Op een shet rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:40

mallory3 schreef:
Zo kan je toch niet beoordelen of iemand te groot is. Ts, je zou beter een foto kunnen plaatsen. :)

EskeGirl@ Je geeft vaak commentaar over het te groot zijn, maar op jouw profiel kunnen we je op een veel te kleine shet zien rijden.

Ik weet het, laatste keer dat ik heb gereden was januari ergens, ik heb stomme fouten gemaakt, maar ze wordt al maanden niet meer bereden(en als ik reed wat het btw niet meer dan een kwartier per week).

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:10

capopjekop

Re: Op een shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:14

Ik vind jou echt wel te groot fellpony. Volgens mij heb je je beugels vrij kort en dan zit je al bijna tegen de knie van de pony aan. En je bovenlichaam steekt best wel een eind uit.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:40

capopjekop schreef:
Ik vind jou echt wel te groot fellpony. Volgens mij heb je je beugels vrij kort en dan zit je al bijna tegen de knie van de pony aan. En je bovenlichaam steekt best wel een eind uit.

Mijn beugels zijn echt niet te kort. Ik ben niet iemand die zijn beugels korter gaat doen om het plaatje beter te laten lijken en mijn bovenlichaam vind ik ook nog wel meevallen.

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:44

fellpony: ik vind jou ook zeker wel te groot. en dan juist je bovenlichaam.
alleen we moeten niet teveel offtopic gaan (doe ik nu zelf ook weet ik)
dit topic is van ts. ts het is inderdaad handiger om even een foto te plaatsen.
hier een wat duidelijkere uitleg over tinipic:
je maakt een foto en zet die op de computer.
* je gaat naar http://www.Tinypic.com
* je zoekt een afbeelding uit 1 van je mappen.
* je stelt de grote van je afbeelding in op; 640x480 (message boards)
* je uploud je foto.

* vervolgens klik je met je rechter muisknop op de foto en ga dan naar eigenschappen
onderin de balk
* dan neem je de URL (adres) helemaal over (kopieren)
* vervolgens plak je die code in je topic/bericht
* en je doet er [img]-[/img] om de url heen en je foto is
zichtbaar (anders komt ie in link)

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:50

horsefan96 schreef:
fellpony: ik vind jou ook zeker wel te groot. en dan juist je bovenlichaam.
alleen we moeten niet teveel offtopic gaan (doe ik nu zelf ook weet ik)
dit topic is van ts. ts het is inderdaad handiger om even een foto te plaatsen.
hier een wat duidelijkere uitleg over tinipic:
je maakt een foto en zet die op de computer.
* je gaat naar http://www.Tinypic.com
* je zoekt een afbeelding uit 1 van je mappen.
* je stelt de grote van je afbeelding in op; 640x480 (message boards)
* je uploud je foto.

* vervolgens klik je met je rechter muisknop op de foto en ga dan naar eigenschappen
onderin de balk
* dan neem je de URL (adres) helemaal over (kopieren)
* vervolgens plak je die code in je topic/bericht
* en je doet er [img]-[/img] om de url heen en je foto is
zichtbaar (anders komt ie in link)

Haha, oke! Ik geniet iig nog van de laatste weekjes, want daarna komt de nieuwe pony :o

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:58

Gewicht is meestal het probleem niet maar de lengte! de pony heeft veel moeite met balans als je te lang bent.
En een shetlander gaat heus niet tegen je zeggen dat je te lang bent die gaan gewoon door.
Wij hebben een minishet en hoe graag ik het ook zou willen mijn zusje word toch echt te groot!

En trouwens voor jou is het ook niet fijn om op een te kleine pony te rijden heeft ook met je balans te maken! ;)

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:49

Ik moet nog even een foto maken...
ik heb 1 foto waar ik "half" op zit :=
Ik heb een timer van 10 seconde op mijn mobiel dus moest echt keihard terug rennen naar mijn poown :P
Ik weet niet of iemand het wilt zien?

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:34

nee daar hebben we denk ik niet zo veel aan. neem anders een x iemand mee die een foto maakt;)

mallory3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:10

EskeGirl@ Ahn, ok :)

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:23

Ik vind je ook wel te groot, maar ben benieuwd naar de foto :)
Fellpony: Vind jou wel te groot hoor :P

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:55

hoi hoi
Ik vind ook dat er snel gezegd word dat je te groot ben.
Ken genoeg mensen die ook zo groot zijn en ook rijden ! En de shets hebben er ook genoeg plezier in. De meeste shets zijn te eigenwijs en te sterk voor kleine kinderen

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:02

shetlanders laten niet snel zien dat ze iets niet kunnen. ze moeten kunnen overleven op de shetlandeilanden (komen ze oorspronkelijk vandaan) en als ze opgeven zijn ze verloren. ze zijn erg eigenwijs en laten niet snel merken als ze iets niet kunnen. te groot is gewoon te groot! je kan je pony uit evenwicht brengen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:03

Ik denk dat een foto toch handiger is :)

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:30

Okee mensen dit is hem:
Afbeelding

Ik ging dus snel weer terug naar mijn shet. ging erop zitten en deed gehaast mijn beugels uit
(zo kunnen jullie het beter zien)
alleen deed ik alles zo gehaast dat ik weg gleed... :=
najah, daarom deze mislukte foto. Sorry mensen!
mijn been aan de linker kant hangt daarom ook net boven de grond omdat ik niet goed zat ;)

Ik waardeer alles wat jullie zeggen! Te groot is gewoon te groot!
dus kom maar op :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:31

Voor zover ik je beugels zie: te groot, of het past nog nét, daar is het te onduidelijk voor..

