[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:58

:evaw:

*gaatbraafopdrhandenzitten*

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:16

Zucht.. Heb me hier tot nu toe niet in gemengd maar het wordt nu wel heel kinderachtig.

Als je geen reactie wilt reageer dan ook niet meer. Je kiest er zelf voor om het nog even te melden, dus ja vanzelfsprekend dat je er dan reactie op krijgt, en op je laatste opmerking ook weer enz enz enz.

Dus als je graag wilt dat het ophoudt hier nog 1 'goedbedoeld advies': ontvolg en laat het lekker, ga je energie in Arie steken, daar beleef jij (en wij) vast meer plezier aan :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:21

Dacht ook dat Youri al weg was :wave: Groetjes uit Aruba iig

Krijg door jullie foto's echt zin om te scheren :').
Kom vrijdag terug, zaterdag maar gelijk scheren Haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:35

Gewoon helemaal niet reageren, dan heeft ie er ook geen lol meer aan. :j

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:36

Gewoon negeren ;) .

Hier nog nooit geschoren behalve dan mijn broers hun kapsels gedaan met zo een van de lidle, met succes :') .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:59

Precies, dit kun je beter niet voeden met aandacht :) Als niemand er op in gaat is het spelletje gauw niet leuk meer.

Pfff kan niet slapen. Geen idee waarom niet. Op de een of andere manier erg onrustig ofzo. Zo irritant want ik ben wel moe :O

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 06:20

Herkenbaar Suus. Nog wel kunnen slapen? :(:)

Scheren doe ik na m'n vakantie. Moet m'n messen nog wel even weg brengen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 06:36

Niet veel helaas :\ Lag enorm te piekeren over van alles en nogwat. Nu ben ik wel moe _O-

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:06

Kan ik mij hier melden met mijn pony? :) Afbeelding
Dit is sjimmie :D (Hij is niet altijd zo knap, lees dun). Ik men met hem, hij is dol op springen en vrijheidsdressuur gaat er ook nog wel in haha.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:11

Welkom Jasmijn, wat een leuke pony! Hoe groot en welke kleur is hij? :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:15

Vervelend Suus :(

Welkom Jasmijn! Leuke pony is Sjimmie!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:29

Welkom en wat een leukerd.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:10

Dankjewel iedereen!
Quilfa; Sjimmie is ong. 75-80cm, echt een kleintje dus :)Zijn kleur zit ik zelf altijd heel erg mee, hij heeft namelijk de kenmerken van een appaloosa (Stippen rond zijn neus en ogen en gestreepte hoeven), alleen is spierwit zonder enig stipje. Zijn wintervacht is grijs/zwart. Als iemand mij kan vertellen welke kleur hij zou kunen zijn, graag :o

Edit: Spierwit is natuurlijk erg enthousiast, maar het gaat om het idee haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:17

Welkom Jasmijn! Leuke pony heb je :)
Laatst bijgewerkt door Frummels op 14-09-17 08:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:21

Welkom, leuke appie heb je.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:47

Welkom!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:57

Welkom! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:11

Hopelijk kan iemand mij advies geven:
Ik krijg op stal regelmatig (meerdere keren per week) te horen dat Pepper naar mensen schopt/bokt als ze in de wei komen of hem binnen willen zetten. In het begin deed hij dit bij mij ook, maar sinds we met grondwerken begonnen zijn heeft hij dit eigenlijk nooit meer gedaan bij mij. Hij heeft nu veel respect voor mijn ruimte.

Ik vind het heel lastig wat ik hier nou precies mee moet. Ik zou het hem dolgraag afleren want ik vind het vervelend als hij dit gedrag vertoont naar anderen, alleen dat is natuurlijk heel moeilijk als hij het bij mij niet doet en ik er dus niet bij ben als hij het bij anderen doet.. :=
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al aangegeven dat men een zweepje of leadrope mee kan nemen de wei in. (zo heb ik hem ook geleerd om uit mijn ruimte te blijven, en hij associeert het geluid van de leadrope ook met 'wegwezen/aan de kant').

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:21

Jasmijn welkom!

Lastig met Pepper, maar denk het idee van een zweep leadrope goes is. Is het dominantie of is het uitproberen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:28

Ik denk dat het onzekerheid is. Hij staat sinds kort weer in een kleine kudde (4 pony's) en heeft daarvoor een poosje alleen gestaan. Hij is natuurlijk pas 2,5 en moet zijn plek zoeken in de kudde. Hij begrijpt signalen van andere paarden ook nog niet zo goed. Hij dramt bijvoorbeeld door als een van de anderen de oren plat naar achteren legt en hem de kont toedraait. Niet om te sarren, maar hij wil gewoon graag snuffelen en is nogal aanhankelijk.

In het begin toen ik hem los zette in de paddock liep hij overal met mij mee en dan echt 2cm van mij af of zelfs aan mij vastgeplakt/tegen mij aan. Ik heb hem met de leadrope geleerd afstand te houden en respect te hebben voor mijn ruimte. Als ik 1 op 1 met hem werk, gaat dit ook echt super goed. Ik kan ook rustig de wei in lopen en hij maakt mijn pad vrij als ik er aan kom. Hij heeft dus overduidelijk wel respect voor mijn ruimte en mijn leiderschap.

Hoe de situatie bij anderen is weet ik niet, ik hoor alleen dat hij gericht bokt/schopt bij het binnenzetten of als iemand anders de wei in loopt. Vaak wordt er wel bij gezegd dat het niets ernstigs was, maar ik vind dit gedrag van hem naar anderen niet heel wenselijk..

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:59

Welkom jasmijn! En ook nog welkom Quilfa.. :o (srry, zat in de meeleesmodus...)

Zo, mijn bericht naar een paar weken ofzo. Zit ziek thuis met een gekneusde rib, vannacht dus bar geslapen...

Ik scheer de pony's niet. Ten eerste ik heb geen ervaring en geen scheerapparaat en ze doen het goed zo. :) paar maanden geleden toe ze luis hadden wilde ik het heel graag, maar zoals ik al zei, geen ervaring en geen apparaat. Maar toen hadden we spul gekregen, en prachtig, wat hielp het!! Slaat wel blauw uit, maar als je pony last heeft van luis echt een aanrader!
Afbeelding

Wat vervelend dat pepper dat doet Frummels! Ik heb hier geen verstand van, maar wel erg vervelend!

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:06

Frummels, ik heb er helaas ook geen ervaring mee, maar wel lastig zeg! Hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden.

Nanne02; Beterschap :(:) Wat voor middel is dat precies? Ik kan het op de foto niet precies zien en Sjimmie heeft vorig jaar met wintervacht ook last gehad van luizen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:08

Misschien een stukje onzekerheid? Zou het ook niet weten anders. Pip was ook zo die dramde ook echt door. Tot ie een oudere merrie als maatje kreeg die hem onder de duim hield.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:43

Vervelend dat Pepper dat doet! Gericht meppen om welke reden dan ook is hier ten alle tijden een no go en zal ook echt afgestraft worden. Lastig zeg.. vooral ook omdat hij het bij jou niet doet. Toch zou ik aangeven dat ze hem wel mogen aanpakken als hij gericht gaat meppen, dat is gewoon gevaarlijk als je even niet oplet of er een kind loopt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:46

Ik had zo n pony sowieso al geljjk een lel verkocht met touw of wat dan ook. Ik zou dus idd zeggen dat ze komende tijd iets van een zweepje ee moeten nemen. Wel lastig ook voor jou uiteraard.