Meer bokkers met alleen een shetlanders/shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjegek

Re: Meer bokkers met alleen een shetlanders/shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:28

ik heb een minishet van 4, en een ouwe haf die met pensioen is, kan ik dus ook niks mee.
maar hou dolveel van mn lieve knuffelshetje :P

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:25

Ik heb een shetlander van 92-95 cm
ik rij er wel nog op, maar binnenkort er toch mee stoppen, wil dan sparen voor een koetsje, wil zeker mennen met haar, voor de rest doen we ook leuke dingen smaen enz.
ze is nu 13

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:50

ik verzorg 3 shetlanders, helemaal gek op ze. :o
mag ze beschouwen als eigen, heb er verschrikkelijk veel spullen voor & wil er later zeker ook eentje kopen.
ik rijd 1x per week op een manege, maar dit is meer omdat ik zelf nooit heel lang heb gereden & ik er nog veel van kan leren. :o (nee ik rijd geen beginner ofz, maar niet vanaf heel jongs af aan ;) )

ellen_popey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:34

Ik heb ook alleen een shetlander. Heb hem op de manege staan. Daar rij ik wat manegepaardjes, die te druk zijn voor de lessen. Ben echt heel erg blij met mijn shetje, en zal hem ook nooit weer weg doen. Ook al kan ik nog weinig met hem. Ga hem nu beleren voor de kar. En als ik ooit een huisje met land heb, wil ik er wel wat shetjes bij.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:56

he ik ben sinds kort ook paardloos,maar niet shetloos.
ik heb dus nu alleen nog twee shetjes gijsje en nodin een appietje.
en ik vind het eigelijk wel fijn zo

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:39

Ik heb ruim anderhalf jaar een mini shetlander gehad. Echt een geweldig paardje op zak voormaat :))
Ik wilde haar echt niet inruilen, we hebben iedere dag de grootste lol gehad. Ze stond op een stal in een kudde van 10 shetlanders, samen met het meisje dat daar verzorgde hebben we de leukste avonturen gehad met de shetlanders.
Helaas is ze inmiddels overleden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:16

ik heb sinds 1,5 week een shet merrie van 10 jaar en 95 cm en afgelopen zondag is haar zoontje van 8 mnd ook bij mij komen wonen. Nu heeft mn shette meisje tenminste een vriendje om mee te spelen. Ze staan op een pensionstal waar ze overdag in de paddock staan maar daar kon ze onder de draad door dus stonds ze in dr eentje in de longeerbak, vandaar dat ik haar zoontje er ook bij genomen heb. Is een leuk ding met karakter, maar word over 1 a 2 mnd wel geruint. Mn rijpony heb ik vorige week (1 dag voor mn shet merrie kwam) verkocht.
Met Browney (shetmerrie) gaat mn zoontje rijden ohz en ik wil haar voor de kar gaan beleren. Ben nu bezig met longeren en stemcommando's bijbrengen want die kende ze niet en ze was wat sloom aangelegd, maar gaat nu na 5 x longeren echt met sprongen vooruit. Muffin (haar zoontje) die mag eerst lekker uitgroeien tot een grote vent, wel ben ik hem nu aan het leren te borstelen en meelopen aan het halster en leren vast te staan als dat allemaal goed gaat begin ik met de voetjes optillen enzo, als hij 2,5 a 3 jaar is ga ik rustig aan met tuig en rechte lijnen lopen aan het tuig beginnen. maar eerst moet ie nog maar even lekekr groeien.

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:33

Heb sinds vorig weekend twee super leuke shetlandermerries.
Het zijn halfzusjes en hebben altijd bij elkaar gelopen. Een super leuk span!!!
Heb op dit moment mijn paard te koop staan om volledig op shetlanders over te stappen. Heb altijd chronisch tijdgebrek om te gaan rijden. De shetlanders komen aan huis te staan (weiland is in de maak). Dus lekker ideaal. Het is de bedoeling dat ik met ze ga mennen. Spannend! Maar lijkt mij heel erg leuk.

De beslissing om definitief te stoppen met rijden is heel moeilijk dus ik hoop dat de shetjes mij er door heen gaan helpen.

Zijn er meer die definitief gestopt zijn met rijden en overgestapt zijn op de shets?

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 01:20

ik heb alleen een shet merrie, en een welsh hengst met mijn vriend.

maar beide te klein om te rijden zeg maar.

de shet fok ik een beetje mee, longeren, wandelen, poetsen, zitten soms kleine kinderen op, en wordt betuigd dit jaar

de welsh wordt ook beleerd voor de wagen

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:54

Wij hebben 4 shetlandhengstjes, waarvan ik Storm voor de wagen heb.
De andere 3 heeft mijn man als tweespan met reserve voor de wagen, de ploeg en voor het houtslepen.
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met paardrijden omdat ik last had van mijn rug en ben toen begonnen met mennen met een 3 jarig hengstje (Storm).
Sinds februari 2009 heb ik een startkaart voor hem en het loopt super.
Als we nog 3 winstpunten halen in de dressuur en voor de vaardigheid mogen we over naar klasse M.
Volgende week zaterdag mogen Storm en ik starten in het districtskampioenschap voor de L-dressuur pony's in mendistrict oost en mijn man start daar met zijn tweespan L-vaardigheid.
De shetlanders doen dus zeker niet onder voor "sportpony's".

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:57

tamara45 schreef:
Heb sinds vorig weekend twee super leuke shetlandermerries.
Het zijn halfzusjes en hebben altijd bij elkaar gelopen. Een super leuk span!!!
Heb op dit moment mijn paard te koop staan om volledig op shetlanders over te stappen. Heb altijd chronisch tijdgebrek om te gaan rijden. De shetlanders komen aan huis te staan (weiland is in de maak). Dus lekker ideaal. Het is de bedoeling dat ik met ze ga mennen. Spannend! Maar lijkt mij heel erg leuk.

De beslissing om definitief te stoppen met rijden is heel moeilijk dus ik hoop dat de shetjes mij er door heen gaan helpen.

Zijn er meer die definitief gestopt zijn met rijden en overgestapt zijn op de shets?

Ik heb momenteel ook mijn D pony tekoop staan om definitief over te stappen op shetlanders. Ik ga er dan mee fokken en evt. mennen :)

BIRTHExDARCO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:30

Ik heb ook alleen maar een shet :D
K ga nu met vrijheidsdressuur beginnen.
Maar 'k heb ook een verzorgpaard in de manege

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:05

Joepie!!!
Districtskampioen indoor L-dressuur enkelspan pony (mendistrict oost).
Je hoeft dus geen luxe sportpony te hebben om te winnen, een shetlander doet het ook.

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:29

Ik heb 15 jaar geleden al gekozen voor de shet. Reed toen nog wel onder het zadel op een Welsh Cob, maar toen werd mijn toenmalige pony 3 en ben ik aangespannen gaan rijden en had ik geen tijd meer om ook nog een pony er bij te rijden. Nooit spijt van gehad.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:58

Op het moment alleen shetjes omdat ik voorlopig nog niet kan rijden door lichamelijke klachten van mijn kant.
En met een shet heb je toch wat op stal staan & ben je lekker in de weer. :o
En ze gaan ook echt niet meer weg!
Heb ik gelijk een maatje voor mn toekomstige paardje :j

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:35

Ik heb een shetlander van ong. 1.15 M. ;)