[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:03

Ojee! Fijn dat het verder wel goed ging!

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:10

jaa emma past ze! Dit zijn de allereerste die ze past, hadden ook niet langer moeten zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:23

Gelukkig! Weet je toevallig hoe lang ze zijn? Ik heb nu HB peesbeschermers van 14 cm lang en die hadden ook echt niet langer moeten zijn voor Zoë.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:51

Ik heb evt nog peesjes te koop die korter zijn (12 cm uit mn hoofd, kan t nameten als je wilt). Ze zijn blauw.

Hier heerlijk gereden met een veel te frisse Willem :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:56

Ik denk er even over na, Susanne! Ze loopt hier op zich prima mee (heb ze net twee weken) maar ik vind ze voor het mooie net aan de lange kant. Ik wil het nog even aankijken omdat ze er zelf echt geen last van lijkt te hebben, maar mocht ik ze te lang blijven vinden dan bericht ik je even.

Fijn dat je zo heerlijk hebt gereden! Jij hebt ook een stel knapperds zeg! Zo een moet ik eigenlijk ook bij Guus hebben, heb ik een mooi tweespan, haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:00

Prima hoor! Loopt jouwe ook voor de wagen ? :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:07

Ik zag leuke aankopen op de vorige blz.

Iris: ik kan je zeker niet aanraden om maar gewoon het tuig op te gooien en je pony zomaar voor de sulky te zetten, dat is vragen om problemen. Ookal heb je een ongeduldige pony, ik zou alsnog alle stappen doorlopen en de snelheid waarmee je door het proces gaat aanpassen op de pony. Slepen is niet noodzakelijk, maar je pony moet zeker alle commando's/stemhulpen kennen, het bit kennen, alle delen van het tuig kennen en minimaal het langelijnen/droogmennen kennen voor je haar er voor zet. En laat je alsjeblieft begeleiden door iemand die er verstand van heeft als je dat zelf niet hebt. Ik weet ook heus niet zoveel als iemand die het professioneel doet oid maar dit zijn iig tips die ik je uit eigen ervaring kan meegeven. Ookal zijn het kleintjes, ze kunnen net zo hard aan de kletter gaan als een groot paard en dat is ontzettend onnodig en zonde.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:13

Ga mee met het bericht van Ayla! :j

Patty, hoe is het met Switch?

Mijn verzorgster deed Max vandaag maar ben na boodschappen doen even langs gereden.
Werd ineens helemaal niet goed: zweten, duizelig, zag alleen maar zwart.. Hele tijd met staleigenaar naast me op grond gezeten. :+
Pf eng als dat zo ineens op komt zetten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:17

Jelleee schreef:
Prima hoor! Loopt jouwe ook voor de wagen ? :)

Ik ben haar aan het beleren dus ze staat ervoor, maar nog wel met iemand ernaast. :) De sulky moet alleen even plaats gaan maken voor een vierwieler voordat we verder gaan, haha. We zijn al best lang bezig, maar we doem het lekker rustig aan. :P

Guus wordt in juni pas 2, maar die gaat uiteindelijk ook voor de wagen (is de bedoeling) en mijn droom is dan tweespan, maar dat gaat nog jaren duren hoor, haha.

Lopen die van jou voor de wagen? :)

Wat vervelend Mandy! Gaat het nu weer beter met je?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:26

Oké leuk! Plaats je een keer foto's van het mennen? Ja Willem loopt momenteel in enkelspan. Mickey is met vervroegd pensioen, maar heeft daarvoor altijd voor de wagen gestaan.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:17

Ik heb n gat in me hoofd :(

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:24

LS_fotos schreef:

Waaaat ?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:46

Mandy wat naar.. :(:) Wat te weinig gegeten/gedronken?

LS wat heb je gedaan?

Ik ben net nog even langs Sjors gereden, heb 'm even gepoetst en toen mocht hij weer lekker zijn stalletje in. Vanmiddag zijn ze uit het land ontsnapt naar een ander stukje land en natuurlijk is Fleur daar mee begonnen waarna Sjors de rest lekker heeft opgefokt en tijdens het terug zetten nog een paar keer onder het draad door ging ~~}> Er was iets mis met de stroom maar als het goed is staat dat er nu weer op.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 25-03-16 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:46

LS_fotos schreef:

Wat?? Hoe is het gebeurd? :(:) beterschap!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:58

Geen idee Ayla!

