[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:58

Op oude pension stal hadden we er ook zo 1. DaNa haalde we eigen pony met een longeer zweep erbij. Na een week was het over en deed hij het niet meer na een paar keer van iedereen een lel

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:59

Jasmijn203 schreef:
Frummels, ik heb er helaas ook geen ervaring mee, maar wel lastig zeg! Hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

Nanne02; Beterschap :(:) Wat voor middel is dat precies? Ik kan het op de foto niet precies zien en Sjimmie heeft vorig jaar met wintervacht ook last gehad van luizen.

Dankje <3
Het heet tectonik pour on, moet je van de voorpluk tot de staart op de rug spuiten, krijgen ze een blauwe aalstreep :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:01

Heb inderdaad gezegd dat ze hem moeten laten weten dat hij dat niet mag. En hij krijgt geloof ik ook wel geregeld een mep. Maar ik begrijp niet waarom hij het bij anderen maar blijft doen.. (niet bij iedereen overigens, voor zover ik weet). Ik kan er ook niet zoveel aan doen natuurlijk, want op die momenten ben ik er niet en als ik er wel ben dan doet hij het niet. }:0

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:15

nanne02 schreef:
Jasmijn203 schreef:
Frummels, ik heb er helaas ook geen ervaring mee, maar wel lastig zeg! Hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

Nanne02; Beterschap :(:) Wat voor middel is dat precies? Ik kan het op de foto niet precies zien en Sjimmie heeft vorig jaar met wintervacht ook last gehad van luizen.

Dankje <3
Het heet tectonik pour on, moet je van de voorpluk tot de staart op de rug spuiten, krijgen ze een blauwe aalstreep :+

Oke haha, dankjewel!

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:38

Lastig met Pepper, ik denk ook inderdaad dat consequent zijn, en vooral dan ook allemaal dezelfde benadering daarin gebruiken, de enige oplossing is..

Hier een super trots baasje <3
Vanmorgen eerst lekker gereden met bijrijdpaard, en daarna Jessy voor de 2e keer in gespannen. En waar ze de eerste keer nog een beetje rillerig werd van het lamoen tegen haar aan was ze vandaag zo braaf!

Eerst had iemand haar nog wel even aan touwtje, maar ze was zo braaf dat ik uiteindelijk zelf verder ben gegaan. En zelfs ook al los gedraafd, volte gedraafd, halthouden en stil blijven staan, ze doet alles zo braaf! Helemaal gelukkig :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:42

@Jasmijn, wat een leukerd :D .

@Nanne, bij luizen hier gebruik ik veeluispoeder en sanacuran in een spuitbus. Er vorig jaar gehad hier, hoop dat ze dit jaar wegblijven.

Van pepper wie komt er allemaal de weide in? Als die een select groepje is afspreken dat ze een touw meenemen of dergelijke en als hij ook maar een teken van kont draaien toont wegsturen met het lichaam of desnoods een tik van dat touw.

@Quilfa, erg leuk! Hier eens moeten gaan vragen of mijn broer nog antwoord had van zijn vriend, anders ga ik eens een oproep moeten zetten voor iemand die naar de wagen kan kijken (remmen).. wil terug verder mennen met Finn pfft.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:45

Das wel balen dat je nu niet verder kan.. Staat ie nu al lang stil?

We hebben trouwens vandaag ook ons 2spantuig ontvangen, dus er is werk aan de winkel! :D

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:17

Er komen een stuk of 5 mensen de wei in bij Pepper. Ik wilde pas mijn pony halen was Pepper effe een andere aan het pesten. Dus ik zeg riep zijn naam draait hij zijn kont en benen naar achter. En ja we nemen iets mee de wei in. Het is een schatje, maar denkt dat iedereen voor hem komt. Het is gewoon rot om hem op zijn donder te geven. Frummels het is begonnen sinds de merrie erbij staat. Daarvoor nooit wat.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:22

cassandra84 schreef:
Er komen een stuk of 5 mensen de wei in bij Pepper. Ik wilde pas mijn pony halen was Pepper effe een andere aan het pesten. Dus ik zeg riep zijn naam draait hij zijn kont en benen naar achter. En ja we nemen iets mee de wei in. Het is een schatje, maar denkt dat iedereen voor hem komt. Het is gewoon rot om hem op zijn donder te geven. Frummels het is begonnen sinds de merrie erbij staat. Daarvoor nooit wat.

Ja t is inderdaad rot om boos te worden op hem, maar hij moet wel echt leren dat het niet mag. :=
Ik hoorde volgens mij de week voor de merrie kwam toch ook iets dat hij uithaalde naar kim toen ze hem binnen wilde zetten smorgens?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:22

Staat nu een week of 3 stil denk ik, waren net goed op weg dus het is wel balen. Hier begin ik in het voorjaar met mijn zus haar pony aan de lange lijnen leren en tegen dan ook regelmatig wandelen met het tweespantuig zelf aan zodat het vormt naar hun.

