waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 23:12

@ tancreda4: ik denk dat we inderdaad in dezelfde lijnen dachten :j je verhaal klinkt verdomd synoniem aan de mijne :=
hier ondertussen veel reacties gehad via PB etc van mensen die wel betaalbare dieren hebben.
kreeg vanmiddag zelfs via mijn instrcuteur de tip van een leuke braaf bereden en betuigede shetlander met paspoort etc voor 350 euro. ze zijn er wel :j

Tancreda4

Re: waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:17

Dat is netjes :) Ik heb nu mijn oog laten vallen op eentje die nog niet bereden/betuigd is. Maar wat niet is kan nog komen :)

Leuk adt je nu zoveel aanbiedingen hebt, moet je nog gaan kiezen straks :P
Jonkies zijn er genoeg voor goedkoop, zeker als ze hengst zijn. Maar opfokken is ook een kunst, en ik denk niet dat mijn paard de juiste is om een pony te gaan opvoeden. Beter andersom :+

fashiondoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:29

Toen ik mijn shetlander kocht, had ook evenveel eisen. Heb me eisen toch moeten bijstellen, omdat het aanbod toen erg laag was. Uiteindelijk heb ik me droom shetlander gevonden, maar wel voor ook een hogere prijsklassen.

Succes met zoeken!! :D

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:38

Heb onlangs een 100% betrouwbare kindershet verkocht (zie profiel) goed gereden met papier. Inentingen, hoefsmid, ontwormen alles netjes bijgehouden. 17 jaar, 500 euro incl. zadel en hoofdstel.

Ik denk dat de prijs veelal afhangt van hoe mak en hoe goed de pony te rijden is door kinderen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:13

500 euro voor een 17 jarige? :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:18

Dat vind ik ook best prijzig, maar je ziet het idd vaker voorkomen. Met een zadeltje en hoofdstelletje erbij.

Maar wat betreft ontwormen, hoefsmid, chip en enting is het ook al een hoop waard. Ik vind het opvallend dat dat bij heel veel shetten nog niet zo goed geregeld lijkt te zijn. echt heel veel die niet worden geent, en ook nog een heel hoop die nog geen chip hebben terwilj het toch wel verplicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:18

ik verbaas me soms ook over de prijzen van shetlanders.. zeker als je weet dat een kennis een paar weken terug maar 300 euro kon krijgen voor een oudere frieze stermerrie :oo dan zou je dus nog meer betalen voor een shet.. maar als je geduld hebt dan kom je er vast wel 1 tegen voor een normale prijs..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:19

Voor een brave? Ja, en dan is tie iedere cent waard.
Ik heb een 14 jarige groen van het land en wat schuwig voor meer gekocht (dus zonder toebehoren, enkel een oud halster en een ravelig touwtje).

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:21

Met jou eisen vraag je een pony denk ik die in de top van zijn leven zit. (ik neem niet aan dat je een veulen wilt, en ook geen bijaarde) En dan zijn ze op zijn duurst hoor. Dus dan zou je denk ik wel goed moeten zoeken voor eentje voor een gunstige prijs.

Maar gegarandeerd dat je er een tegenkomt! Er zijn heus mensen die moeten verhuizen, en daarom hun pony snel kwijt moeten bijvoorbeeld. Gewoon goed zoeken, en wachten tot je vind wat je wilt ;)

Je hoeft ook niet je eisen te minderen, omdat je nog niet vind wat je zoekt; als je je eisen verminderd, krijg je dadelijk een pony die je helemaal niet wilde, en tja... daar wordt je ook niet blij van.

En ik ken ook genoeg mensen die tussen de 200 en 300 euro of goedkoper gewoon een goede pony hebben gekocht die aan jouw eisen voldoet.

Dus geduld hebben maar, veel rondkijken en succes! ;)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:23

Lowara schreef:

Wow... ik heb voor mijn ster amerikaanse minipaardje nog minder betaald. (maargoed dat was een uitzondering, die moest weg) maar dat is wel een beetje veel geld denk ik zo...

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:25

ik ben ook aardig lang op zoek geweest .
zocht pony voor dochter van toen 4 jaar , en die moest natuurlijk braaf zijn.

heb er heel wat gezien , en bezocht .
heb nu een bruinbonte zonder papier , maar o wat een schat .
me dochter kan er mee lezen en schrijven, zet nooit geen stap verkeerd .

heb der toen gekocht was 6 jaar oud een merrie , beleerd onder het zadel , enkel en dubbelspan .
netjes paspoort geent , gechipt en betaalde 425 euro .

nou al bieden ze nu 10.000 ze gaat nooit weg , dat karakter is goud waard in mijn ogen .

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:46

Evanescence8 schreef:
Lowara schreef:

Wow... ik heb voor mijn ster amerikaanse minipaardje nog minder betaald. (maargoed dat was een uitzondering, die moest weg) maar dat is wel een beetje veel geld denk ik zo...

Incl. zadel en hoofdstel. Was een goed pinokkio zadel met een dik roze HH dekje en een net hoofdstel, geen ouwe meuk :) Mensen hebben een pony nu waar hun dochter nog zeker een aantal jaren (veilig) mee vooruit kan. Dat ze vroeger premie's heeft behaald vond ik gezien gebruiksdoel en leeftijd niet relevant meer dus dat telde niet meer mee.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:17

Het beste kun je in het najaar gaan zoeken.
Weiland is op en stal niet aanwezig....dan gaan ze weg voor een prikkie.
Let wel op dat er minder brave shetjes zijn, ze krijgen vaak spul net voor je komt kijken.
En oh wat zijn ze dan braaf....

