[H]welke hengst op deze shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:56

jolandje schreef:
Vanneke schreef:
Moest ik een schimmel hebben, zou kleur nu niet echt het belangrijkste zijn. En meer kijken naar type, beweging en dergelijke. Je hebt namelijk toch 50 procent kans dat het veulen helemaal wit zal worden na verloop van tijd, net zoals de moeder. ;)

is dat altijd zo? dat schimmel of schimmelbontjes altijd schimmel doorgeven? mijn celine is vos schimmelbont, maakt de kleur van de hengst dan nog wat uit?

Neen hoor, ze geven het niet altijd door. Je hebt 50 procent kans dat ze het doorgeven. En de ander 50 % kan je dus een niet schimmeltje hebben, die zijn mooie kleur behoudt. ;) Schimmel heeft natuurlijk ook wel zijn charmes. Deze zomer had ik Lola op bezoek voor mijn hengst Silverado. Lola heeft dezelfde schimmel bonte kleur als jouw merrie, ik vond het echt ook een mooie kleur, die paste bij haar.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:56

haha, ja anna en ik denken dat lola en celine best eens zusjes kunnen zijn, er zit precies een jaar verschil in leeftijd en ze lijken erg veel op elkaar, maar ja , bij beiden is de afstamming onbekend :(:)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 03:53

Carlos is een superleuke palominobonte hengst!
Hij heeft ook nog is een super karakter voor meer info kijk op:
http://mirandasminis.intropagina.nl/hengsten.html
Het is een betrouwelijke bron!
Dit is het stukje dat op de site staat!:

Carlos: Carlos valt behalve door zijn stoere verschijning en goed gebouwde lichaam op door zijn bijzondere, palominobonte kleur. Tel daarbij op een flinke bos witte manen, een lief karakter en een mooi stamboekpapier en je weet dat je met iets bijzonders te maken hebt. Carlos is slechts 82 cm hoog, kan prima in een kudde lopen en dekt en bevrucht super. Zijn vader is de vosbonte Emergente, en zijn moeder de palomino Helawi's Golden Pearl. Zijn moeders vader is Birling Golden Boy.

Ik denk dat je dan een palomino bont ponytje krijgt met meer wit!
Xxx Femke

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 04:25

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:04

karlijntju86 schreef:
Kijk daar kun je wat mee!! Afbeelding
en deze is wel heel erg leuk hoor!!
ook een wat 'fijner' type (omdat ik ergens iets over welsh las..;-))

en laat deze hengst nou net welshbloed voeren ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:38

Heb voor aankomend jaar (mits hij goedgekeurd wordt) een leuke palomino hengst ter dekking staan. Halve Amerikaan, 90 cm hoog en zeer ruime bewegingen. Vader is Timber Ridges Color Broker.

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer informatie/foto's moet je maar even pbtje sturen als je geinteresseerd bent. ;)