dump je baasje
Ja, als shetteneigenaar heb je soms een hoop te verduren :D Je moet iig gevoel voor humor hebben met die eigenwijze beestjes!

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:46

Mijn zwarte shet gooit kruiwagens vol met mest om.

En ze vindt het heerlijk om uitgebreid met haar kont aan zo'n wit handvat van de kruiwagen te krabben (die is daarna natuurlijk niet wit meer).

Ook is het leuk om vlak achter de weidesleep aan te lopen (beetje gevaarlijk met die punten, maar ze blijft er netjes achter en stopt op tijd).

En alles wat niet in de wei hoort, jaagt ze eruit (honden, katten, kippen, konijnen etc.).

Ontsnappen wil ze ook wel doen, maar meestal is een andere pony de aanstichter en dan volgt ze wel heel makkelijk.

En in het verleden is ze heel dominant geweest tegen een andere shet ruin, die na een logeerpartij terug kwam. Die loopt ze dan op te jagen en zoekt ze dan ook echt op. Helaas. (Ze laat zich dan wel door een Welsh-A jaarling in de hoek trappen !?!).

Met poetsen is het een schatje, maar de hoefsmid wil ze uit het niets in de rug bijten. Dus hou ik haar altijd goed vast.

Kinderen op haar rug vind ze helemaal niets, maar met een kindje meerennen heeft ze de grootste lol en kan het niet lang genoeg duren.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:45

Rollen .. :')

Afbeelding