Shetlander inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:37

Ik ben voor een ding zo bang ; een schop. ja ik bedoel als die naast me loopt... ik durf niks anders... hij is harstikke lief en ik vertrouw hem 100% inmiddels alleen omdat die hengst is ben ik bang dat die buiten zo ''idioot'' gaat doen

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:37

No_No schreef:
TS, als dit je verzorpony is kunnen jullie hem dan niet beter voor een kar beleren? Dan kan je zelf met hem rijden.
Dat je hem ontzettend leuk vindt kan ik me heel goed voorstellen want hij ziet er ook erg leuk uit! Misschien kan je eens zoeken naar topics over vrijheidsdressuur/aangespannenrijden of dressuur aan de langeteugel?
Ik denk dat je daar op langer termijn veel meer aan hebt. ALs je echt gaat rijden met deze pony rij je hem kapot.. Ik denk niet dat je de pony kapot wil hebben toch?
Laat de informatie even bezinken, kijk even wat rond op internet en bokt en beslis daarna hoe en wat jullie gaan doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu behoorlijk teleurgesteld bent..

Dankje voor je vriendelijke reactie!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:37

Waarom ben jij pissig TS! jij plaatst een topic! dus je kan zulke reactie's verwachten. En al helemaal om je lengte+gewicht om een shetje in te rijden. Dat klopt toch niet?? Je kan dan beter een D verzorg pony zoeken daar heb je meer aan dan een shetje!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:38

annetjelyy schreef:
Ik ben voor een ding zo bang ; een schop. ja ik bedoel als die naast me loopt... ik durf niks anders... hij is harstikke lief en ik vertrouw hem 100% inmiddels alleen omdat die hengst is ben ik bang dat die buiten zo ''idioot'' gaat doen

Waarom wil je hem dan in gaan rijden >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:39

annetjelyy schreef:
Ik doe niet zielig ...
Ik wou alleen een volgorde weten.
en nee ik ben niet lomp
en pissig wel.
en als ik toch wist was vrijheids dresuur en zo moest.

Maar weet de eigenaar dat je van plan bent om op de pony te gaan rijden?
En verdiep je eens in de Vrijheidsdressuur, gebruik de zoekfunctie op het forum en lees je eerst rustig in. Ga dan eens met de eigenaar overleggen (misschien heeft hij/zij hier wel ervaring mee) en oefen een paar keer met de eigenaar erbij. En vraag eens aan de eigenaar of hij/zij nog mensen kent die een verzorgster nodig hebben, een grotere pony. Kun je daar lekker op rijden en met de ShetlanderxWelsh lekker Vrijheidsdressuur doen, is harstikke leuk!

Veel plezier

JoyCiej007

annetjelyy schreef:
Een shetlander kan zn eigen gewicht dragen dus nu gaan jullie mijn wijs maken dat ik te zwaar ben wie zegt dat ik de sport in ga? nou hoe doe je dan vrijheidsdressuur?!

Pardon???

Weer iemand die met een leuk fantasie-verzinseltje komt, die helaas erg hardnekkig zijn. Een shet kan z'n eigen gewicht trekken, zelfs wel 2 a 3 x zijn eigen gewicht, maar niet dragen!!!

Wordt nog leuk dan, even een volwassen vent van 275 kg. op een volwassen, grotemaatse shet zetten! Zie je het al voor je? Komop denk alsjeblieft even logisch na, dat kan toch helemaal niet!

Als jij dat beest gaat rijden, doe je dat voor je eigen plezier en eventueel om de eigenaar te plezieren. Hoe kun je jezelf een paardenliefhebber noemen als het je alleen om je eigen plezier is te doen, en de gezondheid en het welzijn van de pony in kwestie zal jou maar een biet zijn?!

TLNLSDB

En als je bang bent moet je er al helemaal niet aan beginnen!
iig niet zonder goede begeleiding!
ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je teleur gesteld bent ! logisch..maar denk aan het welzijn van de vz.pony!!

je kan 100 andere dingen doen die ook hartstikke leuk zijn!
iedereen geeft al tip's !

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:41

ik dacht gewoon dat die het wel aankon.
Dit onderwerp sluit ik zeg maar nu ... ik wil best verder over andere dingen die je kan doen zonder rijden... Bijvoorbeeld.
Wij hebben een omloop in de buurt hoe zorg je dat je paard gaat zwemmen samen?!
JoyCiej007 schreef:
annetjelyy schreef:
Een shetlander kan zn eigen gewicht dragen dus nu gaan jullie mijn wijs maken dat ik te zwaar ben wie zegt dat ik de sport in ga? nou hoe doe je dan vrijheidsdressuur?!

