[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:54

xAylie schreef:
DeEiken schreef:
Ayla die van die spieren snap ik niet? :+ Wat bedoel je?
Hier is het weer heerlijk :D Alleen geen zon!

Ik ben heeel trots op Johnny, bandje achter gehangen vandaag voor het eerst, hij deed het super, heel droog doorlopen terwijl het zo'n zenuwpees is :D
nou, magere 'tankers' bestaan niet dus dan zullen ze allebei (Flip & Boris) behoorlijk wat spieren hebben, ofniet? :D

Er bestaan ook breed gebouwde paarden :+ Geloof me, Boris heeft niet zoveel spiertjes nu, hij heeft íets te veel vakantie gehad, al z'n spieren zijn naar z'n buik gezakt :Y)

Kimmiee_D

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:10

WoOw moet er bij gaan lezen hihi ben een poosje niet op bokt geweest.

Ik heb zo leuk nieuws op de kinderboerderij waar ik werk is de ezelin bevallen :D

Topic met foto's > [BB] Ezelveulen Jeltje

Staat ook een linkje in me onderschrift.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:18

Misschien moet je je ook opnieuw voorstellen, kheb geen idee wie je bent :+

Ik heb ook een vraagje aan mensen met bitervaring :Y)
Ik heb nu een enkelgebroken voor m'n beide pony's, voor Boris met mennen een ongebroken Liverpool, voor John wil ik gewoon een trensje met mennen, hij reageert heel licht en is erg gevoelig.
Maar hij loopt niet zo lekker meer op die enkelgebroken, ik heb het idee dat als ik aan beide teugels trek dat hij een soort notenkrakereffect krijg, want dan trekt hij z'n mond open, dus ik ben opzoek naar een ander bitje wat niet enkelgebroken is.
Maar! :+ Wat is beter, ongebroken of dubbelgebroken als hij gevoelig reageert? Het liefste wil ik een kneveltrens, daar hoor ik goede ervaringen mee :j

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:21

xD gaan we weer :P

Ik ben Kim ben 20 jaar. Werk op een kinderboerderij waar ik met 2 shetten men moeder en dochter Karin & Gwennie. Op mijn profiel staan foto's van de pony's. Heb sinds 13 maart mijn koetsiersbewijs. En als je meer wilt weten vragen jullie het maar.

@ de eiken : misschien kan je een utrechtse tuigstang (ookwel bokkenbitje genoemd) proberen die is net zo scherp als een trensje. Zit alleen een hefboomeffect aan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:30

ja ik weet dat breedgebouwd er meer om gaat bij een tanker, maar met spieren erbij zien ze er NOG tank achtiger uit. :Y)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:38

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:42

Ikzelf heb momenteel een liverpool met tongvrijheid bij Rakker. rakker is ook heel gevoelig maar loopt daar echt goed op.

Maar dubbelgebroken kun je ook doen. blijkt ook ideaal te zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:43

dubbelgebroken schijnt inderdaad veel vriendelijker te zijn voor 'gevoelige paardjes' & ook wat 'rustiger' in de mond, dus dan zal ik die eerst proberen. :j :)
casper loopt nu op een enkelgebroken bustrensje waar die het ook goed op doet, liever een bustrensje dan een watertrensje bij hem! :D
maar ik denk dat ik toch over een tijdje ga kijken voor een dubbelgebroken aangezien dat bij hem waarschijnlijk beter/fijner zal zijn. :j
alleen die vinden in 9,5cm is nog een grote kunst. :Y)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:45

Sasika: waren de paarden nog niet eerder het land op geweest dan?

Mandy: lieve foto van Max!

Ik heb al mijn spullen gewoon thuis. Niet echt ideaal, aangezien we elke dag alles mee moeten sjouwen. Maar met grote fietstassen komen we al een heel end! Het is ook iets waar je aan moet wennen. Ben je iets vergeten, jammer dan, dan doe je dat de volgende dag :)

Opnieuw welkom Kim!

