[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:59

LS, hè bah.. Sterkte!
Ayla, haha gekke pony's! Ben benieuwd in hoeverre Joep zich koest zal houden als hij weer het land op gaat :') Alle stroomdraden staan namelijk op paardenhoogte, omdat alle andere kleine pony's daar wèl gewoon achter blijven

Fijn Pasen iedereen!

Zo weer naar Joep en hopelijk kan ik dan eindelijk weer eens een mooie rit in het A'damse bos maken. :)

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:33

Veel plezier Sardis!

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:09

@Ayla, dankje voor de uitleg! Stemhulpen en bit kent ze, tuig kent ze ook. Het ging mij voornamelijk over dat slepen enzo, ik denk dat dat haar gaat irriteren. Dat ga ik idd toch achterwege laten. Ik ben geen pro, maar heb genoeg ervaring met zowel grote als kleine paarden in het mennen, alleen waren dat geen vurige karakters zoals deze, daarom mijn vraag ;) Maar die is nu beantwoord, bedankt iedereen! Nu nog wachten op beter weer om te kijken of mn kleine Raya het leuk vindt in de sulky :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:33

LS, rust lekker uit!
Patty, zo balen van switch, goed dat je de DA hebt gebeld
Ayla, haha gekke pony's :+
Sardis, veel plezier!!

Iedereen fijn Pasen! :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:45

Zo Alex heeft gewerkt en moet vanmiddag nog meer werken (arme poown), heeft net een halfuurtje met een kind op zijn rug rondgesjokt. Heel braafjes en lekker in stap, terwijl Samuel zijn moeder aanwijzingen gaf aan Samuel over hoe hij moest zitten. Alex moet vanmiddag ff voor de kar om hooi te verplaatsen naar achteren..

@LS, veel sterkte en vooral goed uitrusten, vertel later nog maar eens wat er gebeurt is.
Patty, ik hoop dat je met foto's weet wat er aan de hand is met Switch
Ayla, hier ook drie draden op aangepaste hoogte en zonder stroom zijn ze weg idd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:53

Iris_VdV schreef:
@Ayla, dankje voor de uitleg! Stemhulpen en bit kent ze, tuig kent ze ook. Het ging mij voornamelijk over dat slepen enzo, ik denk dat dat haar gaat irriteren. Dat ga ik idd toch achterwege laten. Ik ben geen pro, maar heb genoeg ervaring met zowel grote als kleine paarden in het mennen, alleen waren dat geen vurige karakters zoals deze, daarom mijn vraag ;) Maar die is nu beantwoord, bedankt iedereen! Nu nog wachten op beter weer om te kijken of mn kleine Raya het leuk vindt in de sulky :)

Mijn merrie vond het slepen ook heel eng door het geluid dat er bij komt kijken. Als iets over de grond sleept dan hoor je een bepaald geluid en daardoor spaced ze 'm helemaal. Op advies van anderen dus maar 'gewoon' de sulky erachter gehangen (ik vond het doodeng) en ze liep er zo mee weg! Ik had drie man sterk opgetrommeld, maar mevrouw deed alsof ze het al jaren deed.

Het is heerlijk weer vandaag Iris! Hopelijk gaat het lukken met Raya, ik ben benieuwd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:14

Alex vond slepen niet eng en spacete m juist met de kar erachter, gelukkig hadden we de longe eraan dus kon hij alleen maar rondjes rennen, maar grappig was t niet. En na een paar minuten was hij aan het geluid gewend en begreep hij dat het hem niet opjoeg en toen konden we eigenlijk meteen wel de weg op met hem.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:20

Aan de longe zonder iemand op de bok? Gewoon laten rennen met een kar erachter?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:23

Iris: dan heb ik je verkeerd begrepen, dan kun je best het slepen achterwege laten. Gewoon even kijken hoe de pony op alles reageert, jij kent jouw pony het beste. Slepen vinden veel pony's eng en word vaker achterwege gelaten.