Pardon???

Weer iemand die met een leuk fantasie-verzinseltje komt, die helaas erg hardnekkig zijn. Een shet kan z'n eigen gewicht trekken, zelfs wel 2 a 3 x zijn eigen gewicht, maar niet dragen!!!

Wordt nog leuk dan, even een volwassen vent van 275 kg. op een volwassen, grotemaatse shet zetten! Zie je het al voor je? Komop denk alsjeblieft even logisch na, dat kan toch helemaal niet!

Als jij dat beest gaat rijden, doe je dat voor je eigen plezier en eventueel om de eigenaar te plezieren. Hoe kun je jezelf een paardenliefhebber noemen als het je alleen om je eigen plezier is te doen, en de gezondheid en het welzijn van de pony in kwestie zal jou maar een biet zijn?!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:41

Ik heb mijn pony moeten verkopen omdat ik bang was dat ie iets aan z'n rug kreeg door mijn lengte en gewicht om vervolgens Z oefeningen te doen! met pijn in mijn hard heb ik hem moeten verkopen. En logisch na moeten denken. Maar zoals het nu is geloof ik niet dat je dat doet. Zoals ik al zei ga op zoek naar een D of E pony ;) daar heb je veel meer aan!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:43

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:44

melissaxx94 schreef:
Ik heb mijn pony moeten verkopen omdat ik bang was dat ie iets aan z'n rug kreeg door mijn lengte en gewicht om vervolgens Z oefeningen te doen! met pijn in mijn hard heb ik hem moeten verkopen. En logisch na moeten denken. Maar zoals het nu is geloof ik niet dat je dat doet. Zoals ik al zei ga op zoek naar een D of E pony ;) daar heb je veel meer aan!

Ik ga niet op zoek naar een andere ;) De eigenaresse koopt misschien binnenkort een grote pony waari k ook af en toe op mag rijden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:45

annetjelyy schreef:

Dan denk ik dat je hier eerst mee aan de slag moet gaan.
Je vertrouwt de pony wel maar je bent bang dat hij je schopt. Eigenlijk vetrouw je de pony dus niet helemaal.. Dat geeft niet, ik hou er ook niet van om geschopt te worden. Slaat hij met zijn voorbenen?
Denk er aan dat je bij een hengst nooit VOOR hem gaat lopen! Hengsten stijgeren en maaien mmet de voorbenen of springen op je nek! Laat hem dus naast je lopen en neem desnoods een klein zweepje mee. Een hengst is geen merrie, hij heeft een leider nodig. Dat wil niet zeggen dat je hem moet afbeulen, maar je moet wel consequent zijn!
Ik zal een topic voor je zoeken waar je misschien iets aan hebt ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:45

Paard kan van zichzelf zwemmen maar niet elk dier is dol op water. Dat moet je dus even aftasten en misschien samen overwinnen.

Het dier in kwestie is een hengst?
Zorg dan dat je heel consequent met m omgaat. Bijten en slaan is uit den boze en mag je hard afstraffen! Probeer zijn vertrouwen en respect te winnen en dan heb je een maat je voor het leven :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:47

annetjelyy schreef:
Ik ben blij dat ik eindelijk een verzorgpony heb.
je wilt niet weten hoe --- ik me voelde na de allerliefste verzorgpony.

Ik werk me hier iedere dag uit de naad om 4 shetten te onderhouden, te verzorgen en te trainen. Zonder dat ik er op rijdt overigens!
Waarom moet er persé op gereden worden?! er zijn zat paarden, groot of klein, die niet gereden worden. Denk je dat dat ze gelukkiger maakt, als er iedere keer een mens een rondje op hun rug komt hobbelen? Ze vinden het misschien wel leuk ja, maar nodig? Nee hoor. Wij mensen vinden het nodig om rondjes te hobbelen. Als het jou alleen maar om het rijden gaat; ga naar een manege en daar kun je zoveel hobbelen als je wilt, vaak hoef je niet eens te poetsen of op te zadelen, huppa het paard op en huppa weer naar huis.

