Shetlanders in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 03:03

Hm dan pas ik misschien ook nog wel op mijn pony van 1.15 met mn 1.63 :P
Ziet er leuk uit die shetjes zo!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:44

Jullie boffen echt met die kleine ruitertjes.
Bij mij in de buurt zit jammer genoeg niet heel veel talent, is er wel 1 die het goed kan, maar die durft niet |(

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:20

Mag ik ook meedoen met een shet x dartmoor? O:) Ik start Oriontje tussen de paarden en we zijn nu L1+5. Laatst nog met 210 punten naar huis gegaan, dus het gaat best goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:42

neinie schreef:
Mag ik ook meedoen met een shet x dartmoor? O:) Ik start Oriontje tussen de paarden en we zijn nu L1+5. Laatst nog met 210 punten naar huis gegaan, dus het gaat best goed :D

Leuk beestje :j
Om eerlijk te zijn vind ik wel dat je er iets te groot voor aan het worden bent :)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:49

Dat snap ik, ik ben idd aan de (te) grote kant, maar groter dan dit wordt ik niet hoor ;) (ben 23) Ik weet dat het plaatje niet helemaal klopt en ik had me dan ook al klaargemaakt voor flink veel commentaar op wedstrijden, maar dat heb ik nooit gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:54

neinie schreef:
Dat snap ik, ik ben idd aan de (te) grote kant, maar groter dan dit wordt ik niet hoor ;) (ben 23) Ik weet dat het plaatje niet helemaal klopt en ik had me dan ook al klaargemaakt voor flink veel commentaar op wedstrijden, maar dat heb ik nooit gehad :)

Ach vandaar :D
Gelukkig dan, dan kan het nog wel :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:00

Echt helemaal passend is ook lastig op een shet.
Zolang je niet te zwaar bent en goed meezit kunnen ze het volgens mij prima hebben.
Elke pony is ook weer anders, dus de ene combi kan wel en de andere misschien niet.

Maar ik zie shets altijd graag onder het zadel.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:01

MisticRider schreef:
mijn grote shet liep M dressuur met winst (onder het zadel), shetlanders zijn (vaak) slim atletisch en vaak werkwillig! mijn shet vindt het ook nog eens super (rijd nu alleen nogmaar een beetje onderling) hij vindt dressuur nog het leukst, maar springen ook. zoek momenteel een ruitertje met spring ambitie want dat vind hij geweldig dus als er iemand hier kijkt? SPRING RUITER GEZOCHT mag best een flinke ruiter zijn want hij is 1.11 groot en kan wel wat hebben

Die heb ik wel voor je maar volgens mij wonen we niet op redelijke afstand van elkaar (Haarlem, NH). Hier moeilijk aan te komen, schetjes of a/b pony's waar je mee zou kunnen starten. Naast onze haflinger kunnen we er financieel gezien geen tweede pony op na houden. Terwijl de jongste van net 11 nog in de shet-fase zit. Nu mag ze aankomende week (na een zoektocht van een jaar) beginnen met een kleine shet door te rijden, kent nog niets, kind is hélémaal gelukkig. Ze is erg fanatiek, gaat ook lessen en wil over een maand of 3 in de B-starten. Ze gaat ook met de haflinger starten.

Fayenna1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:24

mijn shet kan ook heel mooi lopen , alleen ik word er te groot voor..
ps. mooie shet is dat zeg!!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:17

leuk topic! :)
2 van mijn shetten kunnen ontzettend leuk lopen, hier trainen we ze ook mee maar helaas kunnen we ze nooit laten starten, hoe graag we dat ook zouden willen. ;(
ze staan 24/7 buiten in een weide, het rijden is gewoon goed mogelijk, de spullen hebben ook, maar we rijden geen lessen etc.
die kunnen wel gegeven worden & af en toe ook, niet vast. ;)
de kleinste heeft ookwel zo gereden, maar dat is het zelfde verhaal /\
helaas word het meisje dat ze dressuurmatig reed te groot, maar er rijd soms een kleine uk op, wat ook erg goed gaat helaas geen foto's van..

