Waarom gekozen voor een shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:59

Leuk! Ik geef je gelijk.

Heb mijn mini 7 jaar geleden ook gekocht als gezelschapspony toen hij 1 jaar was. Toen hij 3/4 jaar was vond ik
het toch wel grappig om hem voor het karretje te zetten.

En inmiddels heb ik geen rijpaard meer, alleen mijn mini nog! Om dezelfde reden, voel me niet verplicht elke dag iets te
doen (al doe ik dat inmiddels wel maargoed :) ). Hij is lekker makkelijk, kost een veel minder in onderhoud. En is echt me schatje.
Men bijna elke dag met hem nu, maar doe ook lange lijnen enz. en van de zomer gaan we op 'paardenvakantie' en daarbij
ga ik lekker mee met het karretje erachteraan. Ideaal.

Het enige is dat ze snel dik worden, dus wel degelijk aan het werk moeten. Of ze moeten heel schraal staan.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:34

Mijn eerste shet gekocht als gezelschaps pony voor ons nieuwe paard, na meer dan 10 jaar paardloos te zijn geweest. Een 2 jarige mini, inmiddels goed beleerd voor de sulky. Ik had al 10 jaar geen paard meer na de plotselinge dood van mijn Fries, heel veel tijd in hem gestoken, Ik kon er alles mee, zowel onder het zadel als betuigd in enkel en meerspannen en dan plotseling weg. Toch na 10 jaar begon het weer te kriebelen maar gezien ik de laatste jaren erg veel problemen heb gehad met mijn gezondheid is voor mij zelf een groot paard geen optie meer. Ik sta te wankel op mijn benen en ben te onzeker geworden.Het mini gezelschap shetje heeft mij weer mijn zelfvertrouwen terug gegeven en inmiddels heb ik er een 2 span XL shetlanders bij voor het zwaardere werk. Ik voel mij er wel bij, heb niet meer de angst dat het niet goed zal gaan, ze hebben een lekkere handige maat en een cool karakter. Toch blijf ik ook graag met de mini rijden, die gaat echt nooit meer weg, het is ook een echte maffe knol maar volkomen betrouwbaar.

capopjekop

Re: Waarom gekozen voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:12

Grietje heb ik als gezelfschapspony voor Amber gekocht. Daarna mocht ik geen dieren meer kopen van mijn moeder. Maar toen kwam ik Hans tegen op de markt, ik keek in zijn ogen en ik was verkocht. Heb niet eens afgedongen of gekeken of het wel een merrie was :') Toen nog geprobeerd hem door te verkopen, maar de meeste wilde veel minder geven dus heb ik hem maar mee naar huis genomen. Nu heb ik een heel leuk 2span lopen :D

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:21

Ik heb verzorgshet, maar wil later ook wel een paard met shetje,
Je kan er alles mee behalve rijden maar dat hoeft niet.
Lkkr knuffelen/poetsen, wandelen (aan fiets), idd mennen, vd enz..
Het zn de leukste paardjes! <3

xxx

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:45

ik zocht een maatje voor mn paard, maar het moest wel betaalbaar blijven, dus kwamen we uit op een shet. Ik was op zoek naar een volwassen shet en kwam thuis met een klein ding van nog geen jaar oud. :')

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:09

Omdat ik als klein meisje perse een verzorg pony wou en toen kwam ik mijn 3 donders tegen met alleen manege ervaring. En door shetlanders heb (ik wel tenminste, is voor iedereen anders) echt met een paard leren werken, anders ben je veel meer met rijden bezig en met mijn shet kan dat nou eenmaal niet. J

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:07

Omdat een shetlander in mijn ogen (behalve de grootte) niet veel afwijkt aan een groter(e) paard/pony. De mijne moet zich ook gewoon gedragen tijdens het rijden. Ik train best hoog met hem en shetlander zijn doet hij maar in zijn eigen tijd! :j :')

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:20

Ik vond shetlanders altijd al leuk lekker ontdeugent enzo ook vond ik het helemaal niet erg om te vallen :)
Ik moest er meestal heel hard om laggen. Ik reed altijd op een zwarte super ontndeugende shet en daar was ik zo verlieft op. En van mijn ouders mocht ik dus een shetlandertje kopen omdat ik er zo gek op was, toen heb ik die zwarte shetlander quinty gekocht toen ik 9 was dus 6 jaar terug en ik heb haar nog steeds! :+:

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:31

Haha,
Waarom geen shet? :+
het enigste wat niet kan is rijden.
maar als je echt van ene pony houd, heb je dat niet nodig.
Ik heb ook n shetje, ik rij soms op paarden van andere, maar dat boeit me niks.
je kan zovele leuke dingen met een Shetlander doen! :o
Ik heb nooit zon band met ene pony gehad als met Pooh mn shet!
Shetlander rules! /3

joejoeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:19

ik wil ook een shet /3 /3 aanschaffen om dezelfde reden als jouw! <3 , maar ik kan nergens vinden wat je allemaal nodig hebt als je er een aanschaft zoals hoefsmid enz. want het lijkt mij echt super leuk om een shetje als gezelschapsdier te hebben. ik hoef er ook niet perse op te rijden.

xx

trouwens (ik ben net pas aangemeld op bokt.nl dus weet niet echt hoe ik moet laten zien dat je reageert op iemand anders) pooh is echt een geweldige naam :j :j

joejoeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:42

[

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:30

Omdat shetlanders gewoon geniale ponys zijn! <3

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:19

Wij hadden een groot stuk gras, dus toen hebben we een pony gekocht.
Elke dag rijden leek me niet zo leuk, dus daarom hebben we een Shet gekocht.