die van mij krijgt een handje muesli en een handje brok en een kwart pavokoek bij op stal gaan en een hand pavo daily plus voor het goede kauwen, zomers als er meer gras is krijgt hij geen brok
Taat_
Geplaatst: 06-11-10 11:20
Die van mij krijgt 's winters en 's zomers eigenlijk gewoon hetzelfde:
ruim 3/4 kilo veulen muesli. onbeperkt hooi (zowel op stal als op het land) overdag staat ze altijd op de wei, dus heeft ze ook nog gras erbij, en 's avonds gaat ze naar binnen.
als ik ze zowel zomers als winter evenveel geef,groeit hij in de zomer echt dicht,plus eet hij dan alleen hooi op stal,overdag staat hij buiten enn dan kiest hij liever gras :p
kmph
Geplaatst: 07-11-10 22:20
nee, die van mij staat in de wei en krijgt elke avond een plukje hooi bij
Romy_tessa
Geplaatst: 14-11-10 12:35
Nee die van ons krijgen geen krachtvoer. Ze lopen met het vierspan marathons op alleen hooi en wortels (en zomers natuurlijk gras) en daar doen ze het prima op.
Onze mini krijgt hooi,handje vol marstal vito(voor de vitamientjes),handjevol luzerne mix voor het extra kauwen en een dikke wortel.
Rhine_
Geplaatst: 18-11-10 20:05
LADPR schreef:
Hier krijgt paard wat niet werkt elke dag wat ponybrok. Veulen en paard wat werkt krijgen basismusli.
Daarnaast onbeperkt voordroog en likstenen.
Ik verdraai niks!
*edit* ik snap het al -SORRY-
funnyhorses
Geplaatst: 18-11-10 20:14
Flaver schreef:
LADPR schreef:
Hier krijgt paard wat niet werkt elke dag wat ponybrok. Veulen en paard wat werkt krijgen basismusli.
Daarnaast onbeperkt voordroog en likstenen.
Ik verdraai niks!
*edit* ik snap het al -SORRY-
Marjoo_
Geplaatst: 18-11-10 21:29
Onze shetten zijn 1 en 2,5 jaar, dus die geven we iedere avond een klein handje biks, of mueslie. in de zomer als ze op het land staan, krijgen ze niks bijgevoerd.
Mijn shetlanders heb ik altijd op hooi gehad( in de zomerseizoen op gras) naast het hooi krijgen ze elke dag een halve pavo summerfit koek. Hier doen ze een moord voor en krijgen alles binnen wat ze nodig hebben en vliegen niet de stal uit van energie en blijven goed op gewicht. Daarnaast afhankelijk van beweging(koetsen in heuvelland vreet energie) basis brok. Ik voer vooral op het oog, wordt ie dikker of slanker, daarnaast de activiteit. Toen er 1 naar de kliniek moest voor een operatie kreeg ik een groot compliment over het model van hem, mooi gespierd, weinig vet en goed gewich(stokmaat 1 meter, 174 kilo)
myhorselover
Geplaatst: 23-11-10 18:02
ja ik geef mijn paarden kracht voer af en toe maar hoor maar dan wel een beetje