Shetlanderdag / minipaarden dag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:02

Kijk, dan lijkt het mij ook leuker. Mijn appaloosa kan voor de kar, kent dressuur en er kan een kindje op rijden.. Dan zou ik aan elk onderdeel mee kunnen doen maar met 2 verschillende pony's. Ze zijn allebei papierloos, dus voor allebei zou een keuring me ook super leuk lijken. Niet voor de winst of om het serieus te maken, maar gewoon voor de leukig heid :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:24

wedstrijd element en spelletjes combineren is het leukste denk ik, voor ieder wat wils, maar de spelletjes niet alleen voor kinderen en de wedstrijden niet alleen voor volwassenen, alles voor iedereen en mee doen naar keuze haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:52

marieminime schreef:
er hoeft toch niet altijd persee wedstrijden en prestaties neergezet te worden. volgens mij is het ook meer het idee lekker een dag met je pony en andere mini paarden fans doorbrebgen, spelletjes mensen en andere ponys vind mn shettie het einde, dus ik zal zeker kijken of er een mogelijkheid is om te komen. wedstrijd springen.. hoe hoog komen pony en baasje samen is toch lachen, je kan dan een onderdeel onder het zadel doen en aan de hand ofzo.

is er genoeg animo om een datum te opperen enzo, ivm vervoer dat ik dan speciaal moet regellen en een chauffeur

Lekker een dag met andere liefhebbers doorbrengen doe ik al 2x per jaar op de keuring.
Hoe hoog komen pony en baasje (zie liever het baasje lángs de hindernis) is toch lachen? Ja, als je er toch bent voor iets serieus (en iets serieus doen wil niet zeggen dat je geen lol hebt) schrijf ik daar gerust voor in. Maar niet voor enkel spel onderdelen.
Sorry, maar ik heb mijn pony redelijk serieus in training staan, en die ga ik niet voor "hilariteit" alom een eind in de trailer zetten. Dan rij ik liever een stamboek show. Er zullen genoeg mensen zijn die dit wellicht wel leuk vinden, maar tot nu toe, wat er geopperd wordt, komt het erg kinderlijk over (niet naar de organisatie, die vraagt om ideeen)
Ik denk dat meer aan een bewegingsklasse, kleurenklasse, aangespannen klasse (vaardigheid/schoonste geheel), dus zoals ik shows bij de mini's gewend ben.
Voor meer inspiratie zie www.icamh.com of www.mhceurope.com

Eliana

Re: Shetlanderdag / minipaarden dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:55

Klinkt onwijs leuk !
Dus als ik kan probeer ik van de partij te zijn :) !
Miss ook een idee om voor de allerkleinsten een soort van bixieproef te doen ( zonder galop dus )

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:07

wat een supper leuk idee!!
als het kan ben ik er ook bij met mijn verzorgshetten!! :D :D

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:16

stef schreef:
marieminime schreef:
er hoeft toch niet altijd persee wedstrijden en prestaties neergezet te worden. volgens mij is het ook meer het idee lekker een dag met je pony en andere mini paarden fans doorbrebgen, spelletjes mensen en andere ponys vind mn shettie het einde, dus ik zal zeker kijken of er een mogelijkheid is om te komen. wedstrijd springen.. hoe hoog komen pony en baasje samen is toch lachen, je kan dan een onderdeel onder het zadel doen en aan de hand ofzo.

is er genoeg animo om een datum te opperen enzo, ivm vervoer dat ik dan speciaal moet regellen en een chauffeur

Lekker een dag met andere liefhebbers doorbrengen doe ik al 2x per jaar op de keuring.
Hoe hoog komen pony en baasje (zie liever het baasje lángs de hindernis) is toch lachen? Ja, als je er toch bent voor iets serieus (en iets serieus doen wil niet zeggen dat je geen lol hebt) schrijf ik daar gerust voor in. Maar niet voor enkel spel onderdelen.
Sorry, maar ik heb mijn pony redelijk serieus in training staan, en die ga ik niet voor "hilariteit" alom een eind in de trailer zetten. Dan rij ik liever een stamboek show. Er zullen genoeg mensen zijn die dit wellicht wel leuk vinden, maar tot nu toe, wat er geopperd wordt, komt het erg kinderlijk over (niet naar de organisatie, die vraagt om ideeen)
Ik denk dat meer aan een bewegingsklasse, kleurenklasse, aangespannen klasse (vaardigheid/schoonste geheel), dus zoals ik shows bij de mini's gewend ben.
Voor meer inspiratie zie http://www.icamh.com of http://www.mhceurope.com

daarom moet er voor beiden partijen iets zijn, maar er zijn ook zat mensen die voor de fun en gezelligheid hun pony hebben en daar is niets voor, als je serieus in training bent en wedstrijden doet is er zat te doen, jij zal je pony er niet voor inladen, ik wel. dus als er voor ieders wat wils is zijn beide partijen tevree

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:40

daarom zeg ik ook, voor ieders wat wils prima, maar nu wordt er vooral op kinderen en hilariteit gemikt.
Terwijl de tinkerdag ook gewoon serieus is (dress, springen, cross). Dus waarom een shetland dag dan ineens niet serieus?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:44

Omdat er meer mensen zijn die niet op hun shetlander passen en dan niet mee kunnen doen. ;-) Dan is het toch leuk eens wat anders te kunnen doen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:49

