Wat/ wanneer teveel voor 2.5 jarige shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:25

loveidefix schreef:
Weetje, dat vind ik gewoon een kak opmerking. Dit forum is niet voor zulkie perfecte mensjes zoals jij (ja, sorry hoor), als jij het niet kan hebben dat iemand anders zijn mening over iets geeft die iets minder lang in de paarden wereld zit, dan schiet dit forum ook niet op. Ik had nergens gelezen dat dat paard met witte oogen panisch acteruit ging. Ik had gelezen dat hij het eng vond, en dan vondt ik mijn tips van rustig het bit laten zien (want jaja, dat heeft mevrouwe er natuurlijk niet bij gezet) en dan als ze het niet eng meer vinden laten ruiken (stond er ook) en dan in doen zonder hoofdstel. Maar op dit forum zitten zou eenmaal ook wat minder perfecte mensjes.

Wat jij hier zegt, zegt helaas meer over jou dan over mij :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:28

Sappos schreef:
Nou sorry hoor maar als het om mijn pony's gaat ben ik heel perfectionistisch, dat het jou nou allemaal niet zo uitmaakt...Ik wil het beste voor mijn dieren en alles wat ik met ze doe is over nagedacht. Ik sta altijd open voor advies en kritiek maar uiteindelijk zoek ik de manier die bij mij én mijn pony's past.

Bij de ene kan ik zeggen ja steigeren is aanstellerij en bij de ander kan het angst zijn, het ligt aan de situatie.

Ik ben het met Joyce eens dat er te makkelijk over situaties gedacht wordt. Paard en veiligheid staan bovenaan.

Het is niet dat jij jong bent ofzo maar gewoon dat jij je argumenten NIET kan onderbouwen. Je zegt het gewoon en als wij dingen zeggen die niet in jouw straatje passen zijn het kakopmerkingen en zijn wij perfecte mensjes. Beetje krom (en offtopic!!)

Ja, nu ga je het zelf weer verdraaien. Ook lekker makkelijk. Ik had het per slot van rekening helemaal niet over jou.
Ik kan mijn mening volgens mij best aardig onderbouwen voor mijn niveou, maar mischien niet goed genoeg voor jullie?
Maar dit : Het is niet dat jij jong bent ofzo maar gewoon dat jij je argumenten NIET kan onderbouwen. Vind ik dus gewoon een kak (aangezien ik geen andere woord kan gebruiken) uitspraak! je helpt me er niets mee en boort me er allleen de grond mee in. Nee dat is lekker onderbouwt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:29

JoyCiej007 schreef:
loveidefix schreef:
Weetje, dat vind ik gewoon een kak opmerking. Dit forum is niet voor zulkie perfecte mensjes zoals jij (ja, sorry hoor), als jij het niet kan hebben dat iemand anders zijn mening over iets geeft die iets minder lang in de paarden wereld zit, dan schiet dit forum ook niet op. Ik had nergens gelezen dat dat paard met witte oogen panisch acteruit ging. Ik had gelezen dat hij het eng vond, en dan vondt ik mijn tips van rustig het bit laten zien (want jaja, dat heeft mevrouwe er natuurlijk niet bij gezet) en dan als ze het niet eng meer vinden laten ruiken (stond er ook) en dan in doen zonder hoofdstel. Maar op dit forum zitten zou eenmaal ook wat minder perfecte mensjes.

Wat jij hier zegt, zegt helaas meer over jou dan over mij :')

Wat is dat nou weer voor opmerking? Echt meennnn.... met jou valt gewoon niet te praten.
Echt heel sneu hoor, maargoed. Als jij zo een gesprek voert, dan hoef ik niet meer met jou te praten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:31

Wat hebben argumenten voor nut als jij niet kan betogen WAAROM?!

Nou ik vind dat ik best op mijn pony van 90 cm kan zitten...Waarom? Nou dat maakt toch helemaal niet uit, het is zo dat ik het vind :\ Hoe krom ben je dna bezig.

Houd je mond maar en laat het praten maar over aan mensen die wel verstand van zaken hebben %)

Sappos

Re: Wat/ wanneer teveel voor 2.5 jarige shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:33

Afbeelding

Okay voila ik heb mijn zegje gedaan.

Longeren met 2,5-jarigen? Liever niet wil je het per se? Dan met mate

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:34

Je kunt de argumenten toch ook niet onderbouwen, behalve met een opmerking over indianen en wolven, dat is geen onderbouwing. Komen met het verhaal over groeischijven is dat wel, dat zijn namelijk feiten over hoe het werkt.

Je hoeft ook niet perfect te zijn, maar als er iemand is met meer ervaring, die zich ook nog eens meer heeft verdiept in het hele verhaal eromheen, dan kan het geen kwaad om iets aan te nemen in plaats van er alleen maar tegenin gaan.

