[SMP] Iemand enig idee? (shet hengst)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:50

BianCatjee schreef:
Sappos: Weet je.. zoek het shetlandpony stamboek eens helemaal uit! Dan weet je wel beter!
Dankje gaat goed komen hoor!

In deze is Sappos VEEL beter op de hoogte van de regels dan jij. Deze hengst of eventuele veulens van deze hengst kunnen NOOIT goedgekeurd worden bij het shetlandpony stamboek.

Mijn meervoudig nationaal kampioens hengst met enkel 1e premies, superster predikaat en definitieve goedkeuring is gecastreerd omdat hij niets aan het stamboek toevoegt. En weet je wat? Ik had het eerder moeten doen, niet omdat mijn hengst niet goed is (in tegendeel, keurings resulaten bewijzen het wel, en hij loopt altijd al lekker tussen de merries en is altijd al een lieve kinderpony geweest) maar omdat hij niet binnen het stamboek kan verbeteren.
Wat voegt hou hengst toe aan het stamboek? Bij het NSPS komt hij er niet in, bij het NMPRS voegt hij niets toe omdat hij veel te basis is. Fokken is verbeteren, en dat kan jou pony simpelweg dus niet.

Op deze manier maak je de markt, het ras en het stamboek stuk.

Ik kan hier niet eens meer boos om worden, alleen maar heel, heel erg verdrietig.
Mensen als jij hebben mijn hobby mij al afgenomen......

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:52

Dennis schreef:
BianCatjee schreef:
Sappos: Weet je.. zoek het shetlandpony stamboek eens helemaal uit! Dan weet je wel beter!

In deze is Sappos VEEL beter op de hoogte van de regels dan jij. Deze hengst of eventuele veulens van deze hengst kunnen NOOIT goedgekeurd worden bij het shetlandpony stamboek.

Mijn meervoudig nationaal kampioens hengst met enkel 1e premies, superster predikaat en definitieve goedkeuring is gecastreerd omdat hij niets aan het stamboek toevoegt. En weet je wat? Ik had het eerder moeten doen, niet omdat mijn hengst niet goed is (in tegendeel, keurings resulaten bewijzen het wel, en hij loopt altijd al lekker tussen de merries en is altijd al een lieve kinderpony geweest) maar omdat hij niet binnen het stamboek kan verbeteren.
Wat voegt hou hengst toe aan het stamboek? Bij het NSPS komt hij er niet in, bij het NMPRS voegt hij niets toe omdat hij veel te basis is. Fokken is verbeteren, en dat kan jou pony simpelweg dus niet.

Ik kan hier niet eens meer boos om worden, alleen maar heel, heel erg verdrietig.

*amen*

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:53

Nien1984: ik zit nog op school en werk daarbuiten, over 10 weken ben ik klaar met mijn opleiding en krijg ik vanaf augustus er een baan bij. (staat al vast)
Als mijn baan die ik nu heb af wil vallen moet er wel iets heel raars gebeuren want daar hebben ze altijd mensen nodig bij ons..
Op een fokkerij werken werkt niet.. dat hebben ze hier niet in de buurt helaas anders had ik dat echt wel gedaan!
Nee ik fok zeker niet voor de slacht idd..

Polly: je zegt zelf al dat niets zo leuk is als een eigen veulentje.. wat moet ik er dan nog aan toevoegen..
Zoals ik hierboven ergens verteld heb wil ik gaan fokken met een ander ras (weet al precies wat, heb info daar al over wat ik daarvoor moet doen etc.)
maar mijn eigen merrie is nog niet oud genoeg daarvoor.

xElienx: moet je beter kijken.. misschien vind je het dan wel..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:54

Je hengst is een simpele vos, niet meer en niet minder.

Tsja en over dat dekken ... ik kan niet meer dan meegaan in de andere reacties.
Fokken met dit dier is 0 % meerwaarde.
Jammer dat je je zo kortzichtig en naïef opstelt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:54

Dennis schreef:
BianCatjee schreef:

Je kent mijn merrie niet eens hoe weet je dan dat ik daar niks uit kan verbeteren..
als het voor eigen gebruik is boeit dat allemaal niet!!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:57

BianCatjee schreef:
Nee ik fok zeker niet voor de slacht idd..
..

BianCatjee schreef:
.. en tsja het is aan de eigenaar van dat veulen straks zelf wat ze ermee willen...

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:58

Nee, maar dan kun je toch beter één kopen??? er is voor 50 euro een superleukie op de markt te koop!

BianCatjee

Re: [SMP] Iemand enig idee? (shet hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:59

Nien1984: hoezo zou ik er een moeten kopen als ik er een kan fokken uit mijn eigen shetjes?

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:00

Ok, andere vraag, waarom wil je liever zelf één fokken bovenop één kopen??? Alleen omdat een veulentje zo leuk is?