DeEiken: sorry, ik kan je niet helpen, heb ze hier allemaal bitloos.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:47

Heeft iemand hier toevallig nog interesse in het boek 'Mijn trainingsmethoden in woord en beeld' van Monty Roberts, een gesigneerde versie?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:47

hmm ja dat is dus niets voor mij. :o
ik bedenk me erg snel daar van heeee ik wil nu iets anders doen etc, maar een zadel hoofdstel poetskist & alle andere dingen die ik gebruik zijn niet handig om op de fiets mee te nemen. :n

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:57

Poetskist heb ik wel, maar ik heb tegenwoordig alles gewoon in zo'n pennytasje gestopt, dat past tenminste in mijn fietstas. Zadel gaat alleen maar mee als er lesgegeven wordt, dan wordt die over het stuur gehangen.
Ik kan echt behoorlijk veel meenemen, eens even kijken, als er lesgegeven wordt op Punette en als Jolly dan ook nog even aan de lange teugel moet, dan zit er dit in mijn fietstassen:

-singel
-longeerlijn
-hoofdstel Punette
-hoofdstel Jolly
-poetstasje met inhoud (logisch)
-3 halsters+touwen
-tasje met drinken voor ons
-tasje met knoflookolie

En dan nog het zadel over mijn stuur en een dressuurzweep in de hand.
En dan zitten de fietstassen nog niet vol :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:03

haha als ik mijn zadel invet of om een of andere reden mee naar huis moet nemen hangt die ook altijd over mijn stuur. :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:10

Ik heb hem ook wel eens achterop gehad, maar daar glijd hij zo snel vanaf. Op mijn stuur ligt hij gewoon perfect en hoef ik hem ook niet vast te houden, lekker makkelijk!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:12

nee helaas staan ze der pas vanaf vandaag op! Ze zouden eerst vorige week gaan maar dat ging niet door, door het weer. De pensionstal waar ik sta heeft gewoonweg niet veel land voor de zoveel paarden die er op dat stalletje staan. We mogen hier in omgeving al blij zijn dat ze ubrhaüpt het land opkomen! genoeg stallen hier in de buurt staan de paarden heel het jaar gewoon op stal.

hmmpff alles ingepakt, zo maar is vertrekken richting westdorp. Ben benieuwd, ga der alleen met een hoop tegenzin naar toe :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:13

heel het jaar op stal? :oo

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:18

Wow, dan ben je inderdaad blij als ze eindelijk weer naar buiten gaan! Die van mij staan 24/7 op het land, dus kan het me echt niet voorstellen!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:24

Ag lang leven de randstand... Je moet gewoon mazzel hebben, tegen mijn paard ie ik verkocht heb vond ik het ook niet helemaal eerlijk. Die werd gewoon gek van zo lang op stal staan. Die staat nu bij zijn nieuwe eigenaar al lekker op het land!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:25

ik ga richting de pony's, doeidoei! :wave:

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:28

Hier in de randstad is het verschikkelijk moeilijk inderdaad om een pensionstal te vinden waar ze zomers het land op gaan.

Gelukkig hebben mijn schoonouders een boerderij waar mijn paarden staan. 24/7 buiten :) En echt met noodweer kunnen ze op stal!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:46

Juditje wat wil je hebben voor dat boek? Ik ben wel geïnteresseerd :D

Enne ik denk toch dat ik ga voor dubbelgebroken, dat leek mij ook vriendelijker en duidelijker sturen dan een ongebroken, en dan het liefst een met happymouth en D ringen, geen ronde, daar hou ik niet zo van :P

Ik woon zelf ook in de Randstad, weet hoe moeilijk het is om uberhaubt een goeie stal te vinden := Gelukkig hebben wij er zelf een kunnen maken, nu staan ze lekker 24/7 buiten.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:49

Hier kunnen de paarden niet het hele jaar door naar buiten. Maar wel in de zomer mogen ze 24/7 naar buiten.
Tinkie heeft een ruime stal met uitloop en mag elke dag 2u op de wei. Straks als de vetten uit het gras zijn, mag ze ook dag en nacht de wei op.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:54

& daar ben ik weer, goeieavond. :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:56

Nouja 24/7 buiten betekend voor mij ook niet 24/7 op de weide, wél in de paddock met stal, stal staat altijd open, we moeten eerst maar eens zien dat ons (sinds april omgeploegde en ingezaaide) land goed gaat groeien, dan pas mogen ze erop, een paar uurtjes per dag, anders houden we helaas geen gras meer over, we hebben niet zo goede grond. :n

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:57

dat is wel jammer rianne.. best lastig met gras eigenlijk. :j