Ik heb trouwens je filmpjes bekeken en het is gelukkig niet zo hoog, dus dat stelt me al iets meer gerust, maar het blijft beter om het niet te doen. Dat andere kleine beestje had hogere sprongen, dat vind ik persoonlijk onverantwoorder, maar dat heb ik eerder al eens gezegd.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:35

Maar Hippolyte dat vind ik niet erg, dat is jouw mening, die kan jij onderbouwen. Zo laat ik liever los springen dan longeren maar de meesten hier kunnen gewoon een gezonde discussie voeren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:36

loveidefix schreef:
Sappos schreef:
Nou sorry hoor maar als het om mijn pony's gaat ben ik heel perfectionistisch, dat het jou nou allemaal niet zo uitmaakt...Ik wil het beste voor mijn dieren en alles wat ik met ze doe is over nagedacht. Ik sta altijd open voor advies en kritiek maar uiteindelijk zoek ik de manier die bij mij én mijn pony's past.

Bij de ene kan ik zeggen ja steigeren is aanstellerij en bij de ander kan het angst zijn, het ligt aan de situatie.

Ik ben het met Joyce eens dat er te makkelijk over situaties gedacht wordt. Paard en veiligheid staan bovenaan.

Het is niet dat jij jong bent ofzo maar gewoon dat jij je argumenten NIET kan onderbouwen. Je zegt het gewoon en als wij dingen zeggen die niet in jouw straatje passen zijn het kakopmerkingen en zijn wij perfecte mensjes. Beetje krom (en offtopic!!)

Ja, nu ga je het zelf weer verdraaien. Ook lekker makkelijk. Ik had het per slot van rekening helemaal niet over jou.
Ik kan mijn mening volgens mij best aardig onderbouwen voor mijn niveou, maar mischien niet goed genoeg voor jullie?
Maar dit : Het is niet dat jij jong bent ofzo maar gewoon dat jij je argumenten NIET kan onderbouwen. Vind ik dus gewoon een kak (aangezien ik geen andere woord kan gebruiken) uitspraak! je helpt me er niets mee en boort me er allleen de grond mee in. Nee dat is lekker onderbouwt

Wat is er kak aan je stellingen kunnen onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek? Wat is er kak aan uit kunnen leggen waarom je iets doet, ipv alleen te zeggen DAT je het doet.

Het wild is hier op bokt altijd een doem uitspraak (als je bijvoorbeeld het begrip natuurlijke behoeftes probeerd uit te leggen) 'want onze paarden zijn niet wild meer'. Maar het wild doet het wel heel erg goed als je je 2,5 jarige wil laten springen, want dan springen ze in het wild wel over een meter heen.

Goed zelfs al ZOUDEN de paarden 'in het wild' een wolf tegenkomen, en al zouden ze dan perse over een hindernis heen moeten, dan nog is het niet goed voor ze.

Daarbij vergeet je een paar kleine puntkes:
1)Een wild paard staat eigenlijk altijd op een vlakte, een wolf leeft in het bos
2)Een wild paard zal altijd proberen een modelijke hindernis te verwijderen
3)Waar haal jij 'in het wild' op een vlakte in hemelsnaam een hindernis van een meter vandaan?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:38

Sappos schreef:
http://i14.photobucket.com/albums/a344/Sappos/horseskeleton2.jpg

Okay voila ik heb mijn zegje gedaan.

Longeren met 2,5-jarigen? Liever niet wil je het per se? Dan met mate

Dankjedankje, die was ik nou kwijt.
Niet dat dat loveidefix wat zal zeggen; want ach die wolven die kunnen altijd nog om de hoek komen kijken he.... _O-
Loveidefix; ik ben zeker niet perfect nee, maar ik ben blijkbaar niet de enige die vind dat er aan jou manier van argumenteren en discussieren best wat schort.
Als jij logisch en bewezen materiaal hebt dat je een 2 jarige prima kan longeren etc. dan hoor ik dat erg graag, dat zou namelijk baanbrekend zijn dus dan wil ik natuurlijk graag de eer van een primeur.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 12-11-09 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:39

Vjestagirl schreef:
Daarbij vergeet je een paar kleine puntkes:
1)Een wild paard staat eigenlijk altijd op een vlakte, een wolf leeft in het bos
2)Een wild paard zal altijd proberen een modelijke hindernis te verwijderen
3)Waar haal jij 'in het wild' op een vlakte in hemelsnaam een hindernis van een meter vandaan?

_O- _O- _O-

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:46

@ punt 3...Dat zat ik me ook al af te vragen _O-! Moet ook zeggen dat ik een veulen van een half jaar oud nog nooit zo hoog heb zien springen....

@sappos, oh dat was jij, ik was het even kwijt :+, wat je uiteindelijk doet moet je ook zelf weten, maar als je inderdaad ergens iets in een topic zet dan kun je reacties daarop verwachten. Ik kan er ook wel inkomen dat je liever dat doet dan longeren, hoewel ik het beiden liever niet zou doen.
Ik heb momenteel ook een shetje onder mijn hoede, die ik uiteindelijk wil gaan inrijden (niet zelf natuurlijk) en ik kwam er laatst achter dat ie pas 4 jaar was (ik dacht zelf aan 5, dus zat er niet ver naast), maar als had gebleken dat ie pas 3 was geweest, dan zou ik 'm mooi nog een jaartje hebben laten staan. Wel wat dingetjes met haar doen, maar niet rijden of onnodig belasten.