What about de risico's voor je mooie lieve merrietje?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:00

Ja, waarom 1 van de slacht redden als je er nog 1 worst bij kunt fokken :?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:01

veulentjes worden ook groot ...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:01

Ik heb het nu over deze hengst, daar open je een topic over.

Wat voor merrie heb je? Welke afstamming? Welke predikaten zitten er achter? Welke predikaten heeft ze zelf? Dan kan ik mij ook een mening vormen over haar. Aan je profiel te zien is ze nog niet stamboek opgenomen. Moeders vader is een goede hengst, moeder is ook een aansprekende merrie en de vader staat niet vernoemd in je profiel.
Zonde om daar een papierloze hengst op te zetten. Veulen past niet bij het NMPRS (het is een shet en word nooit een minipaard) en kan niet bij het NSPS omdat vader niet goedgekeurd is. Dus waar wil je wat toevoegen?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 13:02

Nien1984: nee echt niet alleen omdat een veulentje zo leuk is.. als het alleen om het veulentje gaat dan kan ik er idd net zo goed een kopen, maar het gaat gewoon om alles eromheen! niet alleen om het veulentje..

DeSa: kan je dan echt niet normaal doen en gewoon lezen dat het voor eigen gebruik is en niet voor de slacht!!

jackgirl: dat snap ik ook wel..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 13:04

Dennis: Ze is al wel opgenomen is het stamboek, heb de papieren hier thuis liggen.
Mijn hengst is net zo groot als mijn merrie..
Hij is alleen wat steviger kwa bouw

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:04

fijn dat je dat dan snapt. :D
Dat is 1 punt die zijn doel behaald heeft :)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:05

Maar wat is alles eromheen dan Bianca?

Nee, maar als jij er één bij fokt dan gaat dat andere veulentje wat je had kunnen kopen wel de worst in.... dat bedoelt Desa...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 13:05

Dennis: haar vader is Killiam v. Dennehove

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 13:06

Nien1984: dekking, de hele draag periode, alle voorbereidingen op het geboorteproces, de geboorte zelf en uiteindelijk het veulen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:07

Nien1984 schreef:
Maar wat is alles eromheen dan Bianca?

Nee, maar als jij er één bij fokt dan gaat dat andere veulentje wat je had kunnen kopen wel de worst in.... dat bedoelt Desa...

_/-\o_

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:08

BianCatjee schreef:
jackgirl: dat snap ik ook wel..

dan heeft ze toch nog wat geleerd op dr opleiding paardenhouderij :Y)

jij zou och beter moeten weten wat betreft fokkerij :n wat jij doet is pure struisvgelpolitiek; je kop in het zand steken, niet in de toekomst kijken, je niet interesseren voor de gevolgen voor anderen, en laat staan voor de welzijn van de dieren en lekker doen waar je zelf zin in hebt, want oh wat is het leuk om een veulentje te fokken |o

ik raad je aan om dat topic wat dennis aan het begin plaatste, nog eens HEEL goed door te lezen en open te staan voor de meningen en gegeven feiten van een ander

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 13:10

xElienx: houd je mond over de opleiding, daar heb ik veel meer geleerd maar daar gaat het niet alleen om de fokkerij.. dus weet niet wat voor opleiding je denkt dat de paardenhouderij is..

Nou nee ik doe niet aan struisvogelpolitiek.. sorry maar daar moet ik je helaas in teleurstellen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:10

Maar TS: ga je nu alleen 1 veulen van je eigen merrie fokken? En die ook houden?
Of wil je hem aanbieden als 'dek'hengst voor andere mensen en daar geld voor krijgen?
Want je zegt nu 2 verschillende dingen in het topic en ik volg het niet meer.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:13

onder paardenhouderij verstaat ook dit hoor , hier tenminste wel ;)
Het is misschien niet de hoofdmoot maar het hoort er zeker bij.

Maar we dwalen af. :+

Nien1984

Maar dat heb je toch nu ook al een keer mee gemaakt? en dat ga je toch met dat leuke speciale ras waar je mee wil fokken straks ook mee maken?

De redenen die je geeft hier zijn in mijn ogen een beetje egoistisch... jij vind het leuk dus jij wil een veulentje fokken... Nou in principe ben jij baas in eigen we en als je persé een eigen veulentje wil fokken op deze manier houd niemand je tegen maar realiseer je wel dat je leeft in een maarschappij en je zou je maatschappelijk verantwoord moeten gedragen... Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden maar moet ook rekening houden met de gevolgen voor anderen....

Snap je??

Diablo

DeSa schreef:
Hmm misschien omdat er een overschot van is? Zelfs je pony mét papieren waar je een goed passende hengst voor gezocht hebt om de merrie te verbeteren raak je niet makkelijk meer kwijt, betaal je dan dekgeld á la 150,- voor. :wave:
Mensen hier proberen te zeggen dat je de shettenmarkt die toch al om zeep is, nog verder de paasei in helpt.

En als er mét papier gefokt wordt, is dat overschot er opeens niet meer?