Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zilfstar schreef:Hoi,
Ik ga eerdaags ook aan de DL (dubbele lijnen) en de LL met de shet. Deze is 6 jaar, beleerd onder zadel en voor de kar. Eigenaresse doet ook al wat met LL met hem. Ik longeer hem met name, enkele longe. Dat wil ik gaan uitbreiden en afwisselen met longeren met dubbele lijnen en de lange lijnen. Ik heb LL en een longeersingel.
vraag 1: Vroeg me af wat voor zweep te gebruiken? Longeerzweep met touw vast aan het handvat of gewoon een lange dressuurzweep? En hoe kort loop je achte de pony (op meer dan schopafstand lijkt me logisch, maar hoe ver maximaal)
vraag 2: Ik heb dus wel ervaring met longerenh enkele lijn. Niet met dubbele en lange lijnen. De shet heeft ervaring met enkele, dubbele en lange lijn (en betuiging). Wat is nu beter/ makkelijker voor mij: beginnen met dubbele lijnen en dat uitbouwen naar LL. Of meteen met de LL beginnen en als ik dat onder de knie krijg naar de DL?
vraag 3 (weet niet of dat hier hoort). Zoon van 6 rijdt op de shet aan de enkele longe. Kan dat ook met DL of LL? (Zoon zit graag zonder zadel erop voor evt gebruik longeersingel)
Leuk om te horen dat er LL wedstrijden zijn. Wie weet....?