Verschil is natuurlijk ook de leeftijd, als je iets ouder bent dan leer je toch (soms) ook anders discussiëren (uitzonderingen daargelaten).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:48

@Hyppolyye. Snap dat dan. Dan moet je een WOLF erbij zetten.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:53

zou een plaatje ook helpen? Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:53

Vjestagirl schreef:
@Hyppolyye. Snap dat dan. Dan moet je een WOLF erbij zetten.

:') _O- ja óf je laat de pony die wolf aanvallen......... kan ook handig zijn in het wild, draaien we de rollen gewoon om.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:55

Ik kan die van mij dus echt al zo naar voren zien denderen 'hee dat is leuk, daar kan je op stampen'!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:59

Kill en attack richard!!!! _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:04

ach jongens kom op, hoe oud zijn jullie nou? laat elkaar gewoon lekker in hun waarde,ga niet iemand afkraken en aanvallen omdat diegene het anders doet als hoe jij het gedaan zou hebben. Per slot van rekening heeft een buitenstaander gewoon niks te vertellen over de paard van een ander,wilt iemand met 1 jaar zijn paard inrijden,moet diegene dat vooral doen. Dan kun je op een normale manier uitleggen dat het alles behalve goed is, maar wat de eigenaar uiteindelijk doet hebben we niks mee te maken.

Ontopic:
Ik vind niet dat je de shet overvraagt hoor, eens in de zoveel tijd een klein sprongetje zie ik geen kwaad in, mits de pony het leuk en niet te moeilijk vind, niet dat je hem achterna moet rennen om hem eroverheen te krijgen. Elke dag wandelen hoeft ook niet saai te zijn hoor! :D Maar wat je ook kan doen is zo'n enorme bal kopen en daarmee gaan spelen, ik ken toevallig paarden die het helemaal geweldig vinden om achter die bal aan te gaan! Ook 1-2 keer in de week 10 minuten longeren zie ik geen problemen in, zolang je maar onthoud dat jij voor je pony moet beslissen wat teveel wordt, doe het op een speelse manier, niet echt 'werken' maar vooral bezig zijn met het reageren op je stem en belonen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:12

nikilover schreef:
ach jongens kom op, hoe oud zijn jullie nou? laat elkaar gewoon lekker in hun waarde,ga niet iemand afkraken en aanvallen omdat diegene het anders doet als hoe jij het gedaan zou hebben. Per slot van rekening heeft een buitenstaander gewoon niks te vertellen over de paard van een ander,wilt iemand met 1 jaar zijn paard inrijden,moet diegene dat vooral doen. Dan kun je op een normale manier uitleggen dat het alles behalve goed is, maar wat de eigenaar uiteindelijk doet hebben we niks mee te maken.

Ze is 15 dus zou ook op een normale manier moeten kunnen discussieren. Niemand valt iemand anders aan omdat die persoon het toevallig anders doet. Het gaat vooral om de manier van argumenteren; als iemand stelt dat je op een jonge leeftijd prima kan longeren/springen en weet ik veel wat, dan mag diegene dat ook wel goed onderbouwen, aangezien zij stelt dat ze gelijk heeft, maar totaal geen argumenten heeft om dat mee te onderbouwen.

Ik kan dan ook vanalles beweren en heel stellig zeggen dat iedereen ongelijk heeft, maar ik alles beter weet, maar als ik dat niet goed kan onderbouwen, dan heeft dat toch geen zin???

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:19

en we mogen toch best even een flauw grapje maken, kom op hoor, we zijn niet van suiker.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:34

joyciej007 (Wat een naam als je dat moet overnemen :') ) Daar heb je helemaal gelijk in!

hyppolyte: Wat voor jullie een grapje is kan voor een 15-jarige hard en anders aankomen ;) jullie bedoelen het zeer waarschijnlijk helemaaL niet gemeen, maar zo kan het voor haar wel overkomen,snapje?

*pfft barts van de koppijn dus ik ga nu slapen*
edit:typfoutje

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:59

Niet dat ze 15 is maar dat ze wolven en indianen erbij moet halen om haar verhaal te laten kloppen maakt het nogal geestig.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:21

Longeren en springen onder de drie jaar is not done bij mij. De knieschrijven zijn dan nog niet dicht en vooral longeren hoe kort dan ook is naar mijn mening een veel te grote belasting.

Daarnaast die paar maanden extra wachten tot ze 3 zijn maakt naar mijn mening ook niks uit.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:24

Zeg dat maar tegen de jury op de hengstenkeuring ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:19

Wat heeft een jury op een HK daar nou mee te maken?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:21

Daar kan je niet aankomen dat je je pony niet getraind hebt omdat hij te jong is. Daar willen ze zelfs de 2-jarigen al in vol ornaat, gespierd en alles zien...Helaas...
Ik denk dat longeren en vrijspringen (balkjes lopen) heel goed bij kan dragen aan de training dus ik zal dat ook zeker meepakken voor de HK.