Anna: waarom de laatste keer voor een sulky? :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:37

Degene die m beleerde zat eerst wel op de bok, maar toen hij ervandoor vloog, sprong ze er vanaf, omdat hij echt nergens meer naar luisterde. Dus ja, uiteindelijk was t gewoon rennen totdat hij doorhad dat t rennen toch niet opleverde dat het hem niet meer achtervolgde. Ik ga het ook echt anders aanpakken met Jorie hoor, die gaat eerst een paar keer semi-voor de kar mee. Misschien deze zomer al, zie wel of hij eraan toe is om mee te gaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:48

Wauw nou dat zou mijn manier niet zijn, een groene pony aan de longe laten rennen met een wagen erachter waar niemand op zit :=

Wat een heerlijk weer vanmorgen! Helaas begint het nu al te betrekken, jammer want ik ben nog niet op stal geweest.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:11

Het weer is inderdaad echt heerlijk!! <3
Heel misschien zo naar de epplejeck in Drachten als m'n moeder tijd heeft, dus ben benieuwd haha

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:39

Volgensmij heb ik hier al een tijdje niet meer gereageerd... Oeps :)
Zometeen op de computer zal ik ff alles bijlezen :)

Ik heb vandaag hindernissen gekocht en natuurlijk ook meteen getest :D goedgekeurd *\o/* :')

Afbeelding

Afbeelding

Toto vind het heel leuk om te doen :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:14

Mooie hindernissen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:33

Pfoe! Dat lijkt me heftig om mee te maken Fenna. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn pony nooit aan de longe te doen met de kar erachter. Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als die kar opeens omslaat.. Die sulky's zijn zo licht. Het zou mijn manier ook niet zijn.

Ik ben rustig naast mijn pony gaan lopen en heb mijn ex-schoonzusje op de bok gezet. Dat ging meteen prima, gelukkig.

Ayla schreef:
Anna: waarom de laatste keer voor een sulky? :)

Ik ga mijn sulky inruilen voor een vierwieler omdat ik het idee heb dat dat beter gaat werken voor Zoë. Ze is naar mijn idee meer gebaat bij iets stabielers en ik vind mijn sulky ook niet optimaal liggen (en het is voor mijn rug niet heel fijn..) Morgen gaan we bij een vierwieler kijken en als deze bevalt nemen we 'm misschien ook meteen mee. Mijn sulky is ook al verkocht dus daar ga ik nu even niets meer mee doen, je zal net zien dat er dan wat mee gebeurt. :+

Het weer is echt heeeerlijk inderdaad! Ik ben bijna de hele dag bij de pony's geweest.

Mooie hindernissen, zeg! Als ik ooit rijk ben....

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:20

Mooie hindernissen!

Ik ben vanmiddag nog naar de eppejeck geweest. Heb niets gevonden voor mowgli, maar wel een mooie rijbroek voor mezelf :)
Afbeelding

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:22

Leuk! Mooi kleurtje! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:38

Gave hindernissen! Wij hebben ook staanders en balken maar mijn pony's zijn niet zulke springers :+

Hip kleurtje rijbroek :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:47

Felle rijbroek!

Heb net heerlijk gemend met drie stalgenoten. :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:11

Leuk Mandy! Het was ook heerlijk weer. :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:13

Ja! Ruim twee uur onderweg geweest. Heerlijk!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:35

Ls doe rustig aan!
Fenna wat eng zeg als dat gebeurt.
Wat een gave kleur rijbroek!

Heb niet iedereen gehad geloof ik. Maandag ga ik een simpel tuigje voor Pip halen mijn droom komt steeds.een stukje dichterbij. En hij is straks 7 maar leert heel snel nog dus ga het ook zeker gebruiken voor het slepen enz. Sulky komt wel

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:39

Heerlijk! Ik hoop dat ik dat over een paar maanden ook kan zeggen. :)

Leuk Mira! Jij gaat Pip dus ook voor de kar zetten begrijp ik? Succes ermee.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:42

Leuke rijbroek hierboven en een knappe Toto die springt, leuke foto's :D

Ik heb gemend in de bak, ging wel oké. Het was idd erg lekker weer vandaag.

Anna: aha zo, leuk hoor. Ik ben bezig met een vierwieler, ben benieuwd hoe het me zal bevallen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:43

Was wel het plan. Sta op een stal met dravers die koersen dus krijg tips genoeg. Maar ik ben happy