[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:50

Mooie jas Mandy, hij staat je ook erg leuk!

Vervelend Laura. Altijd naar als ze wat mankeren :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:51

IngridM schreef:
Mandyy schreef:
Wow wat lijken ze op elkaar!

Ja klopt niemand houdt ze uit elkaar :D

Ik zat ook al te zoeken maar de een heeft iets bruin onder het mondje en de ander niet toch?

Ben iets te druk geweest en dat vinden m'n poezen ook. Doen zo zielig als ik weg ga. := volgend weekend gelukkig veel bij ze.

Suus, balen van de regen. Wel lekker naar het bos!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:53

Susanne schreef:
Het zijn leukies Ingrid! En in het echt vond ik ze ook lief en dat terwijl ik geen kattenmens ben :D

Zooooo vanmorgen lekker een eind gereden met Willem, helaas zeiknat geregend maar dat mocht de pret niet drukken, hij had er zo'n zin in! En eenmaal in het bos onder de bomen merk je ook niks meer van de regen :D

Ooh ja jij hebt ze gezien haha.
Wát lekker zo'n rit!!

Mandy: klopt en hun witte "kolletje" is anders van vorm.
Als ik toch aan het spammen ben:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IngridM op 15-09-17 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:54

Balen van Nick, Laura :(

Ingrid: ze zijn inderdaad moeilijk uit elkaar te houden op het vlekje op de kin na!

Susanne: fijn dat je toch lekker hebt kunnen rijden!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:20

Ingrid, wat een schatjes <3 hele leuke foto's van ze! En beterschap gewenst.

Laura, wat vervelend. Hoop dat het gauw over is! Bij Donja genas het laatst heel goed door het oog schoon te maken met kamille thee, het oog met speciale druppels te 'spoelen' en Bright Eyes te gebruiken. Maar ik denk dat jou DA hetzelfde ongeveer gaat zeggen.

Jullie gaan hard :=

Leuk Susanne :) ik hoop ook snel te kunnen mennen met Donja.

Ik zit nu op zo'n punt dat ik Donja bijna te dun vind worden, maar dit komt denk ik doordat ik het totaal niet van haar gewend ben want ze is nooit slank geweest. Ik zal zo een paar foto's uploaden dan kunnen jullie even voor mij beoordelen. Ze is wel lekker vrolijk maar nog steeds met liever lui dan moe :') Ze staat nu ook overdag in de weide met Kristy, met een grasmasker op. In de avond gaan ze dan weer in de paddock, wat ze overigens totaal niet erg vinden want dan krijgen ze heeeerlijk hooi wat ze liever eten dan het gras.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:25

Ik vind dat ze nog wel echt een hangbuikje heeft, maar dit zal een kwestie van trainen zijn. Wel vind ik haar van boven wat ingevallen, voor zover je het kan zien. Wat vinden jullie er van? :)
Afbeelding

Afbeelding

En om jullie oren even de kost te geven, Donja heeft vrienden ontdekt tijdens een wandeling! :')
https://youtu.be/JStoQWhgblA

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:48

Kcinarual schreef:
Gave foto mandy!!

De dierenarts komt vanmiddag voor Nick, hij heeft een ontstoken oog en de andere ziet er ook wat geirriteerd uit. :( Gelukkig niet ziekjes verder

Altijd rot als er wat is.. Hopelijk komt het snel goed!

Jullie gaan hard :D

Kiekeboefje; Hangbuikje idd, Sjimmie krijgt dat snel als hij een dag op gras staat. Buik is er bij die kleintjes altijd veel te snel aan.. :') Ingevallen vind ik moeilijk te zien met dikke vacht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:53

Ik vind haar niet te dun worden hoor kiekeboefje. Maar soms lastig te zien van foto's. Licht valt dan net niet goed om het goed te zien.
Grappig filmpje!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:02

Dank jullie :) Zal vanmiddag even een filmpje van haar maken aan de longe, en staand in het daglicht. Misschien kunnen jullie het dan beter zien!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:12

Even een snelle egopost. Dierenarts is geweest. Het is een slijmvlies ontsteking en hij heeft ontstekingremmende druppels met antibiotica, als ik het goed uit mn moeders verslag haal, haha. Ik heb idd eyewash besteld om zijn ogen regelmatig even schoon te spoelen. 2 jaar terug had hij steeds een dik oog, dus wil het nu liever voorkomen dan genezen, mocht dat nu weer het geval zijn. Geen idee. Ook meteen maar advies gevraagd over zijn gewicht. Het graasmasker houden we er gewoon de hele winter om en ik ga denk ik marstall force bijvoeren zodat hij wel alle nodige dingen binnenkrijgt. Magnesium en glucobalance ook. Het rare is dat ze geen enkele sporen zag van hoefbevangenheid aan zijn hoeven, dus dat is hij niet geweest. Heel fijn om te horen, maar nu vraag ik me af waarom hij dan zo moeilijk liep toen. En meteen weer goed liep toen hij een nacht van het gras af was. Ach, op zijn oogjes na gaat hij super goed & met zijn oogjes moet het na het weekend weer goed gaan :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:13