Zo gaat het hier in het land ook altijd. :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:00

Rebelse pony's Ayla :D

LS wat heb je gedaan?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:21

Mandyy schreef:
Ga mee met het bericht van Ayla! :j

Patty, hoe is het met Switch?

Mijn verzorgster deed Max vandaag maar ben na boodschappen doen even langs gereden.
Werd ineens helemaal niet goed: zweten, duizelig, zag alleen maar zwart.. Hele tijd met staleigenaar naast me op grond gezeten. :+
Pf eng als dat zo ineens op komt zetten.

Nog niet goed helaas. Leek wel wat beter te zijn dan maandag maar nog niet zoals het hoort. Ga morgen de DA bellen en even overleggen hoe nu verder.

Schrikken zeg! Hoe voel je je nu?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:17

Jelleee schreef:
Oké leuk! Plaats je een keer foto's van het mennen? Ja Willem loopt momenteel in enkelspan. Mickey is met vervroegd pensioen, maar heeft daarvoor altijd voor de wagen gestaan.

Ik heb eigenlijk helemaal geen foto's van het mennen, alleen één foto dat ze er voor de allereerste keer voorstaat, maar toen stond ze ook echt stil. Morgen gaat m'n vader misschien mee om me te helpen dus dan zal ik even vragen of hij misschien wat foto's wil maken als alles goed gaat en ze een stukje los kan. :j

Ah, okee! Hebben ze ook dubbelspan gelopen toen? Ze passen wel mooi bij elkaar.

LS_fotos schreef:

Ohjee! Wat heb je gedaan?

Ayla schreef:
Ik ben net nog even langs Sjors gereden, heb 'm even gepoetst en toen mocht hij weer lekker zijn stalletje in. Vanmiddag zijn ze uit het land ontsnapt naar een ander stukje land en natuurlijk is Fleur daar mee begonnen waarna Sjors de rest lekker heeft opgefokt en tijdens het terug zetten nog een paar keer onder het draad door ging ~~}> Er was iets mis met de stroom maar als het goed is staat dat er nu weer op.

Ohjee! Haha! Dat hebben ze altijd ontzettend snel door als het stroom eraf is. :P

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:18

Zal t morgen uitleggen te veel hoofdpijn zware hersenschudding en moe en teveel stres gehad morgen ook foto van Buck beloofd! Deken zit erg mooi.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:20

Sterkte Lieselotte. Rust maar even goed uit en denk aan jezelf! :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:09

LS :(:)

Balen Patty.. :(:) Ik ben benieuwd wat de DA zal zeggen..

Ik ga zo een paar uurtjes werken, daarna even verder aan m'n concourswagen en vanmiddag voer halen als 't mee zit + mennen :D Fijn weekend/Pasen iedereen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:44

Werkse Ayla!

Patty getsie wat vervelend dat poown nog niet goed loopt. Hou je ons op de hoogte?

Sterkte LS. Met een hersenschudding moet je niet te veel op je mobiel of laptop kijken, of tv. Goed rusten anders hou je schade.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:31

Werkse Ayla! Jij ook een fijne Pasen. :)

En de rest hier natuurlijk ook een fijne Pasen gewenst.

Ik ga straks Zoë weer even voor de sulky zetten, misschien voor de laatste keer met sulky..., en daarna komt mijn verzorgster om even met mij en Guus te gaan wandelen. Vanavond moet ik oppassen, dus een lekkere drukke dag. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:31

Jelleee schreef:
Werkse Ayla!

Patty getsie wat vervelend dat poown nog niet goed loopt. Hou je ons op de hoogte?

Sterkte LS. Met een hersenschudding moet je niet te veel op je mobiel of laptop kijken, of tv. Goed rusten anders hou je schade.

Doe ik! Wil eigenlijk dat er is een foto/echo gemaakt wordt. Ben nu namelijk wel heel benieuwd wat het precies is.

Sterkte Lot. Met een zware hersenschudding moet je indd niet voor een scherm gaan zitten. Toen ik een zware hersenschudding had heb ik sws twee weken plat gelegen en moest er echt niet aan denken dat ik op internet zat. Pas maar goed op. Als je nu te veel doet kun je er altijd last van blijven houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:33

Lot, sterkte! :(:)

Patty he wat naar! :(:) Goed dat je gelijk DA belt!