BianCatjee schreef:Sappos: Weet je.. zoek het shetlandpony stamboek eens helemaal uit! Dan weet je wel beter!
Dankje gaat goed komen hoor!
In deze is Sappos VEEL beter op de hoogte van de regels dan jij. Deze hengst of eventuele veulens van deze hengst kunnen NOOIT goedgekeurd worden bij het shetlandpony stamboek.
Mijn meervoudig nationaal kampioens hengst met enkel 1e premies, superster predikaat en definitieve goedkeuring is gecastreerd omdat hij niets aan het stamboek toevoegt. En weet je wat? Ik had het eerder moeten doen, niet omdat mijn hengst niet goed is (in tegendeel, keurings resulaten bewijzen het wel, en hij loopt altijd al lekker tussen de merries en is altijd al een lieve kinderpony geweest) maar omdat hij niet binnen het stamboek kan verbeteren.
Wat voegt hou hengst toe aan het stamboek? Bij het NSPS komt hij er niet in, bij het NMPRS voegt hij niets toe omdat hij veel te basis is. Fokken is verbeteren, en dat kan jou pony simpelweg dus niet.
Op deze manier maak je de markt, het ras en het stamboek stuk.
Ik kan hier niet eens meer boos om worden, alleen maar heel, heel erg verdrietig.
Mensen als jij hebben mijn hobby mij al afgenomen......