Premiekeuring Dalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

Re: Premiekeuring Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:49

oke weer iets bijgeleerd! Natuurlijk word het een gezellige dag :D

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:10

jah idd, 2 jarige hengsten, nu je het zegt.....????
Is het een fokker die er kaas van heeft gegeten, een bekende hengstenhouder, of een aardige buurman die een hengstje had, en blij is met de nakomelingen. allebei is het prima hoor, maar ook wel een wezelijk verschil....

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 13:16

Hoe bedoel je dat laatste femke?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:20

nou, ze zei dat de fokker het een goed hengstje vond. Dat is prima, en hartstikke fijn, maar ze twijfelt zelf over de beweging. Daarom vraag ik me (met alle respect) af, wie de fokker is. Of die een goed beeld heeft over hoe de HK gaat. Of dat het een beste man is die trots is op zijn hengstje, en al zijn nakomelingen goed vind. Dat is net zo leuk hoor, maar de selectie voor de HK eventueel is heftig!

Mijn haf is namelijk ook gewoon perfect, de mooiste de knapste en de liefste, hihihihihihihihihi.... wat een ander er ook van vindt. (alleen zijn bovenbelijning moet ik bekennen... lijkt echt nergens op.... )
en even voor de duidelijkheid, bedoel niks negatiefs aan de beste man/of vrouw hoor!

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:36

Daar zit wat in wat je zegt, maar het is een nette fokker, die alleen stamboek fokt en wel naar de keuring gaat met zijn merries. De merrie heeft volgens mij een goed afstamming, maar de hengt (goedgekeurd) iets minder, maar goed ik heb echt geen kaas gegeten van afstammingen bij de shetten. Daarbij is het in mijn ogen een nette fokker, hij geeft (ivm) te weinig land zijn hengstveulentjes bijna weg, ontwormd en bekapt en ze zijn keurig in handen geweest de veulens en hij doet ze niet naar de markt. de meeste merrieveulens houdt hij aan. Onze hoefsmit komt ook bij hem en die praat meestal niet over zijn andere klanten, maar over deze fokker niets dan lof. maar dat zegt idd niet veel over de kwaliteit voor de keuring. Maar wel over hoe hij met zijn dieren omgaat en dat is voor ons wel het belangrijkste...
ik kan wel even de afstamming opzoeken en graag jullie mening daarover...

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:40

tjah weet je... als je gewoon voor de lol met je knol naar de keuring wilt kun je allicht gaan, boeien, heb schik!
tis wat anders als je hoopt hem volgend jaar voor de HK te doen. Dan moet je wel even het 1 en ander flink uitpluizen, maar als je gewoon voor de lol wilt gaan, lekker doen!!!! (dan maakt het opzich ook minder uit wat de jury ervan vindt)

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:43

De vader is Rocco v. stal polderzicht en de moeder is celicia van Carpe diem
zegt dat jullie wat?
Nee, ik geloof zelf absoluut niet dat hij goed genoeg is voor de hengstenkeuring, maar de fokker gaat dit jaar met een hengstje heen waarvan hij vond dat onze hengst zich lichamelijk beter ontwikkeld was.
zal ook eens kijken of ik een foto kan plaatsen van hem.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:47

een zwart bonte papa, kheb het ff opgezocht. Ik heb er niet genoeg kaas van gegeten. Weet je wat voor premie zijn mama heeft. als het een derde is hoef je op de HK al niet meer aan te komen zetten.
Tis opzich best lollig om te gaan joh, en als je echt puur voor de lol wilt gaan zeg ik: DOEN!!!! je hebt dan toch niks te verliezen!
Tis toch lollig om dan in de gaten te houden wat dat andere hengstje doet op de HK.

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:48

Dit is hem, de foto's zijn niet geweldig, maar goed.

Afbeelding

en even aan de fiets mee

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door annemarie_r op 12-07-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:48

oeps ergens zit er iets fout

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:50

moeder is keur pref..

