[EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:18

volgens de dierenambulance is een dier na twee weken al van de 'vinder'. En het paspoort kost wel even wat, maar ja, dat hoort er gewoon bij. Ik had het al gevraagd bij het stamboek.

Het maakt mij niet uit dat het diertje minder waard is qua marktwaarde. Hij heeft gewoon recht op de juiste verzorging.

Bij ons gaan dieren niet meer weg. (ja tenzij ik straks ineens nog meer dieren vind... dan moet ik er es goed over nadenken ;) )

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:20

@Yvonnedv, wel wegggeven?

@quadripes, Erg geinig beest om te zien. 2 weken? dat duurt dus niet zo heel lang meer. Het i maar de vraag of de eigenaar echt aan het zoeken is of niet en/of het een gedumpt beest is (maar dan nog, waarom kocht ie het dan?)

NienSCHaap

Re: [EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:24

Zelfstandig de A2 overgekomen zijn? oke, je gaat haast denken dat die gewoon gedumpt is.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:26

tsja, hij staat nu ook op amivedi heb ik gezien (zal de dierenambulance wel gedaan hebben)... lijkt mij toch dat als er maar 1 pony als gevonden staat bij amivedi dat het niet zo moeilijk moet zijn om hem te achterhalen en dat je toch daar bijna als eerste op kijkt als je een dier kwijt bent?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:30

Zelfstandig de a2 overgekomen zijn lijkt me inderdaad niet erg voor de hand liggend...tenzij hij een verborgen springwonder is.

Kan ie ook niet van de andere kant zijn gekomen? (verder Laar in bedoel ik dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:34

sjee, wat appart. maar wel leuk dat je paardjes zo goed samen gaan.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:36

de eerste kopers wonen aan de andere kant van de a2, de fokker ook. zoveel weet ik wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:39

waarom een shetje dumpen als je bij de slacht er geld voor krijgt

die is waarschijnlijk ergens tussen de draad door gekropen en de eigenaren hebben hem nog niet gemist

zelf ook al eens 2 shethengsten gevonden in mijn weiland, waarvan de eigenaar zich pas laat gemeld heeft
niet iedereen komt 3 keer per dag bij zijn paarden, en zeker als je meerdere hebt, mis je er niet meteen 1

wel een leuke aftekening heeft die, en super dat je hem opvangt. Maar ik ga er niet vanuit dat als na 2 weken zich een eigenaar meld, je hem mag houden en de eigenaar pech heeft

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:46

quadripes schreef:
tsja, hij staat nu ook op amivedi heb ik gezien (zal de dierenambulance wel gedaan hebben)... lijkt mij toch dat als er maar 1 pony als gevonden staat bij amivedi dat het niet zo moeilijk moet zijn om hem te achterhalen en dat je toch daar bijna als eerste op kijkt als je een dier kwijt bent?

Niet als je een oudere man bent en een paar ponytjes hebt voor de hobby...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:53

wat een leuk dier,heb het ook eens eerder meegemaakt.
de eigenaar bleek twee straten verder te wonen.

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:58

Wat een leukerd. Misschien dat de eigenaren binnenkort weer naar hun pony gaan en dan erachterkomen dat tie weg is..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:02

Leuke pownie, ziet ernaar uit dat jij zijn volgende eigenaar bent. Veel plezier met hem ;)

Denk dat ie is gedumpt, vreemde wereld...

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:06

ach, als de eigenaar zich over drie of vier weken meldt en hij wil het diertje terug ben ik ook de moeilijkste niet hoor. Iedereen geeft om zijn dieren (ga ik dan maar vanuit) en je weet t maar nooit.

@Lynn_Nikita: bij honden en katten en andere dieren werkt het overigens wel zo: na twee weken ben je eigenaar-af als je je dier dan nog niet hebt geclaimd. En dan kun je alles in je bezit hebben (paspoort enz), maakt niet uit. Helaas... volgens de dierenambulance werkte het ook zo bij andere dieren, dus ook paarden. Ik neem aan dat zij dat niet zo maar zeggen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:24

Ik kom regelmatig op een dieren/pension/stal op Laar.. die man kent veel mensen. Zal eens inseinen daar of er iets bekend is van een verdwenen shet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:28

quadripes schreef:
ach, als de eigenaar zich over drie of vier weken meldt en hij wil het diertje terug ben ik ook de moeilijkste niet hoor. Iedereen geeft om zijn dieren (ga ik dan maar vanuit) en je weet t maar nooit.

@Lynn_Nikita: bij honden en katten en andere dieren werkt het overigens wel zo: na twee weken ben je eigenaar-af als je je dier dan nog niet hebt geclaimd. En dan kun je alles in je bezit hebben (paspoort enz), maakt niet uit. Helaas... volgens de dierenambulance werkte het ook zo bij andere dieren, dus ook paarden. Ik neem aan dat zij dat niet zo maar zeggen.

dus alsik mijn kwijt bent, en jij hebt die gevonden dan mag jij na 14 dagen hem houden?
zou wel erg van de zotte zijn toch?
maar ik denk nog steeds dat die niet gedumpt is hoor
waarom dumpen als slacht nog 50- opbrengt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:33

De slachtprijs voor zo'n klein beestje is op dit moment echt geen 50E. Eerder 15.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:12

Lynn_Nikita schreef:
quadripes schreef:

dus alsik mijn kwijt bent, en jij hebt die gevonden dan mag jij na 14 dagen hem houden?
zou wel erg van de zotte zijn toch?
maar ik denk nog steeds dat die niet gedumpt is hoor
waarom dumpen als slacht nog 50- opbrengt?