Zo op deze foto's vind ik haar niet dun/ingevallen. Maar dat kan natuurlijk vertekenen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:18

Fijn dat je DA is geweest Laura. Dat gevoelig lopen van hem (nav je verhalen) heeft imo wel degelijk te maken met bevangenheid. Dat je het niet ziet aan de buitenkant van de voet wil niet zeggen dat er van binnen niets aan de hand was. De DA heeft ook geen röntgenogen :D Zeker wat je zei over het op eieren lopen en moeizaam draaien, zijn echt tekenen dat hij er tegen aan zat of het in lichte mate al had. Maar dat kun je niet per definitie aan de buitenkant zien.

Bij Mick was er aan de buitenkant in eerste instantie niks te zien terwijl er op de foto's wel degelijk een kanteling van het hoefbeen te zien was. Daarom is mijn advies ook altijd foto's maken bij HB. Als er een kanteling is (en dat is vaker dan je denkt) dient de voet daar naar bekapt te worden.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:26

Ja da's waar, hij was dan waarschijnlijk niet echt bevangen maar zat er tegenaan. Bekapper weet dat :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:31

Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden Susanne! :)

Kiekeboefje ik vind haar op de foto's ook niet ingevallen hoor, maar kan inderdaad vertekenen wat Susanne ook al zei :j

Wat balen Laura dat hij een ontstoken oogje heeft, mijn pony's hebben dat ook wel eens, een kennis heeft toen gezegd dat ik gewoon een tube oorzalf moet halen bij de dierenwinkel. Werkt net zo goed en nog goedkoper ook :=

Met hoefbevangenheid heb ik gelukkig geen ervaring.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:34

Mijn wedstrijd voor volgende week zondag is ook al afgelast := gaat lekker zeg :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:45

Oh balen zeg! Maar wel logisch met al die regen van de afgelopen tijd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:48

Ja het heeft ook wel heel veel geregend laatste tijd. Wel jammer!

Fijn dat VA is geweest! Hopen dart het snel over gaat. Staan ze bij jou ijn de winter ook op het gras?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:59

Ja, ze staan het hele jaar door op een wei met inloopstallen. Ze krijgen wel altijd hooi bij.

Balen Linsey :( Over de oogzalf heb ik ook gehoord inderdaad, maar ik durf dat niet :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:02

Kcinarual schreef:
Ja da's waar, hij was dan waarschijnlijk niet echt bevangen maar zat er tegenaan. Bekapper weet dat :)

Hij kan er idd tegenaan gezeten hebben :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:36

Laura ik zou dan in de winter ook wel erg oppassen hoor met in het gras. Zeker met koude nachten met vorst aan de grond etc. Als hij gevoelig is ervoor.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:55

Koude nachten gevolgd door zonnige dagen, dat is funest voor (gevoelige) HB pony's. Als je de mogelijkheid hebt zou ik hem op dat soort dagen echt van het gras afhalen. Omdat hij ook IR is (of was hij dat niet?) kan hij slecht dealen met zoveel frcutaan.

Wel rot hoor als je zo'n gevoelige pony hebt. Ik heb er jaren eentje gehad tot z'n dood, en die zorgen om hem koste me soms jaren van m'n leven volgens mij :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:45

@mirriej, Hier slowfeedernetten met 2x2 mazen (2 uit Duitsland, binnenkort nog 3 van barefoot NL) en eentje met 3x3 (equiculinair) maas. Als ik te snel ga gaan bijvullen dan wordt er veel vertrapt maar ik laat ze altijd nog "opkuisen", zie ze vanuit het raam dus als ik zie dat ze op rust beginnen staan of de kleinste van de kudde richting onze deur begint te staren weet ik dat het tijd is voor eten.

@IngridM, prachtig stel die 2 <3 .

@Kiekeboefje, Vind der ook niet te dun.

@Kcinarual, Hopelijk is het snel over. Als die gevoelig is zou ik 'm in het najaar tot zeker april liever niet op de weide zetten moest dat hier zijn, fructaan is vaak te hoog dan wat zorgt voor onnodig risico.

Finn zit al klaar voor het weekend *\o/* (foto's van deze zomer aan het bewerken)

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:46

Haha gave foto!

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:19

Wat een gave katten Ingrid! <3

Vanmorgen gekeken bij de shetlanders wezen kijken maar vond ze er niet heel geweldig uit zien, eentje was nog wel leuk maar enorme prijzen zeg pfff

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:50

Jammer! Zo duur joh?