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:50

opzich heleaal geen verkeerd beestje hoor! leuk! helemaal voor een 2 jarige, netjes

wat een leuke kindjes heb je trouwens! even je profiel bekeken!

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:52

Nee dat vind ik persoonlijk ook, dat het een hele keurige pony is, bouw, karakter (anders was hij al gecastereerd) ach en dat lopen.. misschien op de keuring.
dank voor het compliment, derde is er ook al bijna :D

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:55

gaaf man, alvast van harte, leuk joh!

(En als je hem bewust wil maken van het feit dat hij zijn beentjes op moet tillen, kan balkjes lopen natuurlijk heel goed hoor! Dan leert hij iets inder sloffen)
maargoed, als je al 2,5 kind hebt, hihi... heb je ook wel andere dingen te doen, maargoed, tipje is altijd handig toch? ;)

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:20

Ik weet het, vind fietsen nog goed te doen.. lekker draven langs de fiets vind hij ook erg leuk. En we hebben geen balken (nog), daar vind ik hem nu nog een beetje te jong voor, tis bij tijd en wijlen nog echt een baby..hahha

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:28

en nog een foto van de ander kant van hem

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:01

grappig een bonte :P
rocco ben ik zelf niet zo weg van :o maar dit henbgstje vind ik wel erg leuk.

ze mogen idd t/m hun 2e jaar naar merriekeuringen, vanaf 3 jaar mogen ze alleen nog maar als ruin mee doen aan de merriekeuring.

vraag me altijd af of je ook met 1 of 2 jarige ruintjes heen mag want dat is volgens mij niet t geval

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:00

Tja, wij hebben hem gekocht vanwege zijn aftekeningen, niet vanwege zijn afstamming o.i.d.
Dank voor het compliment :o

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:02

Rocco ben ik ook niet zo weg van maar het beestje ziet er leuk uit.!! gewoon proberen en je ziet vanzelf wel hoe het word.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:29

@ Elina: Je mag gewoon met 1 en 2 jarige ruinen heen. Hoe kunnen die anders punten verdienen voor hun ouders voor het preferentschap? Vaak worden die rubrieken niet uitgeschreven omdat er gewoon geen vraag naar is.
Was 2 jaar terug bij de jaarling hengsten hier ook, maar Xavi is toen wel heen geweest. Vorig jaar was er een rubriek van enter en twenter hengsten samen hier gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:20

hengstjes mogen heen ja, maar ruintjes weet ik dus niet.

en op die manier kunnen ze dus punten verdienen voor hun ouders ;) door als hengst nog heen te gaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:26

Als ruin ook (staat ook in het lijstje van de punten, dus dan mogen ze ook heen). Dat is mij iig verteld. Afgelopen jaar hadden ze ook een jeugd-ruinen rubriek hier dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:30

oke helaas, had thys dan wel mee willen nemen maar het inschrijven is al gebeurd.
waarschijnlijk neem ik m volgend jaar wel mee als hij door de stamboekopname komt

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:35

ik heb gister mijn shetjes maar even gewassen... ze zagen er een beetje erg uit en allemaal klitten in de manen en stront in de staart dus nu zijn ze weer fris en fruitig :D voor de keuring nog maar even 2x wassen dat scheelt een hele boel hoop ik...

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:34

Je moet idd gewoon in de eerste plaats voor de lol gaan en als je het zelf leuk vind, dat is het belangrijkste denk ik altijd maar en wat Femke zegt, je hebt sowieso niets te verliezen natuurlijk, dat is ook mijn instelling! Gewoon een leuke dag maken en dan kan het alleen maar meevallen!

Jij bent dus al druk bezig met de voorbereidingen Lisette haha, wij nog niet hoor!! Maar heb er al wel zin in... over een maandje is het al bijna. Kan dat nou weer niet echt geloven, pfoeh, schrik er bijna van haha, moet dan toch ook wel wat gaan doen. Heb vijf veulens maar er is er maar een bij die fatsoenlijk aan een touw kan lopen, oeps....