Shetlander scheren..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kellydokter

Re: Shetlander scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:27

ik wil dit jaar ook me shetlander scheren
hij raakt zijn wintervacht heel moeilijk kwijt je kan borstelen wat je wil je krijgt het er niet uit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:51

Aankomende zaterdag worden mijn shetten geschoren. Op de rug en benen blijft het haar gwoon zitten. Eind maart eerste mendurance dus dan moeten ze hun warmte kwijt kunnen. Ze lopen nu onder fleece gevoerde deken en daar komt niks bij. Als ze nu niet geschoren gingen worden dan ging deze deken er ook af rond deze tijd.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:55

Nassie schreef:
Ligt eraan. Mijn pony stond binnen en heb ik voor de helft geschoren, jachtmodel.
Ziet er heel apart uit, hoef je ook geen deken voor op te doen. Ik vond dat toen makkelijker omdat ik geen zin had in gezeul met dekens.

Zal eens een foto voor je opzoeken :)

dat hadden wij ook, staat best wel stoer bij een shet, wij deden het omdat hij onwijs stonk in de winter, omdat hij in de herfst zoveel in de prut/ mest had gerold :+ daarbij had hij geen dekentje op hij stond altijd binne en niet meer in het land, als hij buiten stond kreeg hij wollen deken op met een elastieke singel eromheen :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:18

en een wolle deken stinkt niet als hij daar mee rolt? Wol wordt hartstikke nat en koud. Je heb dan wel een waterdichte deken nodig.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:14

nee hij rolde toen hij nog buiten in het land stond :+ en toen hij op stal kwam werd hij geschoren, en kreeg hij zo nodig een wollen dekentje op :) ;) mischien heb ik het niet helemala goed neergezet

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:15

en met buiten staan bedoel ik niet dat hij in het land staat, maar aan de hand en bij uitmesten en dergelijke :o sorry niet goed neergetypt