de kleinste met meisje die er weleens op rijd, ze zeggen dat ze 'te groot' is, shet heeft er geen probleem mee & een klein ruitertje kan ik niet vinden aangezien ze 80cm hoog is. :o
ze lijkt heel erg op de voorhand te lopen, foto is scheef genomen naar links, vandaar. :)
was eff de beste foto die ik had, zou een keer betere maken. :o
Afbeelding

noukiie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:55

hoe groot is jou zadeltje op dat shet :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:31

noukiie92 schreef:
hoe groot is jou zadeltje op dat shet :D

mijne? :o
ik heb eerlijk gezegd geen idee,denk zo'n 10" 12"of 14" ??
ik heb er nu een ander opliggen, pannekoekjes of pinnocio's waren het niet voor mij. ;)
nu ligt er een goeie vzh/dressuur op van 13,5". :)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:38

Af en toe rijd er ook een meisje op Dinkey. Ik zou het echt geweldig vinden als ze wedstrijden ging rijden.
Maar het zit er denk ik niet in. Yindra is ontzettend onzeker over alles en ze rijd niet op een manege.
Dus geen ambities helaas! ;)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:52

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:54

Je merkt wel dat het toch vooral de Shetlanders boven de 1m. zijn in de dressuur. :D

Ik heb ook een ruitertje voor mijn Shet, alleen rijden ze nog geen wedstrijden, maar gewoon lekker in de bak oefenen en buitenritjes maken. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ophelia (de shet) is 0.96cm. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:52

blijft er leuk uitzien Taat_ :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:07

Leuke combi hierboven :)
Ik denk ook wel dat het komt dat het vooral de grotere zijn die dressuurmatig worden bereden omdat bij de kleintjes de ruitertjes er helemáál snel zijn afgegroeid voordat ze een beetje kunnen rijden en het meer bij hobbelen blijft..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:54

inderdaad, bij mij lukt het al niet om voor m'n grootste (1.05) een fatsoenlijk bijrijdertje te vinden. :oo
dan passen ze meestal nogwel, maar dan is het rijden weer niets..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 02:39

dat is inderdaad het grootste drama, tegen de tijd dat het ruitertje leuk kan rijden, zijn ze er te groot voor :=
hier gelukkig voor m'n ruin van 88 cm een nieuwe aanwas. ruitertje van 8 begint toch te groot ervoor te worden, verwacht dat die nog 6 maand erop kan, en dan stopt het.
maar heb nu ook een meiske van 6 jaar oud die er werkelijk perfect oppast en al kan rijden ( stap, draf, galop en springen), dus ik heb geluk dit keer :=

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:18

Hier ook een bereden Shet van 96 cm. Pony rijd niet wedstrijden maar lekker in de bak zijn we bezig met het aanleren van de basishulpen, wie weet ooit nog eens op wedstrijd.. Alles kan hij is pas 4! :)

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:42

Leuk om te zijn dat er toch nog zoveel mensen actief zijn met shetlanders in de sport!!
Ik heb zelf al 6 jaar een vos shetlander(tara) en ik men daar mee. Ik heb sinds 3 weken nu nog een shet erbij een vos bonte (shelby) en wil graag 2 span starten maar hij moet nog alles leren.
Met tara (vos shet) heb ik ook al een keer een L proefje gedaan en had gelijk 191 punten maar dit was een onderlinge wedstrijd.
Zijn er nog mensen die nuttige tips hebben om shetlanders goed in conditie te houden ook met slecht weer?

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:56

Sas, langs de fiets!?

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:37

Samen gaan joggen :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:16

wat een leuke shettiess, het is jammer dat ik te groot ben, anders had ik geen paard van ong 1.74 genomen maar een lief klein schattige shetlander (ben 12 morgen 13)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:00

Ik heb al een meisje, maar die is nog wat te jong. Nog even, en ze gaan mee doen met manifestatie. Meisje is bijna 4 :D