Tuurlijk niet. Als jij je paard of pony kwijt bent, neem ik aan dat je er alles aan doet om hem terug te vinden. Je plaatst dit op bokt, je belt de DB, de politie, je hangt advertenties op. En als er dan wat mis gaat in de communicatie tussen bijvoorbeeld twee districten, kun jij natuurlijk aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om je dier terug te krijgen. Dan zal het echt niet zo van zelf sprekend zijn dat het dier dan van iemand anders is.

Ik heb het een keer gehad met een kat. Iedereen gebeld, DA, DB, politie. Niemand had hem gevonden. Ik wilde toen op een gegeven moment een nieuwe kat uit het asiel halen, ga ik daar kijken, zit Jip daar. Hij herkende mij gelijk en ging helemaal uit zijn dak. Ik dol gelukkig en mocht hem meenemen. Normaal moet je dan wel betalen maar omdat ik zo mijn best had gedaan en nog student was, mocht ik hem zo meenemen omdat ze vonden dat het ook hun fout was. Het ene district had het niet doorgegeven aan het andere district. Zo zie je maar, het kan gebeuren.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 13:25

@Lynn_Nikita: Je doet nou net alsof ik die wet heb uitgevonden?

In principe is het zo, dat een dier na twee weken herplaatst mag worden of van eigenaar mag veranderen, als het niet wordt geclaimd in de tussentijd. Dus als je er zelf alles aan gedaan hebt, dan neem ik aan, dat je dat kunt aantonen en dan zal het misschien in de praktijk wel meevallen.

Maar wij hebben dit verhaal zelf ook gehoord toen wij op zoek waren naar een van onze katten die waarschijnlijk meegenomen was! Na twee weken zou ons recht op die kat vervallen, vertelden ze ons bij het asiel, ook al konden we aantonen dat we in de tussentijd alles eraan gedaan hadden om hem te vinden... je bent dan eigenlijk afhankelijk van de goodwill van de partij die jouw dier dan heeft.

da's de Nederlandse wetgeving. Kan ik niets aan doen.

Maar zoals ik al aan gaf: als er iemand na drie weken op de stoep staat en hij/zij wil het dier graag terug, ga ik niet moeilijk doen. Ik ben een dierenliefhebber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:28

ik vind het maar een rare regeling. stel het is van een oud mannetje die paardjes in de wei heb.
dan kan je wel zeggen dat je hem gebvonden heb en na 2 weken je zelf eigenaar maakt.
terwijl je het dier misschien wel gevonden heb, en de eigenaar het niet heb gemerkt omdat het hem niet op gevallen is in die 2 weken. hahaa dat is toch raar
( niet naar de TS gericht hoor)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:33

Als jij in twee weken tijd niet eens merkt dat je een paard mist klopt er toch ook iets niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:35

stel je bent op vakantie :P en je paarden staan in een wei.
sommige mensen hebben heel veel paarden en geven er niet zo veel om.

ik ga ieder jaar op huifkartocht. en nu was ik op zo een camping en die man had iets van 40 shetlanders, die gaat hij echt niet tellen hoor. het enige wat die deed was hooi in de ruiven bij het land.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:39

Als je op vakantie bent zorgt er toch iemand voor je paarden neem ik aan. Als je twee weken lang je paard niet mist is zo'n paard misschien wel beter af ergens anders.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:08

Alou schreef:
stel je bent op vakantie :P en je paarden staan in een wei.
sommige mensen hebben heel veel paarden en geven er niet zo veel om.

ik ga ieder jaar op huifkartocht. en nu was ik op zo een camping en die man had iets van 40 shetlanders, die gaat hij echt niet tellen hoor. het enige wat die deed was hooi in de ruiven bij het land.

En waarom zou hij ze niet tellen dan? Een veehouder telt ook elke dag zijn vee.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:29

pony is zojuist opgehaald. ze hadden hem nog niet gemist, maar zagen hem bij mij in de wei staan. hij stond bij een handelaar hier in de buurt. hij wou dr teveel geld voor hebben en daarom heb ik hem niet gekocht, dus hij is weer terug naar de handelaar.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:32

quadripes schreef:
pony is zojuist opgehaald. ze hadden hem nog niet gemist, maar zagen hem bij mij in de wei staan. hij stond bij een handelaar hier in de buurt. hij wou dr teveel geld voor hebben en daarom heb ik hem niet gekocht, dus hij is weer terug naar de handelaar.

en je weet zeker dat hij egt van hun was?? :+

papieren gezien enzo :')