Succes met zoeken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:34

Offtopic:
Evanescence8 wat is de afstamming van je paardje?

janmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:10

Goedkoop goedkoop goedkoop, echte hollanders.
Voor veel shetjes is toch dekgeld betaald, chip en paspoort, je bent tegenwoordig al veel kosten kwijt aan een veulen. Als je dan nog eentje wil die beleerd is, kijk eens hoeveel uren daar in zitten.

Voor een rashond wordt ook zomaar 500-100 neergeteld en die kunnen helemaal niets!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:31

janmar schreef:
Voor veel shetjes is toch dekgeld betaald, chip en paspoort, je bent tegenwoordig al veel kosten kwijt aan een veulen. Als je dan nog eentje wil die beleerd is, kijk eens hoeveel uren daar in zitten.

Voor een rashond wordt ook zomaar 500-100 neergeteld en die kunnen helemaal niets!!!

offtopic maar dit is niet waar, afhankelijk van het ras dat je koopt kan je er mee sporten (behendigheid, flyball) en mee werken (pakwerk, beveiligingshonden, politiehonden, therapiehonden, enz.)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:46

Ik vermoed dat janmar meer bedoelt dat je die als puppy al voor dat bedrag koopt (en op dat moment kunnen ze nog niks ;) ) en dan vergelijken met een bedrag voor een volledig beleerde shet....

shetgestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:56

shetten die echt goed met kinderen zijn en bom proof zijn zeker meer dan €500,00 waard. :+
zo makkelijk zijn die niet tevinden.
beter een duurdere dan dat je kind verongelukt met het diertje |(
ik denk dat een bomproof diertje elke cent waard is

janmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:30

Ja, ik bedoel idd dat veel mensen de shetten te duur vinden. Ik vind dat onterecht. Een kleine pup hondje kopen ze wel voor 500-1000 euro.
Ze willen alles maar goedkoop. Maar als je een beleerde shet hebt moet je kijken wat een tijd en geld daar in zit. Dat is toch ook iets waard? Je koopt tenslotte toch een pony waar je jarenlang plezier van wilt hebben.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:48

janmar schreef:

Dat is het risico van het (fokkers)vak.

Zoals bij alles wat te koop staat wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod. Het aanbod van goed beleerde en makke shetten is nu eenmaal minder groot dus is de prijs hoger. Aanbod van shetland hengstveulens is hoger en vraag lager dus prijs lager, zo simpel is het. En het gaat echt niet om maar zo goedkoop uit te zijn maar om de prijs/kwaliteit verhouding.

Dat er grof geld betaald wordt voor puppy's die niets kunnen heeft te maken met een stamboom en daardoor iets meer zekerheid wat betreft achtergrond, erfelijkheid etc.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:48

dees_daan schreef:
janmar schreef:

offtopic maar dit is niet waar, afhankelijk van het ras dat je koopt kan je er mee sporten (behendigheid, flyball) en mee werken (pakwerk, beveiligingshonden, politiehonden, therapiehonden, enz.)

Maar dat zul je ze dan wel moeten leren ;) dus tijd en energie in stoppen.

Persoonlijk vind ik het belachelijke prijzen voor de shetlanders men wil voor een dubbeltje op de eerste rij.
Wil je wat goeds dan betaal je daar ook naar.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:28

Gewoon ZOEKEN ;)

Mijn 1e shetlandertje, Snoopy, heb ik gekocht in(cl hoofdstel) voor een spotprijsje van 150 euro. Was toen 8 - 9 jaar toen ik 'm zelf zocht op het internet ;)
Snoopy werd bereden zonder zadel, heb het zadeltje zelf gekocht, is een ruintje. 1m10 groot en toen 6 - 7jaar (nu ongeveer 11).
Niet gechipt, geen papieren ;) Had voor mij ook geen belang ;)

Ik zeg het je, aan Snoopy heb ik veel plezier gehad, HEEEL VEEL plezier ;) Ik leerde op hem rijden als 10-jarig meisje ;)

Ondertussen heb ik 3 maaden geleden (ben nu 14) een nieuw shetlandertje erbij gekocht, Misty, een 1-jarig merrietje dat NIETS kende. Nu kent ze al heel veel (het halster, halstertouw, borstelen, buigen, volgen, springen, ...).
Ook haar heb ik zelf gezocht en gevonden op het internet ;)
Normaal was ze gratis maar we hebben die man 50 euro gegeven (wreed weinig) omdat hij ze nog zelf gebracht had, ze inentingen had gegeven en er een jaar lang eten, drinken en liefde aan heeft gegeven ;)

Gewoon ZOEKEN ;) Ookal zoek je een jaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:33

hoe kan je zelf 150 euro betalen als je 8 jaar bent? ;)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:51

Ze zegt toch gewoon dat ze hem zelf gezocht heeft? Ik heb niks gelezen over betalen, maar ik kan erover gekeken hebben.
Lowara: heb je al wat gevonden? :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:50

Het is niet zozeer dat ik het geld niet over heb voor een duurdere shetlander zoals janmar zo leuk doet voorkomen. Het is meer het beeld van. Overal om mij heen hoor ik flutprijsjes voro shetlanders, dus ga je er vanuit dat ze idd niet zo duru zijn. Het viel eventjes tegen toen ik zelf opzoek ging, maar achteraf ook meer dan logisch idd. En ik heb het geld er wel voor over! Ik heb ook een shetje uit de "duurdere" prijsklasse nu, iig als je het zo wilt noemen (eigenlijk de gewone prijsklasse eigenlijk). Ja, ik heb mijn bedrag en alles moeten bijstellen, maar dat komt meer door het beeld dat ik had dan dat ik perse een goedkoop shetpony wilde.