Kan je een foto van de zijkant proberen te maken?

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:32

Ohja beugels zijn NIET op maat gemaakt. (zitten daarom ook niet gelijk)
Ik heb gewoon even opgezadelt en deze foto genomen. toen weer afgestapt :)
@EskeGirl Ik ga het proberen maar weet niet zeker of het gaat lukken ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:34

Oké, dan is het moeilijk in te schatten :').

Ik hoop dat je snel een goede foto kan nemen :)

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:52

als je een betere foto neemt, kan je hem het beste van de zijkant nemen. dan kunnen we het beter zien

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:55

Gerdatje schreef:
hoi hoi
Ik vind ook dat er snel gezegd word dat je te groot ben.
Ken genoeg mensen die ook zo groot zijn en ook rijden ! En de shets hebben er ook genoeg plezier in. De meeste shets zijn te eigenwijs en te sterk voor kleine kinderen

De meeste shetten/paarden zijn doorzetters, aangezien het prooidieren zijn. Laat zien dat je zwak bent en je gaat er gegarandeerd aan. Ik weet zeker dat mijn shet ook nog wel zal gaan lopen als ik er op ga zitten, terwijl ik echt te groot en te zwaar ben. En het ligt er vaak maar net aan hoe de dieren zijn opgevoed. Mijn shetten kunnen best gereden worden door kinderen, maar dan moeten ze wel een beetje durven aan te pakken. Grietje merkt het meteen wanneer iemand haar niet durft aan te pakken en gaat dan doodleuk in de hoek gras staan eten. Maar als je haar even bij de les maakt dan doet ze het super. Ze staat ook super aan de hulpen. Maar dat zou mijn rijpony ook gewoon doen, dus dat geldt voor de meeste rassen en paarden wel.

Aan de hand van deze foto valt het niet te zeggen, je zit scheef en voorover.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:02

Ik vind persoonlijk dat het nog net kan, gewoon 1x per week en dan niet te lang en intensief. Geen uur lang rijden op dat beestje zoals op de manege. Maar ik vind het idee van een karretje een stuk beter dan lekker rijden :) Mennen is volgens mij heel leuk!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:58

TS: Het is niet echt goed te zien op deze foto.
Toch denk ik wel dat je te lang bent hoor. Mooi dat je wel wat met de adviezen doen :)
Dat zie je niet vaak.

Fellpony: Jij bent 100% zeker veelste lang. Kies alsjeblieft voor het welzijn van je pony en wees niet zo egoistisch. Gezondheid van je pony gaat neem ik aan toch voor je eigen 'plezier'? :S Kan me niet voorstellen dat je dat zelf niet inziet.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:12

ik ben 170 en hobbel af en toe (zeer zelden) nog eens een rondje op mn shet van 1.11. hij is sterk en breed, ik laat hem geen gekke zware oefeningen doen, en hij vind het heerlijk om nog is een rondje met me te mogen hobbelen! niks zieligs aan,,,

Ik vind dat je moet kijken naar je dier, hoe oogt hij, wat vind hij er van, staan de oortjes naar voren of in de nek? bijt hij naar je benen, is hij aan het bokken, of andere gekkigheid gewoon stoppen en lekker gaan mennen, vrijheids dressuur of grondwerk gaan doen! is ook leuk!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:22

MisticRider schreef:
ik ben 170 en hobbel af en toe (zeer zelden) nog eens een rondje op mn shet van 1.11. hij is sterk en breed, ik laat hem geen gekke zware oefeningen doen, en hij vind het heerlijk om nog is een rondje met me te mogen hobbelen! niks zieligs aan,,,

Ik vind dat je moet kijken naar je dier, hoe oogt hij, wat vind hij er van, staan de oortjes naar voren of in de nek? bijt hij naar je benen, is hij aan het bokken, of andere gekkigheid gewoon stoppen en lekker gaan mennen, vrijheids dressuur of grondwerk gaan doen! is ook leuk!

Pff, gedrag van je pony heeft niets te maken met de belasting.
Dat is al zo vaak genoemd hier.
Shetlanders zijn doorzetters, maar dat betekent niet dat je er dan maar op kan rijden.

Ik heb ook nog wel eens met mijn dikke kont op mijn uk gezeten. Maar dat was puur en alleen omdat hij zijn verzorgster er buiten al 10x afgegooid had en een hele rodeo show weg gaf. Dat zijn dan hooguit maar 10 stappen. Maar rijden, nee, dat kan echt niet :n

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:46

wat zien jullie als rijden?
De meeste die dan volgens jullie te groot zijn voor een shet gaan gewoon een rondje hobbelen. En dat betekend niet dat ze in de bak rijden maar lekker rondje naar buiten omdat de shets dat leuk vinden. En dat is dan bij mij voornamelijk stappen en soms klein drafje. Me ene shet die kan wel met kleine kinderen, maar hij is zo eigenwijs en sterk dat ze hem niet aankunnen. Hij loopt tegen paaltjes aan, scheurt de bak door of uit! En met wat oudere die dus iets groter zijn en beter kunnen rijden doet die het in begin en daarna niet meer.
Ik vind dat er heel snel gezegd word dat je te groot bent. Tuurlijk moet je niet iedere dag rijden, maar 1 x in de week kan prima !