Leuk idee, even overleggen met mijn pa. Wij hebben gelukkig twee verzorgstertjes die er op passen, maar agillity (of hoe je dat ook schrijft.) is ook leuk!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:51

eowyn: Misschien even het hele topic lezen? Ik ben JUIST voor dingen niet ohz, maar dan wel serieuze onderdelen en niet om de hilariteit

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:57

Sorry :), maar wat voor serieuze onderdelen dan? Ik bedoel, een schrikparcours is toch ook niet voor de 'hilariteit', maar kan net heel nuttig zijn. Ik kan me eigenlijk niet direct dingen voorstellen die niet serieus zijn. Een parcourtje springen aan de hand kan wel eens komisch zijn maar is toch ook een goede training voor de pony? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:09

nouja, zoals het nu gebracht wordt zijn er met name onderdelen OHZ geroepen, dan agillity/jumping (heel leuk, voor erbij) maar driving wordt moeilijk (daar zou ik dus voor gaan)
Daarbij presentatie onderdelen, keuringsidee dus, beste beweger, mooiste bouw, mooiste bonte, mooiste stippel, etc.

Tot nu toe vind ik het nivo van het topic over het algemeen niet echt uitnodigend, en dat is jammer, want het idee an sich is leuk

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:10

Maar het leukste zou toch zijn als er voor ieder wat wils is? Dus ik zou dan inderdaad een paar 'serieuze' onderdelen en een paar 'lossere' onderdelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:11

tuurlijk, ben ik ook voor, maar zoals ik aangeef gaat dat topic niet die kant op

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:13

als dat ook niet de bedoeling is van de organisatoren is het toch prima, dan komen degene die prestatie gericht willen gewoon niet, en degene die de spelletjes en alles leuk vinden wel.

word het iets van beide kunnen ook beide partijen komen, maar dat ligt in de hand van degene die het organiseren, welke doelgroep of doelgroepen ze willen bereiken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:57

Oh dit klinkt wel erg leuk allemaal !

Ga het hier ook eens overleggen. :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:03

marieminime schreef:
als dat ook niet de bedoeling is van de organisatoren is het toch prima, dan komen degene die prestatie gericht willen gewoon niet, en degene die de spelletjes en alles leuk vinden wel.

word het iets van beide kunnen ook beide partijen komen, maar dat ligt in de hand van degene die het organiseren, welke doelgroep of doelgroepen ze willen bereiken.

Ben ik het mee eens :j

Ik denk ook dat de rubrieken die gebruikelijk zijn bij de Shetlanders redelijk ver uit elkaar liggen met de rubrieken die gebruikelijk zijn bij de minipaarden. Logisch dat je daardoor verschillende meningen/opties/ideeën krijgt. Inderdaad de taak van de organisatie om te kijken waar het meeste animo voor is, en welke doelgroep ze aan willen spreken. je kunt nooit iedereen tevreden houden, dat zal altijd zo blijven.

Ik persoonlijk ben zowel voor de serieuzere dingen als voor de leuke/lol met de pony dingen in. Dus een mix van beiden heeft mijn voorkeur :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:43

marieminime schreef:

Het gaat niet om de organisatoren, die vragen enkel om ideeen. En de ideeen die aangedragen worden komt niet overeen met het beeld dat ik heb van de tinkerdagen die afkomstig zijn van dezelfde organisatie.

Vind het jammer dat het woord Prestatiegericht steeds langs komt. Net of je als je serieus traint alleen ergens naar toe gaat om oranje lintjes te scoren en geen fun hebt....

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:01

Hoi allemaal,
Dank voor alle ideeen.
Maar wij willen een dag organiseren als de Tinkerdagen. Uiteraard kunnen daar onderdelen afwijken, maar wij denken niet dat dit een dag gaat worden zoals wij hem zou willen organiseren. Dat neemt niet weg dat als iemand anders het van ons (Evy en Michel) wilt overnemen wij deze persoon/personen graag bij staan met raad en daad.
Nogmaals dank voor het meedenken maar wij gaan helaas geen shetlanderdag organiseren (al hadden het leuk gevonden om al die shetlanders op het manegeterrein bezig te zien).

Voor de bokkers die ook een Haflinger hebben willen we binnenkort wel een dag organiseren. Maar daar meer over op een ander forum: [HA] haflingerdag

Groetjes,
Michel en Evy
Laatst bijgewerkt door MichelR op 19-02-09 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:15

gaat het nu niet door dan of begrijp ik dat fout?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:41

Jammer, ik had het wel leuk gevonden.

Mischien een tip voor andere die wel zin in zoiets hadden: bij de benefiet show van de ICAMH in de Mortel kunnen ook NMPRS, NSPS en papierloze paardjes meedoen aan allerlei onderdelen aan de hand en aangespannen.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:07

jammer ken zat mensen die wel hadden mee willen doen zowel mennen als ohz.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:37

Sharani schreef:
Jammer, ik had het wel leuk gevonden.

Mischien een tip voor andere die wel zin in zoiets hadden: bij de benefiet show van de ICAMH in de Mortel kunnen ook NMPRS, NSPS en papierloze paardjes meedoen aan allerlei onderdelen aan de hand en aangespannen.

klopt, zie www.benefietshow.nl

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:44

Ja lijkt me gaaf ;)
Ik krijg een nieuwe shetlander,,
Aleen moet ik wel een eind rijden :7

Groetjes !