Pfft lastig dat het daarvoor nooit was, die is natuurlijk klein en schattig en mensen schatten het dan vaak verkeerd in. Zie dat vaak helaas.

Net een boekje met foto's van Cupcijk ontvangen, als we een review gingen schrijven kregen we een korting voor het bestellen van eentje. Is mooi geworden ons klein vriendje, misschien uit het oog maar die is iedere dag in onze gedachten <3 . In juni al een grote afdruk laten maken ook van hem toen die nog een veulentje was met mijn zusje.

Normaal kwamen mensen een 2de aanhanger halen met mest over een 2'tal uur, hoop dat het weer een beetje stabiel blijft.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:33

Lori: leuk dat je een mooi boekje met foto's hebt laten maken :)

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:43

Quilfa; Wat goed! Wat voor sulky/wagentje gebruik je voor haar als ik vragen mag?

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:34

Jessy staat nu op stal bij mijn bijrijdpaard, en daar hebben we een 4 wieler, Jessy is ongeveer 1 meter groot. Voor mijn mini's heb ik een cavaletti.

Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:59

Jeetje wat gaan jullie hard zeg :=

Ik ga eind deze maand scheren, nouja ik niet, maar iemand anders gaat mijn pony's scheren. Ik red het zelf niet vanwege mijn reuma en alle bijhorende klachten :P

We gaan Toliene helemaal scheren inclusief beentjes en Bink geen beentjes want hij is enorm angstig en raakt volledig in paniek bij het scheren van zijn benen.

Balen zeg dat Pepper zo reageert op andere mensen, maar gericht trappen is echt absoluut iets wat niet kan en mag :)

Ik heb het zo enorm rustig op werk, dat ik maar een beetje aan het bokken ben, en online aan het shoppen ben :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:06

Linsey: ja ik baal er echt van.. :(
Haha, ik heb ook niet zoveel meer te doen de laatste anderhalf uur van vandaag dus ik ben ook aan t bokken en shoppen. Ben opzoek naar een nieuwe winterjas :brr:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:33

Winterjas shoppen is altijd weer een hel vind ik. Wat ik echt super leuk vind is vaak richting te 100€ en vind ik duur voor een jas waar ik eerst zuinig op ben en dan toxh stiekem aangedaan word bij de paarden

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:38

Dat is herkenbaar :=

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:55

StalNollie schreef:
Winterjas shoppen is altijd weer een hel vind ik. Wat ik echt super leuk vind is vaak richting te 100€ en vind ik duur voor een jas waar ik eerst zuinig op ben en dan toxh stiekem aangedaan word bij de paarden

Haha herkenbaar

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:10

Vraagje, van welk merk is jullie onderdeken? Als je die hebt natuurlijk :P Ik heb er eentje voor Toliene maar daar vind ik de pasvorm niet mega fijn van bij haar....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:27

Morgen komen ze al voor brammetje kijken of anders zondag weer andere mensen. wel jammer is zo'n leuke kinderpony. onze kids rijden er ook lekker op weg.
Maarja als ik alles moest houden wat leuk was /is :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:55

Jasmijn203 schreef:
Kan ik mij hier melden met mijn pony? :) [ [url=m/I7aITs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is sjimmie :D (Hij is niet altijd zo knap, lees dun). Ik men met hem, hij is dol op springen en vrijheidsdressuur gaat er ook nog wel in haha.

Welkom! Leuke pony heb je!

@stalnollie: is dat die zwarte shet die je al laatste hebt gekocht?

Over onderdekens: ik heb er twee van de MHS en een van Nika.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:03

Wij gaan morgen shetlanders kijken <3
Gaan naar een soort 'shetlander handelaar' die er een stuk of 8 heeft staan, eens zien of we nog een leuk merrietje erbij kunnen vinden :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:07

Hee leuk! nu hebben we een Sjors en een Sjimmie *D

Winterjassen hou op hoor... :') ben gek op de winterjassen maar een winterjas uitkiezen vind ik vreselijk. Ik móét een nieuwe winterjas dit jaar want volgend jaar wil ik een nieuwe paardenwinter jas :=

Wat trekken jullie (vooral degene met een HCA) aan deze winter? Heb al zitten kwijlen op de Outdoor laarzen bij divoza :~ maar verder? skibroek? regenbroek? menschort? Waterdichte jophurrijbroek? graag foto's en links :):)

(kleeeein beetje koopverslaafd := )

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:42

Quilfa wat voor iete zoek je?
Patty klopt die heb ik laatst aangekocht.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:46

Een grote maat zwarte of zwartbonte merrie tm een jaar of 10 :j