[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:02

Ja en onbeperkt. Dat is het probleem niet.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:43

IngridM schreef:
Alf is me op nieuwe stal erg aan het verbazen; hij is van een vrij onderdanig beestje omgetoverd naar een dominant monster. Ze krijgen hier te eten in de paddocks en hij vindt dat alles van hem is vermoed ik. Nu 3 dagen met 3 anderen in paddock gestaan en hij trapt 1 ervan echt dat het niet leuk meer is. Vandaag is hij samen gezet met 1 van die 3 en nu was die weer de banketstaaf. Dit heeft hij echt nog nooit gedaan en dit vind ik ook echt niet leuk. Wat een monster opeens!

Wat vervelend. Ik heb met Jimmy precies hetzelfde gehad, hij heeft bij mijn vader vaker met andere gestaan en altijd was hij braaf en onderdanig. Maar sinds hij bij Lola staat is het terrorJim, ze hadden eerst een stal samen en als het regende voerde ik daar, maar hij sloeg Lola dan de stal uit.
Dus wij hebben nu 2 stalletjes gemaakt en als het regent staat Jim op stal en Lola kan dan in en uit lopen.

Maar het is inderdaad heel erg vervelend, ik heb ook geen tips voor je.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:13

Ik heb mijn oude verkocht, voor €180 een stoeltje er voor kopen vond ik onzin en vond de wielen niet mooi dus dan maar een nieuwe! :P

Is het andere paardje bij Alf zwakker? Mankeerd die iets? Ik kan me dat in Jimmy zijn geval wel voorstellen namelijk. Lola mankeerde wat dus was zwakker, en witte paarden worden vaker afgestoten want die vallen te veel op in het wild. Dat zou een goede reden kunnen zijn.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:46

Wat vervelend Ingrid!

Sharani wat leuk gemaakt!!

Heeft iemand hier nog een meenhoofdstel nodig?

Ik verkoop mijn Ideal eurotech hoofdstellen maten minishet en shet...
Ik heb laatst een leren tweespantuig gekocht en daar zitten nette hoofdstellen bij :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:00

Mandyy schreef:
Lief dat je het vraagt. Denk er af en toe nog aan (met uit eten bijvoorbeeld of als ik in rij sta van de supermarkt) maar gaat goed.

Nu onderweg naar etentje van vriends werk. :P

Gelukkig gaat het goed! Is ook niet niks!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:44

Hmmm er zijn dus meer pony's met zulk gedrag. Nou ja komt vast wel goed, ik ken hem alleen helemaal niet zo (en vindt het ook niet zo leuk zo'n dominant kreng :D ) Maar komt wel goed, er moet toch ook weer rangorde worden bepaald natuurlijk.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:52

Ik heb dat hier ook met Sil. Maar als het zijn plekje vindt dan keert de rust terug. Er moet er eentje de leiding hebben he.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:02

Hier is het met de hengsten ook altijd weer rangorde bepalen. Carlos is de opperbaas en hoeft daarom niet te meppen, iedereen maakt plaats als meneer aan komt wandelen.
Zipper is het banketstaaf en daardoor juist mepperig, bij sabine was hij juist heel dominant begreep ik maar hier laat hij zich altijd wegjagen.
Benji lijkt de grootste idioot wat dat betreft maar is juist vrij braaf naar anderen, als het hem niet zint deelt hij wel eens een tik uit maar dat is zelden nodig.
Chico loopt in prenciepe nog apart, als ik erbij ben doe ik ze wel samen maar ze spelen zo lomp dat ik het nog niet aan durf als ik weg ga.

Leuk! Nieuwe pony's, nieuwe hca

Ik ga vanavond even een rondje met benji rijden op de club, in het 2 span is hij de perfecte vaardigheid en marathon pony maar in het enkelspan vliegen we als een stel idioten de baan rond.
Op het moment gaat het dressuurmatig aardig in het enkelspan dus mag hij dat laten zien in een parcours je, gewoon normaal beheerst tempo.. Ben heel benieuwd

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:32

Succes Sascha!

Laat je weten hoe het ging? Ben ik wel benieuwd naar :)

Ik heb vorige week een gratis online cursus loswerken gevolgd van Dressuurnatuurlijk.nl

Vanmiddag even op Sem uitgeprobeerd... die reageert erg scherp op kleine signalen! Echt mooi om te merken <3
Hij vond het ook een prachtig spelletje om van de ene kant naar de andere kant gestuurd te worden :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:24

Bij mij moet door de komst van Fire ook de rangen opnieuw bepaald worden. Dat heeft tijd nodig. Bij Marije liep Fire met twee andere jonge hengsten en was hij de baas. Nu loopt hij met Echo en krijgt hij flinke klappen als hij te opdringerig is of in de weg staat als Echo wil eten. Bij King durf ik hem nog niet te zetten, die stond de eerste dag met zijn voorbenen te meppen en te gillen aan de andere kant van het hek. Wordt nu gelukkig al minder, maar King voelt zich duidelijk nog hengst.

Bij Alf keert de rust vast ook terug als iedereen zijn plekje weer weet.