Zoek een grotere verzorgpony waar je wél op past zodat je er op kan rijden, of neem deze aan en ga er andere leuke dingen mee doen. De toon die jij aanslaat mag wel even heel wat minder; jij bent degene die hier advies vraagt en daar reageren wij netjes op. Puur omdat wij zeggen dat jij toch écht niet meer op die pony past, moeten wij je maar even uitgebreid op een bordje allerlei mogelijkheden presenteren, vertellen hoe je VD doet, waar je een klein kindje kan vinden en waar je goede begeleiding kan geven?

Nou goed, er is meer mogelijk met kleine pony's dan rijden, véel meer! Fietsen, wandelen, longeren, dubbele longe, lange lijnen (ja zelfs wedstrijdjes dressuur aan de lange lijnen, nét alsof je er op zit) vrijspringen, vrijheidsdressuur (koop boeken en zoek op inet, we zijn geen levende zoekmachine's), zwemmen in de zomer, mennen etc. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:47

http://www.bokt.nl/wiki/Zwemmen
@Jocyie: Jeetje, doe rustig...Meisje is nog maar 14...

Toen ik 14 was, wilde ik ook maar al te graag rijden hoor. TS neemt nu toch alle adviezen aan? Eigenaresse gaat een grotere pony kopen, zodat ze daar op kan rijden. Probleem opgelost toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:48

Ieder paard kan zwemmen idd, de éne neem je voor de eerste keer mee en springt er vol enthousiasme in, splenst met z'n benen in het water en krijg je er bijna niet meer uit, zo leuk vinden ze het.

De ander vind water erg eng en krijg je er niet zomaar in. Dat zijn dingen, die moet je gewoon uitproberen en ze er rustig aan laten wennen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:52

Aideen schreef:

Toen ik 14 was, wilde ik ook maar al te graag rijden hoor. TS neemt nu toch alle adviezen aan? Eigenaresse gaat een grotere pony kopen, zodat ze daar op kan rijden. Probleem opgelost toch?

Als je even terug leest hoe ze iedere x reageerde als iemand zijn of haar mening gaf!
dan kan ze 14 zijn maar er zijn ook kinderen van 14 met een veelste grote mond op deze wereld.
als je vraagt om advies accepteer dat dan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:53

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:53

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag verzoeken om met respect en geduld op elkaar te blijven reageren. Zo bereik je het meest en blijft de sfeer in het topic ook prettig. Houd rekening met elkaars leeftijd en verschil in ervaring en opvattingen. Alvast bedankt!

annetjelyy, wanneer je een topic opent wordt er vanuit gegaan dat je luistert naar de adviezen die worden gegeven en dat je daar op een prettige manier op reageert. Ook aan jou dus het verzoek om het hier vriendelijk en leesbaar te houden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:54

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:54

Ik vertrouw de pony 100 % ik heb hem binnen 1 dag kusjes geleert en deed het bitje in zonder moeite .... we zijn nu bezig met longeren waarbij nog iemand met een touw naast loopt en hij redelijk goed op pakt... Ik wil sommige mensen hen reactie's bedanken.... ik ga geen namen noemen mensen weet zelf wel wat ik bedoel denk ik.... Voor tips enzovoort mailt me gerust... en ik hoef niet perse te rijden , ik heb enkele maandjes een shet verzorgt (die was al ingereden) en toen gaf ik kinderen les of ik wandelde door het dorpje.... Echt mensen (sommige(a)) bedankt! <3

Ruby1995

Re: Shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:55

Oja wilt iemand met me mailen (emailadres) over shetlanders en zo voort die meningen wilt delen .. ik beloof vriendelijk te doen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:55

Zonet verdedigde jezelf nog flink om het feit dat je je pony wel wou inrijden :)
Nougoed, fijn dat je inziet dat er ook andere leuke dingen zijn om te doen met je paard! :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:56

Aideen schreef:

Meisje is oud en wijs genoeg om op een normale manier te praten; mijn buurmeisje is net 15 geworden en die zou nooit maar dan ook nooit zo'n grote mond opzetten terwijl ze zélf om advies vraagt.
Volgens mij blijf ik aardig rustig ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:58

JoyCiej007 schreef:
Aideen schreef:

Meisje is oud en wijs genoeg om op een normale manier te praten; mijn buurmeisje is net 15 geworden en die zou nooit maar dan ook nooit zo'n grote mond opzetten terwijl ze zélf om advies vraagt.
Volgens mij blijf ik aardig rustig ;)

Het is hier toch geen discussie over mijn mond , ik heb inderdaad net niet zo vriendelijk gedaan maar ik ken echt wel veel ergere mensen bedenken.
en ja soms ben ik een beetje in de war.