Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xElienx schreef:zet je ze dan ook vierkant in de transportbeschermers.
ik loop in de winter ook niet zonder broek buiten
xElienx schreef:ga jij zelf hartje winter in de sneeuw liggen slapen?
pony's zijn niet te vergelijken met mensen.
http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... e090-1.jpg
anneliesdj schreef:Ik ben het met je eens, behalve met de zin dat paarden niet ziek worden als je ze bezweet op de wei zet want dat kan wel degelijk.

zo hard groeit de vacht.
_ xElienx schreef:daarnaast vind ik het een ramp om het ze te trainen met zo'n berenvacht, laat staan indoors rijden en lessen in een binnenbak. enkele van mijn pony's staan dan na een kwartier al te pompen en komen bij een half uur stappen nog niet op adem.

Maartje1990 schreef:anneliesdj schreef:Ik ben het met je eens, behalve met de zin dat paarden niet ziek worden als je ze bezweet op de wei zet want dat kan wel degelijk.
leg mij dan eens uit hoe het kan dat mijn pony al jaren drijfnat van 't zweet in de vrieskou buiten kan worden gezet zónder deken? en dat zónder ziek te worden
.
en het gaat nu nog nét wat betreft zweten.
marrianne schreef:@beantsje vind jij dat een pony met zo'n natte vacht van elienx zo het land op kan in de gure wind en regen, ik ga ook niet netgedoucht naar buiten hoor.
xElienx schreef:dat het paard op de huid droog is, neemt niet weg dat de buitenkant van de vacht wel nat is en met een koude wind er op de isolerende werking voor een deel terniet gaat.
de haren zijn niet voor niks zo lang. daarom kunnen ze ook beter tegen kou dan tegen nattigheid.
beantsje schreef:marrianne schreef:@beantsje vind jij dat een pony met zo'n natte vacht van elienx zo het land op kan in de gure wind en regen, ik ga ook niet netgedoucht naar buiten hoor.
Dat moet je ook niet doen; ik neem tenminste aan dat je ook niet zoveel haar hebt als een pony!![]()
Je moet het zien als een regenjas, die van buiten nog nat is maar van binnen goed droog. Daar kan je prima mee naar buiten.
beantsje schreef:PS Annelies: het is een groot misverstand dat mensen verkouden worden van kou. Verkouden word je van een virus, niet van zonder jas buitenlopen. Ik rijd nu nog steeds in mijn t-shirtje buiten (ja ook vandaag met die harde wind en regen) en ik ben nooit verkouden.
beantsje schreef:PS ooit een echte finse sauna meegemaakt, dus bij -10 je blote kont op een laddertje in een heus wak gestapt? Ik wel. Supergezond hoor, krijg je weerstand van!