Succes Sascha, je hoort het vaker dat pony’s wel goed in dubbelspan zijn maar minder in enkelspan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:22

Ja rangorde bepalen is normaal maar gaat er mij nu om dat Alf zich op een manier laat zien die ik niet ken van hem. Eerder tegenovergestelde dus vandaar :D

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:36

Sascha, ik kan helaas niet meerijden met de kerstrit, ik moet werken. Hoe ging het vanavond op de club?
mirriej, heb je nog nooit eerder in een groep gereden? komt vast goed!
xapple, Wat gaaf datje erop hebt gezeten, heb je dat gewoon in de stal gedaan? en zo vaak de manen knippen :o, hoe lang doe je erover?
kiekeboefje, wat een leuke pony's! Gefeliciteerd! Wat heb jij een super leuke tijd nu, geniet er van. Lekker veel tijd voor je pony's
Susanne, fijn dat je vakantie krijgt, nog 1 dagje! ga je nog weg?
Linsey, succes op je wedstrijd zaterdag
sunshinedaan, Duurt zo'n les lang en wat heb je er geleerd? Klinkt wel interressant

Mijn wagen stond op facebook te koop, geen idee of die ook op bokt was gezet. Dit is m *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:02

Heel gaaf!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:34

Misschien voeld Alf zich er thuis en durft hij dan meer?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:51

Mooie wagen!

Ja misschien dat Alf lekker in zijn velletje zit :)
Hij durft nu van zich af te bijten :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:52

Gave wagen eline!

Ingrid, bij Nick merk ik dat ook. Hij staat in een kudde van 7, de een trapt hij zonder pardon weg bij ‘zijn’ hooinet, maar bij de volgende rent hij met zijn staart tussen zn pootjes weg. Alf zal wel de baas zijn, doet ie goed :Y)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:37

Super mooie wagen! Maarja ik had hem al gezien op de foto!

Benji was echt zo braaf voor zijn doen! Ik ben helemaal blij.
Sharani, opzich zou hij wel braaf moeten zijn in het enkelspan, ik heb hem zelf beleerd toen ik een jaar of 14 was en er toen een jaar of 2 met hem in het enkelspan rond gebobbeld voor ik echt serieus ging mennen, toen was hij heel braaf. Hij is ook gewoon l dressuur en z vaardigheid in het enkelspan maar hoe ouder hoe gekker.. Nou helpt het marathon rijden niet mee natuurlijk. In januari mag hij na anderhalf weer eens in het enkelspan mee op wedstrijd, zou alleen dressuur rijden maar na vanavond toch ook maar vaardigheid bijgeschreven

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 06:31

Gelukkig was hij braaf! Hij klinkt echt als een heel bijzondere pony

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 07:19

Wat fijn dat hij braaf was Sascha!
Leuk dat je hem zelf geleerd hebt 'vroegahh':)

Ik heb zondag mijn, voorlopig, laatste marathon wedstrijdje met Fleurtje.
Daarna ga ik ook meer richten op de dressuur.
Ze vindt het vreselijk moeilijk in elk geval :+ stelling, buiging... nehh, Fleur wil liever hard, schouder naar binnen, plat door de bocht.. veul makkelijker! :')

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:03

Haha ja maar hard is ook veeeel leuker *\o/*
Ja romy benji is bijzonder maar wel echt m'n vriend :=
Ik heb al m'n pony's zelf beleerd

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:03

Even wat totaal anders...( ben een stille meelezer hier, omdat ik geen shetlander heb maar wel gek ben op het ras)
Ik heb als hobby naaldvilten, en voor mijn volgend project( je) heb ik de maten nodig van een middenmaat shet. Schoft hoogte is niet zo moeilijk maar ik heb maten nodig van de lengte van de benen, omtrek en hoogte van de hoef en afstand tussen de voor - en achterbenen. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:21

Ik heb geen shetten en ze zijn maar 92 cm dus ik kan je niet helpen, succes

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:04

Mooie wagen Eline, maar had hem natuurlijk al gezien :D. Kom hem snel in het echt bewonderen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:15

Ingrid: Monster Alf := Pepper is ook vervelend hoor. Niet tegen de andere paarden, maar wel tegen het veulen en eigenaar wanneer ze uit de paddock wordt meegenomen. Dan bijt hij het veulen en trekt hard aan haar manenkam, blokkeert nog even lekker de uitgang etc. := Als ze terugkomt dan besnuffelt hij haar ruim 5 minuten en likt aan haar gezicht. :+ We noemen hem ook gekscherend de adoptievader.

Eline: hele mooie wagen! Lijkt me wel vreemd rijden als je zo hoog zit. Ik heb alleen maar op sulky's/tweewielers gezeten :D

Ik lees wel mee hoor meiden, maar we hebben allemaal gezeik met onze aannemer en we wonen in een bouwval met 1 stopcontact en inmiddels gelukkig een cv-ketel (warm water en verwarming, jeej). Het had vorige week al af moeten zijn, maar er gebeurt helaas amper meer iets in huis.. Dus heb even weinig puf om steeds bijleesposts te maken. :n

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:13

Ach Frummels wat balen zo'n tegenvaller zeg!
En je was zo blij dat je eindelijk in je huis kon wonen -O-