stef schreef:waarom kan ik dan wel beargumenteren waarom een willekeurig zwart papierloos hengstveulen gewoon niet meer op brengt?
Het heeft niet zozeer met 'kunnen' beargumenteren te maken alswel met hoeveel waarde je aan de argumenten hangt. Vergeet niet dat in het taxatietopic iedereen kan taxeren. Meisjes van 12, fokkers, mensen die handelen, mensen die taxeren voor de lol, "vriendjes en vriendinnetjes" etc....ik denk daarom dat je deze taxaties niet zo serieus moet nemen. Een argument als "ik houd nu eenmaal van zwart en ben gek op veulentjes" is voor iemand zelf bijvoorbeeld een waar argument maar houdt vaak niet stand in 'de markt'
Ik zie het meer als een topic waarin mensen graag hun pony willen laten zien en hopen dat anderen deze net zo mooi/lief vinden als zijzelf (natuurlijk zijn er ook mensen bij die op serieuze taxaties hopen of echt willen weten wat hun pony kan opbrengen, die mensen zouden de taxaties die ze hier krijgen alleen niet serieus moeten nemen (wederom uitzonderingen daargelaten) ). Misschien zou het topic tegenwoordig beter kunnen heten "welk cijfer geef je m'n shet" o.i.d. 
edit: je ziet dit ook omdat veel mensen taxeren omdat het 'moet' onder het mom van 'ik weet het niet en kan het niet maar ik doe het maar want dan kan ik mijn eigen shet showen'